Wij hebben geen huisdieren, onze buren hebben 2 katten, maar hoe wil je een kat in je eigen tuin houden? Die beesten klimmen overal overheen en doorheen. Ik kom regelmatig bij Timmetje (forumlid), en zo af en toe heb ik een 3HE binnenrackje bij me. Timmetje heeft ook 2 katten, en als ik in dat binnenrack alleen een 1HE x-over heb zitten kruipen die katten er gewoon doorheen (zijn gek op het tapijt waarmee mn rackje bekleed is). Dat is 88mm waar ze doorheen passen, en kleiner kan ook. Als je een kat in je eigen tuin wilt houden heb je een betonnen muur van 3 meter hoog nodig, met een spekglad oppervlak en een boom- en struikloze tuin. Onmogelijk, bovendien is er dan voor een kat in de tuin niets meer aan, dan blijven ze wel binnen...
Ik denk inderdaad dat je het in de hoek van overlast en letsel moet gaan zoeken. Permanente gehoorschade (geijkte dB meter huren!) is niet leuk, en onhoorbare frequenties kunnen volgens het TNO misschien geen schade aanrichten, maar 15 of 20Hz op 130dB doet pijn, die komt wel aan.
Daan
Ik denk inderdaad dat je het in de hoek van overlast en letsel moet gaan zoeken. Permanente gehoorschade (geijkte dB meter huren!) is niet leuk, en onhoorbare frequenties kunnen volgens het TNO misschien geen schade aanrichten, maar 15 of 20Hz op 130dB doet pijn, die komt wel aan.
Daan
Comment