Meerdere boxen op 1 versterker?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johan san
    • Jun 2007
    • 4

Meerdere boxen op 1 versterker?

Hoi Ik wil meerdere boxen op een versterker aan sluiten.
    Ze zijn 8 ohm en dan 250 watt.
    Ik weet als ik ze dus bij elkaar zet dat ik kom op 500 watt per boxen set per kant.
    ik weet ook dat als ik ze op een versterker ga aan sluiten dat 8 ohm op de versterker 4 ohm wordt en dat deze dan al meer wattage gaat geven.

Mijn vraag is kan ik er een versterker van 2 x 500 watt op 4 ohm er voor gaan gebruiken.
    Of is dit niet aan te raden Het is niet om overdreven hard te moeten werken. Maar dat ik gewoon op verschillende plaatsen boxen neer kan zetten met 1 versterker. op 1 locatie.
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Originally posted by Johan san
    Hoi Ik wil meerdere boxen op een versterker aan sluiten.
    Ze zijn 8 ohm en dan 250 watt.
    Ik weet als ik ze dus bij elkaar zet dat ik kom op 500 watt per boxen set per kant.
    ik weet ook dat als ik ze op een versterker ga aan sluiten dat 8 ohm op de versterker 4 ohm wordt en dat deze dan al meer wattage gaat geven.

Mijn vraag is kan ik er een versterker van 2 x 500 watt op 4 ohm er voor gaan gebruiken.
    Of is dit niet aan te raden Het is niet om overdreven hard te moeten werken. Maar dat ik gewoon op verschillende plaatsen boxen neer kan zetten met 1 versterker. op 1 locatie.
    Ja, dat kan. Ik denk dat deze vraag echter thuis hoort in het 'newbie'-forum.
    Tim

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by Johan san
      Het kan idd, hoewel iets meer wattage nooit verkeerd is.

Als je je speakers echter op meerdere plaatsen neer wilt zetten,
      dan is een 2e amp mss te overwegen?
      Je kunt dan per speakerset het volume bepalen.......
      en ook een delaystack is dan mogelijk.

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Johan san
        • Jun 2007
        • 4

Dank je voor de advies. We werkte op dit moment al met verschillende versterkers. Maar soms hebben we een locatie waar alles even veel volume mag hebben. En daarom wilde ik het graag weten of we beter meer wattage konden gebruiken als we meerdere boxen op een versterker zouden sluiten.

Groetjes johan

Comment

Working...