Nieuwe set beginnende DJ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RensW
    • Jan 2013
    • 19

Met deze wijsheid ben ik verder gaan zoeken.
    De lichten heb ik maar even weg gelaten, nu heb ik me even alleen gericht op de geluidsapparatuur.

Heb de volgende lijstjes samen gesteld:
    1 x Denon DN-X1100 DJ Mixer
    2 x Denon DN-SC2000 Digitale DJ Midi Controller
    1 x Numark CDN 77 USB CD speler
    1 x Numark DJ I/O Audio Interface
    Set kost ongeveer €1390,-

Of

1 x Denon DN-MC6000
    1 x Numark CDN 77 USB CD Speler
    Set kost ongeveer €1100,-

Zelf lijkt mij het eerste lijstje beter.
    Als je gaat kijken dat de MC6000 al een ingebouwde geluidskaart en 2 midi controllers heeft voor 739 euro en de X1100 kost al 635 euro lijkt mij dat de kwaliteit van de MC6000 een stuk minder is.
    Kunnen jullie dit bevestigen?

Heb ik zo, met het eerste lijstje, een goede set voor deze prijs (ongeveer €1390,-) en kan ik hier voorlopig mee vooruit?

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

Groeten,
    Rens

Comment

• timmetje
      • Dec 2012
      • 424

Originally posted by RensW
      Met deze wijsheid ben ik verder gaan zoeken.
      De lichten heb ik maar even weg gelaten, nu heb ik me even alleen gericht op de geluidsapparatuur.

Heb de volgende lijstjes samen gesteld:
      1 x Denon DN-X1100 DJ Mixer
      2 x Denon DN-SC2000 Digitale DJ Midi Controller
      1 x Numark CDN 77 USB CD speler
      1 x Numark DJ I/O Audio Interface
      Set kost ongeveer €1390,-

Of

1 x Denon DN-MC6000
      1 x Numark CDN 77 USB CD Speler
      Set kost ongeveer €1100,-

Zelf lijkt mij het eerste lijstje beter.
      Als je gaat kijken dat de MC6000 al een ingebouwde geluidskaart en 2 midi controllers heeft voor 739 euro en de X1100 kost al 635 euro lijkt mij dat de kwaliteit van de MC6000 een stuk minder is.
      Kunnen jullie dit bevestigen?

Heb ik zo, met het eerste lijstje, een goede set voor deze prijs (ongeveer €1390,-) en kan ik hier voorlopig mee vooruit?

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

Groeten,
      Rens
      Je kan met die set prima een tijdje vooruit.

Tip: als je de kans hebt, probeer dan alle producten eens uit. Je gaat een flinke bak geld uitgeven, en een 'hands-on' ervaring zegt veel meer dan een paar mooie plaatjes op een website.

Ik vond Denon ook heel interessant, maar kon er niet lekker mee werken omdat ik de layout en interface van de mixers en cd-spelers erg onhandig vond. Let wel: dit is mijn persoonlijke mening, en dit kan voor jou dus totaal anders zijn.

Overigens doet dit niets af aan de kwaliteit van Denon, want die is dik in orde!
      Tim

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

Beste

Als je midi wil gaan moet je misschien denken welke software je gaat gebruiken
        Zoals bv traktor pro en dan kan je daar een geluidskaart van kopen en krijg je de software er bij
        Maar je hebt ook nog serato en vdj en met een van deze drie kan je zeker eentijdje voort en laster nog uit rijden voor meer mogenlijkheden
        en voor de gebruiksvriendlijkheid van denon kan je best gaan uitproberen want denon werkt met softbottens en persoonlijk vindt ik ze goed werken maar andere hebben liever

Gino

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by timmetje
          Ik vond Denon ook heel interessant, maar kon er niet lekker mee werken omdat ik de layout en interface van de mixers en cd-spelers erg onhandig vond.
          Wat betreft de CD spelers kan ik me daar deels wel in vinden, maar wat is er 'anders' aan de Denon mixers (en dan bedoel ik de 'gewone' bakken als X1100/X1500/X1600) tegenover de Pioneer tegenhangers (DJM600/DJM800)? Ben wel benieuwd hoe jij dat ziet?
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Originally posted by renevanh
            Wat betreft de CD spelers kan ik me daar deels wel in vinden, maar wat is er 'anders' aan de Denon mixers (en dan bedoel ik de 'gewone' bakken als X1100/X1500/X1600) tegenover de Pioneer tegenhangers (DJM600/DJM800)? Ben wel benieuwd hoe jij dat ziet?
            Ik heb laatst met een Denon X1500S mixer gedraaid waarbij bepaalde knoppen toch net op een andere plaats zaten dan ik gewend ben. Na wat studeren en proberen kwam ik er uiteindelijk wel uit, maar ik moest gewoon even zoeken waar alles zat.

Voorbeeld: de potmeter bovenaan elke fader is bij vrijwel elke mixer de Gain. Bij de Denon is dat dus de selectie-knop voor de input.

Daarnaast vond ik het niet zo heel praktisch om de EQ ON/OFF en PFL-knop naast elkaar te hebben. Levert geen dodelijke fouten op, maar ik vond het persoonlijk vervelend dat beide knoppen er hetzelfde uit zagen. (Overigens niet zo irritant als bij D&R, die plaatsten de PFL en MUTE knop boven elkaar).

Allemaal geen onoverkomelijke zaken natuurlijk, maar als ik 1000 euro voor een mixer neer moet leggen kan het wel net de bepalende factor zijn...
            Last edited by timmetje; 06-01-13, 18:52.
            Tim

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

Originally posted by timmetje
              Ik heb laatst met een Denon X1500S mixer gedraaid waarbij bepaalde knoppen toch net op een andere plaats zaten dan ik gewend ben. Na wat studeren en proberen kwam ik er uiteindelijk wel uit, maar ik moest gewoon even zoeken waar alles zat.

Voorbeeld: de potmeter bovenaan elke fader is bij vrijwel elke mixer de Gain. Bij de Denon is dat dus de selectie-knop voor de input.

Daarnaast vond ik het niet zo heel praktisch om de EQ ON/OFF en PFL-knop naast elkaar te hebben. Levert geen dodelijke fouten op, maar ik vond het persoonlijk vervelend dat beide knoppen er hetzelfde uit zagen. (Overigens niet zo irritant als bij D&R, die plaatsten de PFL en MUTE knop boven elkaar).

Allemaal geen onoverkomelijke zaken natuurlijk, maar als ik 1000 euro voor een mixer neer moet leggen kan het wel net de bepalende factor zijn...
              hehe zo ben eens op een fuif geweest waar ze een synq hadden staan en die konden het ook niet beter vinden op een reverse knop voor de faders naast de faders te zetten zodanig als je een beetje met de faders speelt perongelukt die knop indrukt was wel vrij irritant had het paneel toen bijna het volk in gegooid.

maar terug on topic tegenwoordig zijn de mixer wel allemaal standaard uitvoering en bovenaan heb je toch altijd de selectie knop en daaronder de gain en wat ik wel zeer handig vindt van denon is de matrix zo kan je naar wens de juiste schuiven aan de juiste media toekenen zonder kabels te versteken

mvg Gino

Comment

• RensW
                • Jan 2013
                • 19

Heb nog een beetje rond zitten kijken en er werd mij verteld ook eens te kijken naar de "Numark MixDeck Quad".

Wat denken jullie hiervan?
                Is de kwaliteit hiervan ook goed of eventueel vergelijkbaar met het Denon setje (DN-X1100 en 2 x DN-SC2000 icm Numark CDN 77)?
                Of ga ik er dan kwalitatief een stuk op achter uit?

Comment

• Dj Gino V
                  • Feb 2009
                  • 237

Beste,

Persoonlijk denk ik dat je met een numark mixer kwalitatief achter uit gaat maar daar betaal dan ook weer minder voor als de denon set neemt.
                  Maar ik denk juist als jij nu voor de cdj 350 gaat van pioneer het je een cd speler en midi controller in een maar dan mis je wel que bottons en deze staan wel op de denon sc 2000,
                  of doorsparen en de sc2900 nemen waar je later nog veel plezier met kan beleven en dan zit je niet meer achteraf te peikeren van had ik maar ...

mvg Gino

Comment

• Stefan-w
                    • May 2010
                    • 92

Originally posted by RensW
                    Heb nog een beetje rond zitten kijken en er werd mij verteld ook eens te kijken naar de "Numark MixDeck Quad".

Wat denken jullie hiervan?
                    Het nadeel van deze dingen vind ik altijd dat als er 1 Cd speler of de mixer een defect heeft, je meteen de hele set niet meer kan gebruiken. En mocht je in de toekomst willen uitbreiden zal je in 1 keer de hele set moeten vervangen. Als je voor het setje met de denons gaat, kan je altijd los je mixer of cd-speler vervangen mocht je er niet meer tevreden over zijn!

Comment

• RensW
                      • Jan 2013
                      • 19

Originally posted by Dj Gino V
                      Beste,

Persoonlijk denk ik dat je met een numark mixer kwalitatief achter uit gaat maar daar betaal dan ook weer minder voor als de denon set neemt.
                      Maar ik denk juist als jij nu voor de cdj 350 gaat van pioneer het je een cd speler en midi controller in een maar dan mis je wel que bottons en deze staan wel op de denon sc 2000,
                      of doorsparen en de sc2900 nemen waar je later nog veel plezier met kan beleven en dan zit je niet meer achteraf te peikeren van had ik maar ...
                      mvg Gino
                      Ja, maar we moeten natuurlijk ergens mee beginnen...
                      De SC2900 is wel meteen ruim €600,- duurder dan de SC2000, wat er dus op neerkomt dat het geheel €1200,- duurder word.
                      Originally posted by Stefan-w
                      Het nadeel van deze dingen vind ik altijd dat als er 1 Cd speler of de mixer een defect heeft, je meteen de hele set niet meer kan gebruiken. En mocht je in de toekomst willen uitbreiden zal je in 1 keer de hele set moeten vervangen. Als je voor het setje met de denons gaat, kan je altijd los je mixer of cd-speler vervangen mocht je er niet meer tevreden over zijn!
                      Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken...
                      Slimme opmerking Stefan-w

Denk dat als het aan mij ligt, dat we dan toch voor de Denon set gaan.
                      Makkelijk vervangen als er iets kapot gaat of als we 1 'onderdeel' van de set willen vervangen.
                      Ook geloof ik dat het de kwaliteit van het geluid meer ten goede komt als de Numark Mixdeck Quad.

We zullen binnenkort eens ergens gaan kijken en luisteren.

Bedankt voor de reacties allemaal.
                      Mochten er nog meer zinvolle reacties zijn, of mensen met ervaringen met deze set (of delen er van) hoor ik het (nog steeds) graag.

Groeten,
                      Rens

Comment

Working...