Versterker en bedrading

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rients
    • Feb 2014
    • 1

Versterker en bedrading

Beste mensen,

Onlangs heb ik twee stokoude maar goedwerkende boxen gekocht, maar ik heb weinig verstand van geluid en techniek. Ik wil graag weten wat voor versterker en bedrading aan te raden zijn voor mijn boxen (Dali 505, ooit door de vorige eigenaar per stuk gekocht voor 750 gulden). Budget is ongeveer 150 euro, dus het wordt iets tweedehands. Kan iemand me aan informatie en/of tips helpen?

Alvast hartelijk bedankt!
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Welkom, Rients.

Ten eerste: 'boxen' noemen we hier liever luidsprekers.
    Ten tweede: je stelt een Hifi-gerelateerde vraag op een forum voor pro-audio.
    Ten derde: als je van plan bent een versteker voor ongeveer 100 euro te gaan kopen, doe je deze luidsprekers zwaar tekort.

Overigens bracht een simpele zoekopdracht via Google mij op een nieuwprijs van 599 gulden per stuk, en dus geen 750... (http://www.hvt.nl/tests/luidsprekers/1156-dali-505)

Deze pagina: http://www.hifiengine.com/library/dali/505.shtml leerde mij dat Dali een versterker aanbeveelt die 30 tot 150W kan leveren.

Ik zeg: zoek eens op marktplaats naar een tweedehands Marantz of NAD.

Succes.
    Tim

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Beste Rients,

Dit is geen HiFi forum. Wij hebben het hier o.a. over pa systemen welke je juist (normaal gesproken) niet in een huiskamer gebruikt.

Denk dat jij beter je vraag kan neerleggen op een van de vele HiFi fora op internet.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Ben het met Timmetje eens wanneer hij NAD aanbeveelt.

Mede omdat ik daar hier ook op die manier naar luister .
        (Concept 6, concept 2, concept center en concept sub,
        aangestuurd door de NAD T744).

Verder doen we hier pro audio, zoals al geschreven.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...