Horendol van kattenverjager:

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vragen
    • Jul 2013
    • 7

Horendol van kattenverjager:

Het apparaat zou onhoorbaar en onschadelijk zijn voor de mens en het geeft 140 decibel af:

Reclame Code Commissie is van oordeel dat het onhoorbaar is voor de mens misleidend is:

De fabrikant is onbekend. Onze dochter van 2 liep naar het apparaat toe omdat er leuke lampjes opzit. Na die tijd ging ze vaak haar vingers in de oren doen en zelfs tot bloedens toe haar oren open krabben. Ze had (helaas?) geen oor ontsteking.

Wanneer het apparaat afgaat (op beweging slaat hij aan) dan hoor ik een felle pieptoon dat door merg en been dwars door me heen gaat. Het geluid blijft dan ook na echoën terwijl het geluid er dan niet meer is. De prangende vraag is dan ook of hier meer mensen ervaring mee hebben? Het werkt hetzelfde als een Mosquito tegen hangjongeren.

Het apparaat ziet er zo uit:

Politie doet hier niets tegen. Gemeente heeft buurtbemiddeling aangeboden waarna ik zelf twee nieuwe voor de buren heb gekocht. Echter die zouden volgens haar zeggen niet goed werken. Die van mij zit op 25KHz en zijn wel onhoorbaar.
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Ook onhoorbaar lage of hoge tonen kunnen je gehoor beschadigen. Of dat voor 25kHz ook geldt weet ik niet, maar het beste is om die apparaten gewoon helemaal weg te doen. Men heeft jarenlang zonder gekund, waarom nu opeens niet?

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vragen
      • Jul 2013
      • 7

Volgens TNO is onhoorbaar geluid niet schadelijk....Maar of dat zo is? Ik test het liever niet op mijn oren! Heb je hiervan ook bronnen?

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

Die dingen gaan inderdaad door merg en been.
        Laatst bij een klant een nieuwe schutting geplaatst, tijdens het zagen met mijn outoplastieken in hoorde ik dat kreng maar jengelen.
        Heb er de batterijen uitgehaald want er was niet in de buurt te blijven.

Comment

• vragen
          • Jul 2013
          • 7

Gelukkig heeft mijn advocaat laten weten dat dit niet mag. Verkoop mag wel vreemd genoeg maar het gebruik ervan is discutabel. Alleen ik zit niet zo te wachten op een rechtszaak. Inmiddels is de afspraak: Wij katten binnen zij dat ding uit. Alleen als we per abuis kat laten ontsnappen komen ze er naar alle waarschijnlijkheid er weer te staan.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

en voor klachten over productveiligheid
            kun je in NL het best de NVWA verwittigen.

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Vreselijke rotdingen. Een stukje verderop hier heeft een tijd zo'n ding gehangen. Ik kon er niet van slapen.
              volgens mij hebben we het dan over overlast, daarbij kan ik me niet voorstellen dat dit binnen welke milieuwetgeving en ook valt. Het is ook nog eens elecrotronisch versterkt geluid (vergunning nodig zou je denken).
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Ik denk dat de vormgeving waarin je het aan de advocaat en agent vertelt gewoon fout is.
                -is er niet gewoon een gemeentelijke dB limiet? En een milieuwet met geluidsrichtlijnen voor geluidsoverlast.
                Als jouw kind het hoort dan is het toch gewoon hoorbaar geluid en zijn er wetten.
                -Doelbewust 140dB jouw kind en huisdier haar gehoor slopen is toch gewoon lichamelijk letsel toebrengen?

Ik hoor die mosqito's ook waarmee ze kinderen uit hangruimtes wilden verjagen.
                lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Enige tijd geleden had ik drie mensen op bezoek, een vrouw van 23, één van 28 en een man van 62.
                  De man beweerde nog tot 16kHz te kunnen horen ondanks zijn 62 jaar. Ongemerkt heb ik toen een 16kHz sinus over een Prospect set afgespeeld op een stevig volume.
                  De man reageerde er niet op, de beide vrouwen begonnen onmiddelijk te reageren, zonder te kunnen benoemen wat ze hoorden waren ze het er over eens dat het heel erg onaangenaam was.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Maar wat is het eigenlijke probleem...: de katten die rond lopen...! Daar hebben de buren last van (in de vorm van ontlasting in de tuin wellicht) Als middel daartegen zetten buren blijkbaar dit soort middelen in. Een huisdier van een ander hoeft niet in mijn tuin/huis te komen. Als ik een kat zou willen, koop ik er zelf wel een.
                    Volgens mij is aan jou als eigenaar van het dier te zorgen dat anderen geen last daar van hebben.
                    Stel het zou een hond zijn, dan is iedereen het over eens dat een hond niet los hoort te lopen, waarom zou dat niet gelden voor een kat? Waarom voor een hond wel hondebelasting betalen, en voor een kat niet? Een kat vervuild wellicht wel meer door oa kattegrit enz dan een hond.

Het middel wat de buren inzetten kan ik niet achter staan, wel het feit dat ze proberen de katten van hun tuin te houden.

Comment

• vragen
                      • Jul 2013
                      • 7

De katten houden we binnen. Soms ontsnappen ze en dan komt het apparaat er weer te staan. Omdat gezondheid hier onderdoor gaat wilden we al nieuwe eigenaar zoeken voor onze katten. Echter nu onze katten binnen blijven, komen er weer andere katten. Het is mij goed dat er een verjager is maar niet waar ik last van heb. De Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit is ingeschakeld maar zegt niets hierin te kunnen doen, hebben andere prioriteiten.

Mensen hebben er last van maar tot nu toe wordt er niks mee gedaan helaas. België zijn mosquito's verboden?

SP wilde een verbod op Mosquito:

Mosquito zendt soortgelijke toonhoogte uit als de kattenverjager. Let wel je hebt ook wel kattenverjagers die voor mij wel onhoorbaar zijn, maar net op welke toonhoogte het apparaat uitzendt.
                      Last edited by vragen; 06-07-13, 14:33. Reason: aanvulling

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Er is wel een verschil tussen katten of honden die rondlopen in de tuin: een hond legt zijn drol en kijkt er niet meer naar om. Een kat graaft tenminste een putje en doet dat achteraf netjes dicht. Een hond kan bijten of mensen aanvallen, katten zullen nooit mensen aanvallen als ze niet zwaar bedreigd worden. Twee grote verschillen die dus eerder pleiten voor hondenverjagers i.p.v. kattenverjagers.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

Daarnaast is er ook een verschil tussen overlast van katten (wat viezigheid in de tuin, beesten die snuffelen in je tuin en op vogeltjes/muizen jagen) en daar een middel tegen in zetten dat de medemens serieuze lichamelijke en psychische klachten kan bezorgen. Mensen die dit soort middelen in zetten hebben erg weinig respect voor de medemens en denken imo iets te veel aan zichzelf.
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by laserguy
                            Een kat graaft tenminste een putje en doet dat achteraf netjes dicht.
                            Tot je kind in zijn zandbak aan het spelen is....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Originally posted by MusicXtra
                              Tot je kind in zijn zandbak aan het spelen is....
                              En dat is de reden dat onze berner pas een veeg in zijn neus kreeg.

Mijn dochter zat in de tuin in haar zandbakje te spelen..hoor ik haar zeggen..heej miauw..das een poes...
                              Komt dat beest in haar zandbak scheiten...en het ergste was dat voor ik er wat aan kon doen mijn dochter een schram kreeg..onze hond het voor haar opnam en ook een heis kreeg voordat ze over de schutting wegrende..

Nou met alle respect maar waarom kunnen die kattenmensen hun kat niet netjes in hun eigen thuin houden? Dat doe ik toch ook? Ik ruim netjes de hondedrollen op, ze loopt aan de lijn en luistert perfect..blaft alleen als er iets niet pluis is en verdedigt bij noodzaak haar gezin..

Die herriekastjes zijn geen oplossing maar de volgende keer gaat die kat toch niet zonder kleerscheuren meer naar huis denk ik..gezien mijn berner sennen nu gewaarschuwd is en alle katten die op onze poort zitten er letterlijk afrosst...

En neem haar dat eens kwalijk...
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...