Presonus werkt niet met iPad

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Presonus werkt niet met iPad

Hallo. Ik heb een Presonus 16.0.2

Deze heb ik dmv. een FireWire kabel op mijn MacBook aangesloten. Dit werkt allemaal goed.
    Ik wil ook mijn iPad gebruiken. Dus ik download de app. Er staat meteen in het scherm op de iPad 'Connect'. Dus daar klik ik op. Hij maakt verbinding maar dan komt er een probleem. Ik zie alle instellingen wel maar kan er niks aan veranderen. Het scherm lijkt ook donkerder te zijn.

Ik heb al wat gezocht op google, helaas zonder resultaat ...
    Kan iemand helpen??
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Heb je Universal Control draaien op je MacBook? Kun je hiermee de SL bedienen?
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• sjig
      • May 2012
      • 909

Ja. Dit gaat allemaal zonder problemen.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Heb je in Universal Control de betreffende iPad ook toegang gegeven om de SL te besturen? Je iPad zou ergens zichtbaar moeten zijn in de setup tab oid (heb geen SL meer, dus weet de benaming niet precies meer).

Als je de iPad niet ziet in UC:
        Controleer het IP adres van je iPad en je MacBook. Beide moeten in hetzelfde subnet zitten, bijv. 10.0.0.* of 192.168.1.*. Hangt je router wel of niet aan internet? Veel routers gaan zich raar gedragen als er geen internet verbinding is.

Gebruik je op je laptop alleen wifi of ook ethernet? Als je beide gebruikt, wil UC wel 'ns alleen op 1 van de 2 interfaces luisteren...

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Ik heb werkelijk geen idee waar in UC ik dat kan vinden. Op het presonus forum hebben ze over de 'Setup tab'. Daar zou die bij moeten staan, dat doet ie dus niet.
          Het IP adres klopt bij beide.

Ik zit nu gewoon thuis wat te kloten. Alles zit op dezelfde router verbonden. Met wifi, ook op MacBook.

Heb ook alle topics op het presonus forum doorgespit, maar daar zou het moeten werken ( wat het dus niet doet?? ).

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Heb dit geklooi ook gehad. Wat hielp was wifi van iphone/ipad uit en weer aanzetten en vervolgens de Qmix/SLremote app expliciet killen en opstarten. Je iphone/ipad zou zichtbaar moeten worden in UC, waar je vervolgens kunt selecteren wat de betreffende iphone/ipad mag besturen.

Wat je ook zou kunnen proberen is de macbook met ethernet aansluiten en wifi uitzetten op de macbook. Dan is er op de macbook nog maar 1 netwerk interface actief.

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Wifi is al 100x uit en aan geweest. Heb m'n hele iPad gereset, zonder succes.

Zoals ik in de handleiding lees moet een een computer-naar-computer netwerk aanmaken. Nu denk ik zelf dat het hier fout gaat. Want als ik naar de SL App ga op m'n iPad, dan kan ik wel gewoon op connect klikken. Maar dat blijft ie dan de hele tijd doen. Hij zegt in de instellingen ook wel dat ie verbinding heeft, maar er staat naast 'T-MobileNL' alleen het 3G tekentje, geen wifi streepjes.
              Vandaar dat ik denk dat het bij het verbinden al fout gaat.

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Je moet alleen een comp-2-comp verbinding maken als je geen router gebruikt. Laptop en ipad gewoon op de normale manier met router verbinden. Bij werkte het ook niet altijd vlekkeloos, maar dat was vooral omdat mijn router raar deed zonder internet.

Comment

• sjig
                  • May 2012
                  • 909

Ik heb het ook mét router geprobeerd, maar ook zonder succes.

Ik bedacht me net wel dat op mijn laptop een comp-comp netwerk alleen echt werkt als hij aan de voeding zit. Die ga ik even ophalen, wie weet werkt het dan wél!

edit: Nee dus. Heb het ook geprobeerd met de iPhone, maar ook hier blijft alles donkerder maar zie ik wel gewoon de instelling live op het scherm.

Hier zou ik dus mijn ipad / iphone moeten zien staan?
                  Last edited by sjig; 14-04-13, 14:54.

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Ik had een SL24 dus de schermpjes waren net wat anders, maar je iphone/ipad zou inderdaad op één van de tabbladen zichtbaar moeten worden...

Comment

• sjig
                      • May 2012
                      • 909

Vreemd. Dat gebeurt dus niet.

Dit kreeg ik wel voor het eerst te zien op de iPad:

Mocht dit niets helpen ga ik contact leggen met Presonus. Ik dacht misschien hebben meer mensen dit; blijkbaar niet dus...

Comment

• knorrepot
                        • Oct 2009
                        • 234

Originally posted by sjig
                        Vreemd. Dat gebeurt dus niet.

Dit kreeg ik wel voor het eerst te zien op de iPad:

Mocht dit niets helpen ga ik contact leggen met Presonus. Ik dacht misschien hebben meer mensen dit; blijkbaar niet dus...
                        Opzich bekend probleem wat op het presonus forum beschreven staat. Zowel je iPad, Mac als je tafel van de nieuwste software/filmwere voorzien.

Nu staat er op je Mac een nieuwere softwereversie, deze kan geen contact leggen met je iPad, maar hij ziet hem wel.

M.a.w. Je tafel updaten :-)

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Ik heb het ook mét router geprobeerd, maar ook zonder succes.

Ik bedacht me net wel dat op mijn laptop een comp-comp netwerk alleen echt werkt als hij aan de voeding zit. Die ga ik even ophalen, wie weet werkt het dan wél!

edit: Nee dus. Heb het ook geprobeerd met de iPhone, maar ook hier blijft alles donkerder maar zie ik wel gewoon de instelling live op het scherm.

Hier zou ik dus mijn ipad / iphone moeten zien staan?
                          Midden in het scherm (vlak boven je kanaalbuttons zie je een heel dunnen lijn. Is een scrollbar! Scroll naar rechts er mee en je ziet de connectgegevens/autorisaties voor ipads enz! Paul
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• sjig
                            • May 2012
                            • 909

Alles is helemaal up-2-date. Zowel iPad ( ios 5.x.x, kan niet hoger ). Firmware van de tafel is ook up2date net als macbook.

@SPS,

Had ik eerder ook al gezien, helaas staat het ook daar niet bij ...

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Alles is helemaal up-2-date. Zowel iPad ( ios 5.x.x, kan niet hoger ). Firmware van de tafel is ook up2date net als macbook.

@SPS,

Had ik eerder ook al gezien, helaas staat het ook daar niet bij ...
                              ?? Ik heb 6.1.3 als ios versie?? (en gebruik een Presonus 16-4-2 erbij)
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...