Welke scanner voor max 500,-

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Welke scanner voor max 500,-

Beste iedereen,

Ik en een vriend van me hebben een kleine drive-in show opgebouwd. We hebben nu:
    4x Showtec Led par 56 ( bekende 35 eurie troep )
    2x BAX ITA 02 laser groen 50mw
    1x BAX ... lichteffect met 3 lenzen
    1x Verdwaalde stroboscoop

Nu willen we iets erbij hebben ter uitbreiding.
    Maar omdat ik later verder wil gaan met live/bandjes/etc. ( en niet té amateuristisch over wil komen met enkel wat geflits ) wil ik dus geen effect met alleen maar stralen die door de lucht heen en weer wapperen. Dus zit ik te denken aan een scanner of movinghead.

Helaas vallen movingheads ver buiten het budget.
    Het budget is ergens rond de 500 euro, voor 2 scanners ( of té goedkope mh's ).

Ik heb zitten kijken, en ik vind de JB Systems Winner ii wel wat. Heeft iemand hier ( goede / slechte ) ervaringen mee?

Alvast bedankt!
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Heel erg bedankt voor je reactie.

Ik kan The Winner niet goedkoper vinden dan 249 euro? En de Victory 369?
    Ik moet zeggen die Victory ziet er niet verkeerd uit. Is volgens mij ook geen klein, licht, gammel dingetje ( winner ook niet ).

edit: Ik denk dat, ook al valt het buiten mijn budget, het wel de victory gaat worden. Heb even op internet wat gelezen, waaronder de manual. Voor deze prijs kan je er debiel veel mee, temperatuur aflezen, aantal werkuren. En natuurlijk ook inversie, pan/tilt tegenovergesteld om het mooi symmetrisch te houden. Ik ben verkocht
    Last edited by sjig; 15-02-13, 23:08.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Persoonlijk vindt ik de winner meer bruikbare gobo's hebben dan de Victory. Maar de Victory heeft echt wel meer funktie's is lichter en mooier afgewerkt en een redelijke lichtopbrengst. Maar zoals JB Systems zegt de vervanger voor de Winner klopt niet want het zijn 2 totaal verschillende scans. Ik had persoonlijk liever gehad dat de Winner een LEDunit kreeg met de extra funktie's zodat je ze samen kunt gebruiken. Dan heb je IIG dezelfde gobo's gehad.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Een aantal mindere gobo's kan ik nog wel mee leven. Verder weegt de Victory ook echt wel een stuk minder, 4kg. En natuurlijk het energie verbruik is ook wel fijn als het wat lager is. Stroomverbruik van de Winner kan ik zo snel niet vinden, maar alleen al de lamp van 250 watt tegen de 105 watt van de Victory zegt wat mij betreft genoeg

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

de Winner heeft zich al jaren bewezen de Victory moet het nog ....... Maar tot op heden ben ik voor beide fan !
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

De Victory geeft veel minder licht dan de Winner. Voor de rest een geinig ding maar mist naar mijn maatstaven te veel kracht.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...