Geluid voor een spreker op een veld van 30 x 40m

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Ik denk dat ik voor deze klus nog wel mijn oude (xenyx) mee neem. Want die nieuwe is toch wel aardig ingewikkeld. Het gaat om een Roland VS2480. Het is ook een opname-apparaat, wie weet kan dat handig gaan worden.

Heeft evenveel kanalen als de xenyx. Maar de kwaliteit is gewoon zo veel beter (heb ze gisteren naast elkaar gehad). Ik zit nu de handleiding een beetje door te nemen, maar voor dat ik daar mee klaar ben...

Het ging de opdrachtgever erom dat het binnen dat gebied gewoon duidelijk te verstaan is. En niet het krakende geluid van vorig jaar. Die hadden toen 8 vreemde zelfbouwspeakers. Ik geloof 1 18" woofer, 1 8" mid woofer, en 1 klein vierkant piezo tweetertje. Nadat de mic het destijds begaf ik die van mij maar neer geploft. En opdrachtgever heeft gelijk gevraagd om mijn email adres voor volgend jaar!

Dus als ik zorg voor goed duidelijk verstaanbaar geluid met eventueel een delay moet het goed komen?
    Verder MusicXtra bedankt voor de reactie.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Niet ieder apparaat met veel knoppen is een mengpaneel, jouw Roland is een multitrack recorder.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Richnies2000
        • May 2008
        • 204

Originally posted by shure-fan
        voor 1 simpel spreek klusje?
        dat simpele klusje is op een veld van 30x40, dan mag je wel verwachten dat er meer dan 5 mensen komen, en ieder persoon op dat veld is een potentiële klant..

als ik aan een veld van 20x40 denk dan gok ik op 1000 of meer mensen...

misschien kan sjig daar meer duidelijkheid op geven

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Tja, hij werkt in ieder geval wel als een mengtafel...

Nee, er komen echt niet zoveel mensen. Misschien iets van 300-400 man. Maar meer niet hoor!

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

ik doelde meer op de laptop met meet software, niet zozeer op de processor
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Volgens mij is het erg verstandig deze klus aan een ander over te laten.
              Ik krijg de indruk dat je er totaal geen kaas van hebt gegeten, gezien je opmerkingen.
              En dat er maar 3 a 400 personen komen zegt neit dat er ook meer kunnen komen,
              dus voldoende toppen van zelfde merk en type met delay een goede mic met eventueel een windkap
              en het lukt wel.
              Toch eigenwijs zijn en het proberen, leer dan eerst eens een bak meer over de spullen die je gebruiken gaat
              want als er een storing is, zit jij met je handen in het haar.

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Ik zal wel moeten, aan een ander overlaten. Blijkt nu dat ik op vakantie ben. Nogal een @%&*#% moment

Mijn excuses voor deze dus overbodige vraag...

Comment

• Hans van Demen
                  • Oct 2011
                  • 113

Originally posted by sjig

Ik geloof 1 18" woofer, 1 8" mid woofer,

1 x 18 inch ? Wat wil je daar uit halen als het alleen maar om een sprekerssetje gaat ?

Gewoon 6 x max 15 " of 4 x C6 topje op een pootje, 2 voor en na een metertje of 15 nog twee op een pootje( timecorrector er tussen ). 1 versterkertje 2 topjes per kant, klaar !

Comment

• sjig
                    • May 2012
                    • 909

Nee , ik bedoelde dat dat hele riedeltje in elke speaker zat verwerkt.

Zoals ik al had gezegd, klus gaat voor mij iig niet door!

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Je had de klus toch al aangenomen?
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

FF zakelijk Sjig:
                        Jij hebt een klus, je huurt een ander in die de klus voor jou draait.
                        Jij ontvangt van de opdrachtgever en betaalt degene die je inhuurt.
                        Als je het slim doet houd je er ook nog geld aan over, en dat
                        terwijl je met vakantie bent.

Ken je niemand? Lees eens wie er allemaal hebben gepost, ze
                        kunnen het allemaal, of ze het doen?
                        Dit heet zaken doen.

Welkom in de wereld!

grtz

Nes.

ps1: Ik verzet m'n vakantie voor zo'n klus!

ps2: Oeps, zie net in je profiel dat je 13 bent?
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by jans
                          Je had de klus toch al aangenomen?
                          Ik zal wel moeten, aan een ander overlaten. Blijkt nu dat ik op vakantie ben. Nogal een @%&*#% moment

Mijn excuses voor deze dus overbodige vraag...

Dat is toch het eerste wat je controleert als je een klus aanneemt? Of ben ik nou gek geworden?

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sjig
                            • May 2012
                            • 909

Die vakantie was een verassing van mijn ouders.

Niet echt heel beleefd om dan te zeggen dat ze hem even moeten verzetten omdat ik geld wil verdienen...

De klus wordt indirect door mij verzorgd! Nou ja, mijn ''collega''/maat doet hem nu met nog iemand die ook met ons samen wilt werken! Maar er wordt nu een setje van vier mackie srm 450 geleend. En een rackje met wat randapparatuur. Helemaal gratis kunnen 'huren'!

Ik zal even kijken of ik nog wat foto's kan laten maken. Maar de klus is volgende week al, en ik sta op schiphol op dit moment!

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Een veld van 20 x 40 meter met 4 topjes en 400 man die hun kop niet gaan houden? Succes...

Had gisteren moeite om met een dB Q7 setje boven 200 man in een uit de kluite gewassen huiskamer uit te komen door het continu gebabbel, met 400 man op zo'n groot veld en wat wind gaat je dat nooit lukken.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sjig
                                • May 2012
                                • 909

Bedoel je dan met mijn eigen speakers (musicson) of de mackie's??

200 man in een huiskamer....

Comment

Working...