Microfoons, 400 euro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Voor individuen zijn headsets een must. Een koor kan met cardioide condensators (berry C2's €50 per 2 oid) op standaards voor het koor (1:3 regel = 0.5m afstand --> 1.5m uit elkaar). Evt. kun je uitwijken naar shotguns die je verder weg kunt plaatsen als dat gewenst is (sennheisser ME66+K6 ca 400/st, rode ntg1 ca 180/st), maar verwacht geen wonderen (ca 2m afstand).

Elke vorm van limiting/compressie verlaagt de gain-before-feedback en maakt dus het rondzingen erger. Je enige tool in dit soort situaties is een peq om de rondzingfrequenties te onderdrukken.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Ik heb het wel eens gedaan, met een zooi condensators musical versterken. Ik heb toen zes kleinmembraams gebruikt, KM184's in mijn herinnering. Ik heb deze aan hun kabels aan twee trekken gehangen, aan allebei drie stuks, 3m vanaf de vloer. Ik ben zover bij de voorkant weggebleven als mogelijk was vanwege rondzingers en zover bij de achterwand vandaan als het speelvlak me toeliet. En nee, je krijgt het niet zo hard als met beugeltjes, maar het klonk eigenlijk verdomd goed, vond ook de theaterdirecteur.

EDIT:

Ik moet er wel even bijzeggen dat dit mic's zijn die je niet met budgetmic's zoals die Behringers kunt vergelijken, zowel qua volheid van klank als de mate waarin je kunt versterken zonder dat deze gaan rondzingen. Ook was de groep zich bewust van waar de microfoons waren en is hier op ingespeeld. Mijn punt is dat het echt wel kan, maar dat het niet per sé goedkoper wordt dan met beugeltjes, eerder duurder en dat er grenzen zijn aan hoe hard je kunt gaan. Ik moet wel zeggen dat ik koorzang onder zo'n opstelling echt wel mooier vind klinken dan met beugeltjes!
      Last edited by sparky; 05-03-13, 15:52.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Bedankt voor je reactie!

Helaas zal het allemaal even moeten wachten, gezien een overleden mengtafel die vervangen zal moeten worden

Comment

Working...