Rookdoosje op DMX of ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Rookdoosje op DMX of ...

Hallo allen,

Ik heb hier uit een stoffelijk overschot een JB Systems FX 700.

Leuk dingetje, maar ik mis een dmx functie. Ik heb als controller de Showtec Scanmaster 8/2. Hier zit een uitgang op voor een rookmachine op. Maar ik weet niet hoe deze schakeling in elkaar zit. Ik heb hem al opengemaakt, maar dit zit allemaal op één print, en daar kom ik dus niet verder mee. Mocht iemand hier een blokdiagram of iets van hebben, graag!

Als 2e optie kwam ik uit op een dmx relais. Maar ik weet niet precies welke ik dan het beste kan gebruiken. Ook weet ik niet precies wat er moet worden geschakeld om rook te krijgen ( zie foto's onderin post ).
    Dat moet dus denk ik wel lukken. Echter kwam ik met een probleem te zitten. Op de controller zit een lampje die aangeeft als de rookmachine klaar is met opwarmen, hoe kan ik dit dan het beste oplossen? Of is het maar gewoon hopen dat ie klaar is met opwarmen?

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=WUSVOAXP

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Iemand?

( 10 tekens! )

Comment

• sjig
      • May 2012
      • 909

Wellicht dat dit gaat helpen:

Uploaded with ImageShack.us

Dat driehoekje met een streepje en 2 pijltjes is de led. Is dat andere ding dan het pompje?
      Dan zou ik dus eigenlijk de controller van de rookmachine open moeten schroeven en kijken welke polen de led en het pompje schakelen?

Is dot correct zo?

Uiteraard om de rookmachine dan aan te sluiten op de SM 8/2.
      Last edited by sjig; 22-02-13, 10:11.

Comment

• muppet
        • May 2009
        • 94

Dat 'andere ding' is een drukknopje...
        Wat ik zo zie is de tip (3) +, ring (2) de geschakelde van de drukknop en de sleeve (1) de -.

Is in ieder geval niets DMX-achtigs.
        Sound should sound like it should sound...

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Dus met het drukknopje zou je het pompje moeten schakelen?
          Het is ook niets DMX achtigs.
          Het is gewoon het losse knopje voor 'fog' op de showtec scanmaster 8/2

Comment

Working...