welk mengpaneel, en hoe aan te sluiten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mission
    • Jul 2012
    • 8

welk mengpaneel, en hoe aan te sluiten?

ik heb een Sony versterker(str-de215) met daarop aangesloten een setje missions. maar ik vind het geluid te onbewerkelijk (bass te laag enzo) dit is niet op te lossen door de bass en treble op de versterker verder open te zetten. ook digitale programmas op mijn laptop (toshiba satellite, mocht die info helpen) dus dacht ik, mischien dat een simpel en betaalbaar mengpaneel zou helpen. maar hoe moet ik die aansluiten op die versterker en op mijn laptop? en is de laptop dan alleen de audio bron? en als ik een ipad of telefoon aan wil slluiten wil dat ook? ik heb nu een Logitech kastje waarmee ik draadloos apparaten op de versterker aan kan sluiten komt die dan te vervallen? en dan nog een losse cd speler, gaat dan naar het panneel of naar de versterker?

is dit een geschikte voor wat ik wil?:

http://www.numark.com/product/m101

sorry voor het lange verhaal maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Last edited by moderator; 24-07-12, 20:48. Reason: linkje aangepast
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Linkje even aangepast,

Verder:
    Je wil het geluid bewerken, maar dat lukt niet met de toonregeling op je computer?
    Mijn ervaring zegt dat het dan ook niet gaat lukken et een mengpaneel, daar kan je uiteindelijk precies hetzelfde mee!

Verder: Het mengpaneel wat je aanhaalt, daar kan je een aantal geluidsbronnen (audio uitgang van je laptop, iPad, Telefoon, cd speler) op aansluiten.
    Het mengpaneel zal dan voldoende aansluitmogelijkheden moeten hebben voor al die geluidsbronnen.

Wijze van aansluiten:

audiouitgang van je laptop ( en alle andere geluidsbronnen)-> Mengpaneel -> versterker -> speakers
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mission
      • Jul 2012
      • 8

op met ipad wil het wel maar die app deugde niet. dus audio uitgang laptop naar mengpaneel, cd speler naar mengpaneel en versterker naar mengpaneel? dan is het gewoon kabel uit laptop en in ipad. maar dan moet ik dus een ander paneel uitzoeken? of plan laten varen?

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

mij ben je kwijt wanneer je je audio uitgang van je laptop in je ipad wil stoppen....
        Voor zover mij bekend heeft een iPad gen audio INgang.

Alle audiobronnen hebben een eigen audio ingang op het mengpaneel nodig.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Dit zou ook nog wel eens aan de speakers kunnen liggen. Draai voor de grap eens plus en min om bij een van de speakers en kijk of het laag beter wordt. De plaatsing van je speakers en de akoestiek van de ruimte speelt ook een rol. Ik ken iemand met een set skytech speakers die het in zijn hobbykamer geweldig doen (belachelijk veel laag), en waar je buiten niets van terughoort. Op websites zoals die van Sound On Sound staat hier geweldig veel over geschreven, ga eens op onderzoek uit.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mission
            • Jul 2012
            • 8

nee de audio out van mijn laptop is 3,5 jack en de out van ipad ook dus als ik een -geenflauwidewaterineenmengpaneelgaat-kabel met een 3.5 jack eind heb kan die in mijn laptop of ipad.

Comment

• mission
              • Jul 2012
              • 8

zal ik morgen doen maar is dat niet slecht voor mijn apperatuur?

ik heb een set missions die volgens elke revieuw zeer laag kunnen. het zijn boekenplank speakers en daar staan ze ook op. en als ik bassboost op versterker aaanzet is het wel zeer laag maar klinkt het niet mooi.
              Last edited by mission; 24-07-12, 21:28.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Boekenplankspeakers en veel bas, een Sony-versterker... dat is allemaal nogal hi-fi en zeker niet professioneel. Wil je deftige bas, koop dan maar een actieve sub of iets dergelijks en liefst een professionele...
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by mission
                  het zijn boekenplank speakers en daar staan ze ook op. en als ik bassboost op versterker aaanzet is het wel zeer laag maar klinkt het niet mooi.
                  Misschien doen ze het beter op een vensterbank....
                  Volgens mij staat dit topic mijlenver verwijderd van de doelstelling van dit forum.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• mission
                    • Jul 2012
                    • 8

Heb geen vensterbank. Ik kan wel proberen of ze op het burea beter werken. Een actieve subwoofer? Dan lopen de geluidskabels toch naar de sub en niet meer naar de versterker? En dan een extra kabel van sub naar versterker? Heb nog wel een canton sub staan maar die is passief. Dus dan moet ik een actieve subwoofer proberen en dan pas als het niet helpt een mengpaneel?

En welke sub raden jullie dan aan? Liefst niet duurder dan 200 euro.
                    Last edited by mission; 25-07-12, 08:40.

Comment

• mission
                      • Jul 2012
                      • 8

Er komt nog een andere versterker. Waarschijnlijk een kenwood of yamha maar ben er nog niet helemaal uit. Het zijn monitorspeakers van 170Watt voor op een boekenplank of bureau. En voor zover ik weet is mission een zeer goed merk.

Comment

• mission
                        • Jul 2012
                        • 8

Originally posted by laserguy
                        Boekenplankspeakers en veel bas, een Sony-versterker... dat is allemaal nogal hi-fi en zeker niet professioneel. Wil je deftige bas, koop dan maar een actieve sub of iets dergelijks en liefst een professionele...

weet ik, ik probeer ook langzaam betere apperatuur aan te schaffen maar ben ook niet rijk.

Comment

Working...