kleine lichtshow maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevin s&l
    • Apr 2012
    • 18

kleine lichtshow maken

Beste,

Graag had ik wat hulp gehad bij het maken van een mooie lichtsetup.
    Ik heb een redelijk lijstje van materiaal,en had graag wat ideen gehad wat ik hier allemaal kan doen.

*2 x 2 meter prolyte truss
    *1 x 1 meter prolyte truss
    *2 x adj wind up statief
    *2 x 2 meter trussbuis (incl. bevestigings haken)
    *1 x backdrop zwart 4X6 meter
    *2 x deco doek driehoek wit
    *2 x deco doek vierkant lang wit
    *2 x truss cover 2 meter
    *2 x truss cover 1 meter
    *4 x adj duraspot movinghead
    *8 x ledtube
    *1 x led 4bar
    *3 x ledpar klein
    *1 x led dynamic scaneffect
    *1 x lounge laser
    *1 x rookeffect

Zou iemand mij kunnen helpen met wat ideen voor een mooie lichtsetup?
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Je moet zelf improviseren want elke klus is anders. Je zit met hoogte en breedte van de zaal enz enz.

In je andere topic is dit ook al aangehaald.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• timmetje
      • Dec 2012
      • 424

Als je zoveel spullen hebt waarvan je niet weet wat je er mee moet heb je waarschijnlijk het verkeerde beroep of de verkeerde hobby gekozen.
      Tim

Comment

• Hans van Demen
        • Oct 2011
        • 113

Ik ken veel lichttechneuten die met de helft van jou spullen, een lichtshow neerzetten waar je u tegen zegt !

In de meeste gevallen willen de spullen niet altijd alles zeggen, wel de mensen die het inhangen,richten, en vooral bedienen.

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

Mensen, dit is het newbieforum. iemand stelt een vraag. Is het nu zo moeilijk om daar een antwoord op te geven ipv de TS af te zeiken? We zijn allemaal ooit eens begonnen. Met vallen en opstaan. Als je nietszinnigs te zeggen hebt reageer dan niet!

Ik kan je helaas niet helpen, ben geluidstechnicus.
          Heerlijk die stilte

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Originally posted by RayM
            Mensen, dit is het newbieforum. iemand stelt een vraag. Is het nu zo moeilijk om daar een antwoord op te geven ipv de TS af te zeiken? We zijn allemaal ooit eens begonnen. Met vallen en opstaan. Als je nietszinnigs te zeggen hebt reageer dan niet!

Ik kan je helaas niet helpen, ben geluidstechnicus.
            Het was absoluut niet mijn bedoeling om de TS af te zeiken.

Ik ben echter wel van mening dat hij zelf eerst moet proberen om met z'n eigen spullen iets in elkaar te flansen voor hij een dergelijke vraag stelt op dit forum. Zoals je zelf zegt: met vallen en opstaan hebben we het allemaal geleerd.

Bovendien zou ik niet weten welk serieus advies we hadden moeten geven: 'hang je lampjes op aan de truss en knipper er mee?'

Een lichtshow hangt af van veel factoren: de gelegenheid, de ruimte waarin je de show neer zet, etc...
            Last edited by timmetje; 19-02-13, 17:03.
            Tim

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Zo'n idee heb ik ook, dat de TS hier een waslijst van spullen neergooit en daar een hapklaar antwoord met tekeningen en show-files van terug verwacht. Daar leer je natuurlijk ook niks van....

Ik weet niet of TS ooit met Lego heeft gespeeld, maar dan vraag je ook niet "ik heb 6 rechte balkjes, 3 hoekjes en een raampje, hoe maak ik een mooi bouwsel?", maar dan laat je juist de creativiteit de vrije loop.

Installeer voor de grap eens FreeStyler, daar zit een gratis 3D visualizer bij waarin je je apparatuur kunt plaatsen zoals je het zelf wil hebben en kijken wat het doet als je het op een bepaalde manier programmeert. Het is jouw show, dus het zal toch iets van je eigen creativiteit hebben...
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...