Verhuren geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj's4you
    • Oct 2013
    • 1

Verhuren geluid

Goeiedag,

Ik heb een drive-in show en we hebben het lekker druk!
    We willen nu ook verhuur erbij doen.
    Leuk geluidsetje en het liefst met een computer met touch screen, zodat de klant het desgewenste nummer kan invoeren en zijn/haar aanvraag tevoorschijn komt.

Ik heb nu zelf een hoop (LEGALE) muziek, dit heb ik dus allemaal netjes gekocht.
    Mag ik nu de muziek op die muziekcomputer zetten zodat hun deze kunnen afspelen?

Ik heb al gekeken naar horeca computers maar dan zit je vast aan een abonnement en weet ook niet of je dat mag verhuren, en zeker omdat we net hiermee beginnen wil ik juist de vaste lasten proberen te vermijden.

Alvast bedankt voor al jullie hulp!
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by Dj's4you
    Ik heb nu zelf een hoop (LEGALE) muziek, dit heb ik dus allemaal netjes gekocht.
    Legale iTunes en consorten online download aankopen?
    Originally posted by Dj's4you
    Mag ik nu de muziek op die muziekcomputer zetten zodat hun deze kunnen afspelen?
    Ga, indien het antwoord op bovenstaande vraag ja is, de voorwaarden maar eens doornemen van deze bedrijven dan lees je dat het antwoord nee is.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Valt of staat met de 'huiselijke sfeer', het lekker rekbare begrip.

Zelf heb ik een laptopje met Spotify die voor tuinfeestjes e.d. verhuurt wordt. Kost weinig (5,- de maand) en aangezien het toch altijd de huiselijke sfeer betreft mag dat ook gewoon.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

verhuur en huiselijke sfeer. Denk niet dat je dat gaat winnen in de rechtzaal.

Verhuur is dus zakelijk, en dus niet huiselijk...

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Maar wat mag je dan wel laten horen in het openbaar?
          BUMA zegt tegen mij dat iTunes muziek prima is, en gewoon mag ( heb mailtje uitgeprint en wel ).
          En op veel cd's staat ook dat ze enkel en alleen voor privé gebruik zijn....

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Voor zover ik het begrepen heb mag je dat wel degelijk verhuren, mits de BUMA-rechten keurig netjes worden betaald door de huurder.

In de horeca bijvoorbeeld is het zo dat de horeca-exploitant jaarlijks moet betalen voor de muziek die ten gehore wordt gebracht in het pand. Dit wordt gefactureerd per vierkante meter. Het lijkt er op dat deze regeling dus ook geldt voor verhuur van muzieksystemen.
            Tim

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Het verschil met de verhuur van een muzieksysteem of iTunes/Spotify is dat je bij een muzieksysteem (of je eigen gedownloade iTunes library) de muziek verhuurt en daar winst over maakt. Ik verhuur de laptop met de software (dat mag zolang ik geen winst maak over de software, gezien de huurprijs is dat aannemelijk te maken), de gebruiker kiest en streamt de muziek. Die muziek verhuur ik niet (dat doet Spotify en daar worden ze voor betaald).
              De huurder zal al dan niet de afdracht aan Buma/Stemra moeten doen, dat staat in je algemene voorwaarden als het goed is. Dat moet wel als het een openbare gelegenheid is, dat moet niet als het om huiselijke sfeer gaat.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...