Horendol van kattenverjager:

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Wij hebben geen huisdieren, onze buren hebben 2 katten, maar hoe wil je een kat in je eigen tuin houden? Die beesten klimmen overal overheen en doorheen. Ik kom regelmatig bij Timmetje (forumlid), en zo af en toe heb ik een 3HE binnenrackje bij me. Timmetje heeft ook 2 katten, en als ik in dat binnenrack alleen een 1HE x-over heb zitten kruipen die katten er gewoon doorheen (zijn gek op het tapijt waarmee mn rackje bekleed is). Dat is 88mm waar ze doorheen passen, en kleiner kan ook. Als je een kat in je eigen tuin wilt houden heb je een betonnen muur van 3 meter hoog nodig, met een spekglad oppervlak en een boom- en struikloze tuin. Onmogelijk, bovendien is er dan voor een kat in de tuin niets meer aan, dan blijven ze wel binnen...

Ik denk inderdaad dat je het in de hoek van overlast en letsel moet gaan zoeken. Permanente gehoorschade (geijkte dB meter huren!) is niet leuk, en onhoorbare frequenties kunnen volgens het TNO misschien geen schade aanrichten, maar 15 of 20Hz op 130dB doet pijn, die komt wel aan.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Vroegah, toen ik 16 jaar jonger was (was toen pakweg 10) was er een enorm doeltreffende en 100% werkende methode om katten uit de tuin te weren. Kap er eens een plens water overheen en je ziet ze niet meer terug.

Wij hebben het nooit gedaan (want wat maakt zo'n kat nou uit?!), maar menig buurtbewoner wel, met succes.

Dier- en mensvriendelijk, effectief en zonder allerlei bijwerkingen.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Een pvc buis van 100mm scheef de grond in graven, en een vis eronder leggen.... daarna is de kat (samen met de rotte vis) te verwerken in de groene bak...
        Heb het nooit gedaan dat niet, maar soms...

En dat het verweer van de katte liefhebber dat een hond dit/dat schijt en aanvalt enz: daar word een eigenaar dan ook op aangesproken! (wat te "denken" van het gezang van krolse katten...)

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by djspeakertje
          ...maar hoe wil je een kat in je eigen tuin houden?
          - Bouw een foyere net als voor vogels
          - Aanlijnen net als een hond

En om buren met een mosquito op gelijk niveau te bestrijden huur je een LRAD

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Even los van de opmerking dat de vraagstelling me een flinke burenruzie lijkt te bevatten de kern van het verhaal..

Het betreft een particulier, dus is de APV van toepassing. in de APV is opgenomen dat het niet is toegestaan geluidoverlast te veroorzaken (artikelnummer kan per gemeente verschillen maar in de model-APV van de VNG is dit art. 4.6)
            sommige gemeenten hebben een ontheffing voor mosquitos opgenomen maar enkel voor overlast door jongeren (model-apv 4.6a)

Wil de gemeente niets doen dan op papier een verzoek tot handhaving doen, en inzake eisen in meetresultaten.
            men zal dan aan de bak moeten; overlast veroorzaken is niet toegestaan, en niet kunnen horen is geen argument.. daar hebben we juist meters voor. als men niet heeft gemeten altijd vragen waarom niet? anders is het toch niet vast te stellen dat de overlast al dan wel, al dan niet optreedt aangezien niet iedereen het hoort...

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

p'sies.
              zoals ik al zei. er zijn gewoon milieunormen voor geluidsoverlast.
              lekker belangrijk!

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Tijd voor de rijdende rechter wellicht?
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vragen
                  • Jul 2013
                  • 7

Op de onderstaande link kunt PDF openen met 19 pagina's van meldingen die bij de landelijke politie zijn binnengekomen over de kattenverjager/mosquito's. Veelal gaat het om geluidsoverlast en kinderen die niet tegen dit geluid kunnen.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Wanneer komt de 'Inbreker-verjager' met 180dB op de markt??
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Die heb ik inmiddels al.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

Originally posted by MusicXtra
                        Die heb ik inmiddels al.
                        Mmmm....laat me raden....er hangt een prospect set bij elke deur die bij het forceren van de deur of het raam Highway to Hell begint te knallen op 180 dB??? ;-)

Eigenlijk moeten die kattenmensen gewoon hun kat op eigen terrein houden en niet leren dat de buurman zijn voortuin de kattenbak is zoals dat bij ons thuis gebeurt...gelukkig heb ik ook daar een oplossing voor.....een 50 kg zware bernersennen die graag katjes verjaagd... :-)
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Joost van Ens
                          • Jan 2001
                          • 628

Originally posted by drbeat
                          ...gelukkig heb ik ook daar een oplossing voor.....een 50 kg zware bernersennen die graag katjes verjaagd... :-)
                          Heb ik weer pech. Heb ook zo'n berner geval die zonder problemen een hoop mensen op afstand weet te houden. Katten daar in tegen, lijken net zo als paarden zijn beste vriendjes te zijn. Eerst een hoop hoog gepiep van de berner en even later staan ze elkaar af te likken of liggen naast elkaar te slapen.

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Originally posted by Joost van Ens
                            Heb ik weer pech. Heb ook zo'n berner geval die zonder problemen een hoop mensen op afstand weet te houden. Katten daar in tegen, lijken net zo als paarden zijn beste vriendjes te zijn. Eerst een hoop hoog gepiep van de berner en even later staan ze elkaar af te likken of liggen naast elkaar te slapen.
                            Tja.... mijn Berner zal echt niet de kat opeten of aanvallen...die wil alleen maar spelen....maar dat weet gelukkig die kat niet...en die rent er vandoor. En gelukkig heeft ze die zelfde uitwerking ook op mensen die aan de deur komen.....hehehehehehehehe
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vragen
                              • Jul 2013
                              • 7

Inmiddels zijn er kamer vragen gesteld over de scherp snijdende pieptoon van een kattenverjager die soortgelijk geluid afgeeft als dat van een Mosquito.

Meldpunt is hier tevens opgericht http://www.pieptonen.nl

Comment

• vragen
                                • Jul 2013
                                • 7

Dubbele post, het blijkt dat de nieuwste post bovenaan komt te staan in plaats van onderaan!

Comment

Working...