krachtstroom in Engeland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BasSelect
    • Jul 2012
    • 3

krachtstroom in Engeland

Hoi,

ik heb een vraagje, wij gaan vrijdag naar de olympische spelen en moeten daar een koelauto aansluiten. Normaal hebben deze een 220 volt aansluiting maar deze natuurlijk weer niet..... De koelauto draait op krachtstroom, 16 ampere 5 polige aansluiting. Ik geloof dat de koeling 5000 watt trekt. Nou hebben ze in Engeland krachtstroom op de locatie, als ik goed heb gezocht op internet dan zijn alle krachtstroom aansluitingen in Nederland en Engeland 400 volt. Alleen is de kabel van de koelauto 5 polig en de aansluiting in Engeland 4 polig. Ik heb even gevraagd om 2 foto's van de aansluiting in Engeland.
    Weet iemand of ik hier een verloopstekker voor kan krijgen? Is de aansluiting in Engeland geschikt hiervoor? Of hebben ze hier weer een andere standaard voor de hoeveelheid ampere?

Ik hoor het graag!

Last edited by BasSelect; 24-07-12, 10:13.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

PAS OP !!!!!!!!
    4 polige stekkers betekent geen nul! dat betekent dat al je 220 erachter opgeblazen kan worden.

de 4p is alleen voor 3fasen-motoren, zoals zaagmachines enzo geschikt.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ik denk dat een multimeter meenemen, en zelf een verloop ter plaatse maken de veiligste oplossing is.

Comment

• BasSelect
        • Jul 2012
        • 3

Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben niet zo'n techneut en mijn collega's al helemaal niet. Bestaan hier geen standaard oplossingen voor? Ik heb ook even 2 foto's toegevoegd van de aansluiting op locatie.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ja hoor, geen probleem, de standaardoplossing zit in mijn hoofd, en dat wil best mee naar Londen....

ook leuk, het nokje zit niet op de ( standaard-) 6h, maar op 3h. Je hebt dus vage stroom daar.
          Techneut ter plekke gewoon opdracht geven om het maar Europees aan te sluiten / op te leveren.

Verder ben ik niet zo voor Koel-auto-topics op dit forum, heeft , op wat kleine details na, weinig met LG te maken
          Last edited by Gast1401081; 24-07-12, 10:28.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Een standaardoplossing zal je niet direct vinden.

Je zal moeten uitvlooien hoe die 4 polige stekkers in elkaar zitten. Welke pinnen de fasedraden zijn en welke de nulleider.
            Die laatste zal wel een blauwe kleur hebben. Maar met die gasten daar over zee weet je nooit.
            En dan zal je moeten uitvlooien hoeveel fasen op 220v je koelcel nodig heeft. Stekker daar kopen en dan uw draden omleiden.
            Spanning tussen de fases is altijd 400v (bij hoogspanning) tussen fase en nulleider 220v.

Volgens mij moet je van die stekker: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-78...-pin-male.aspx
            Naar die stekker: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-31...5p-female.aspx

Je zal moeten kijken naar de voedingskabel van je koelcel welke aders naar de fase pinnen gaan en welke naar de nulleider.
            En waarschijnlijk zal je maar 1 fase (die je mag kiezen op je stekker) en de nulleider nodig hebben.
            Last edited by frederic; 24-07-12, 10:52.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Is de krachtstroom in Engeland ook niet linksdraaiend?
              Kan me overigens wel voorstellen dat TS hier terecht komt met zijn vraag, de kennis daarvoor ligt niet echt op straat.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by frederic
                Nope. Das 6h, de goto's boven zijn 3 of 9h's?

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Je zal moeten uitvlooien hoe die 4 polige stekkers in elkaar zitten. Welke pinnen de fasedraden zijn en welke de nulleider.
                  Zoals ******** al aangeeft, je zult op de 4 polige waarschijnlijk geen nul vinden, maar enkel 3 fase + aarde/PE.

Als het aangebodene 4P is, dan zul je hoogstwaarschijnlijk je koelwagen daarop niet kunnen aansluiten.

Andersom gaat wel, aangeboden 5 polig (3 fase, nul, aarde) naar 4 polig (3 fase + aarde)

Maar het lijkt me dat ze (ook al rijden ze links in engeland), ze dit toch kunnen oplossen.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Het zou me vrij verwonderen dat ze aan de eindgebruiker en op evenementenlocaties geen nul aanbieden, gezien 3 fasen 400v enkel bruikbaar is voor motoren enzo.
                    Dat betekend dus dat ze daar stroom voorzien waar niemand iets mee kan uitrichten?

Dit zal hij dan zeker moeten naavragen. Zoniet zal een eigen groepje meenemen het veiligste zijn.
                    Last edited by frederic; 24-07-12, 15:50.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

PS, kan het niet zijn dat de aarde en nul in Engeland hetzelfde zijn zoals hier vroeger?
                      let wel hier is dit verboden.

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

In de UK is krachtstroom normaliter hetzelfde als hier.
                        D4 4 polige heeft variant heet alleen fases en geen nul draad dus enkel 380v.
                        4 polig word voornamelijk in de bouw gebruikt voor bouwliften, betonmixers en dat soort lompe zooi.
                        en in de evenementen techniek voor motor takels

het is dus niet mogelijk om je koelwagen hierop aan te sluiten

had vorig jaar ook een keer een grote klus, in het pand waren wel meer als 30 krachtstroomaansluitingen allemaal 4 polig zelf de 63 amperes waren 4 polig!.
                        hebben toen zelf met eeb hele hoop verdeelkasten de elektra zelf moeten leggen
                        Last edited by daviddewaard; 24-07-12, 11:52.
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Letten we ook even op de positie van het nokje? 9h ipv de 6h die we hier hebben?

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Zoniet zal een eigen groepje meenemen het veiligste zijn.
                            Ach, anders een eigen trafo meenemen om vanuit driehoek een ster te maken.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Het zou me vrij verwonderen dat ze aan de eindgebruiker en op evenementenlocaties geen nul aanbieden, gezien 4 fasen 400v enkel bruikbaar is voor motoren enzo.
                              Toe maar, 4 fasen zelfs

Comment

Working...