compressor ala dbx een oplossing??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T.E.S
    • Jun 2010
    • 10

Voor deze situaties gebruik ik al jaren naar alle tevredenheid Audiolocks van Audioprof.Input/output regelbaar , hangslotje erop en Dj mag doen wat hij wil , max input op PA tafel of versterkerrack blijft gegarandeerd.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by speakertech
      Lijkt dus een schier onoplosbaar probleem.
      De bron aanpakken.
      Sticker op de DJ set dat hij in het rood klinkt als Justin Beeber schijnt al wat te helpen.
      Originally posted by T.E.S
      Voor deze situaties gebruik ik al jaren naar alle tevredenheid Audiolocks van Audioprof.Input/output regelbaar , hangslotje erop en Dj mag doen wat hij wil , max input op PA tafel of versterkerrack blijft gegarandeerd.
      Ook tegen een clippende DJ set?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• VrijeVogel
        • Nov 2013
        • 107

Maar de DBX 166XL heeft toch ook een output gain welk je op -20db kan zetten?
        En achterop een output die op -10db gezet kan worden.

Tevens zie ik in de gebruiksaanwijzing staan: op een peakstop limiter die het signaal netjes afroomt. Dan zouden er toch geen rare blokgolven oid naar mijn speakertjes gaan lijkt mij??

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by speakertech
          Feitelijk zou de DJ mixer een voorziening moeten hebben, die clipping in elke trap controleert. Clipdetectie en begrenzing in de mengtafel van de DJ. Welke fabrikant komt daar als eerste mee?
          20 jaar geleden al gemaakt, op meerdere plekken in het ingangssignaal, circuits die (bijna) clipping detecteren, dan vervolgens een VCA op de ingangstrap die bijregelt. Vrije instelbare gain regeling totdat het signaal ergens te hoog word, dan word de gain automatisch terug geregeld. Werkte prima, koste wel een paar centen, en tja dan is het ineens een kleiner probleem geworden...

In digitaal nog makkelijker, en gezien mijn ervaringen met de pio's denk ik dat er wel wat dynamisch gebeurd.

De aangehaalde drawner speakerprotector is een goede hoor ik, kost ook iets.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by VrijeVogel
            Tevens zie ik in de gebruiksaanwijzing staan: op een peakstop limiter die het signaal netjes afroomt. Dan zouden er toch geen rare blokgolven oid naar mijn speakertjes gaan lijkt mij??

http://step.polymtl.ca/~polyshow/man...XLManualA2.pdf
            Wanneer de bron (DJ tafel) een blokgolf is dan blijft het ook na de limiter een blokgolf.... Dus wat je er ook tussen zet, probleem van een clippende DJ tafel voorkom je alleen met opvoeden van de DJ in kwestie.
            Voor mij is het heel simpel, het zijn mijn spullen en wanneer iemand die moedwillig aan het slopen is grijp ik in, eerst met zachte hand daarna progressief harder tot het geluid gewoon uit gaat. Overigens waarschuw ik in een dergelijk geval ook mijn opdrachtgever, hij betaald tenslotte de DJ's dus hij mag ook even met ze praten voor ik ingrijp.
            Gelukkig is het nooit zover gekomen dat ik showstoppende maatregelen heb moeten nemen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

of je castereert een dj mixer:
              openmaken. extra weerstand in serie met de volumeschuiven. En ineens kan ie nog maar tot 2/3 ipv vol open.
              De lompe boeren gaan dat niet merken.
              lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by showband
                openmaken. extra weerstand in serie met de volumeschuiven. En ineens kan ie nog maar tot 2/3 ipv vol open.
                Beter om dat dan bij de gains te doen, anders kan het nog net zo hard misgaan. Nog makkelijker is het om die weerstanden in de aansluitkabels te verwerken, hoef je niks open te schroeven.
                Maar uiteindelijk resulteert dat in een gain die vol open gaat, low, mid en high gaan vol open en alle volume regelaars zullen tegen de max aan geduwd worden.
                Dus de kans dat het misgaat is er nog steeds...

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Record-out gebruiken scheelt ook veel. De master doet dan lekker niks. Kunnen ze nog wel met de gain en toonregeling kloten, maar het scheelt beslist. Ik doe dat altijd zo. Moet toegeven dat ik niet met de Tiësto's en AfriJack's werk, maar alleen met amateurs en dan nog maar af-en-toe.
                  Anders als ze te hard gaan sturen heel duidelijk gas terug nemen, gewoon de helft zachter zetten en dan met een strakke kop en een bazig vingertje aangeven dat het niveau omlaag moet. Helpt zeker ook, maar je moet er wel bij blijven, want ze blijven altijd proberen.
                  Last edited by Carl; 26-06-14, 22:16.

Comment

• VrijeVogel
                    • Nov 2013
                    • 107

Dus eigenlijk zou de compressor / limiter tussen de zender en ontvanger moeten? Anders gezegd; tussen cdspeler en mengpaneel. Dan kun je nooit oversturen....

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

In feite zou dat idd de juiste plek zijn.

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Originally posted by Carl
                        Moet toegeven dat ik niet met de Tiësto's en AfriJack's werk, maar alleen met amateurs en dan nog maar af-en-toe.
                        Ik denk dat de 'groten der aarde' niet de probleemgevers zijn, die weten maar
                        al te goed hoe en wat.

Grtz

Nes
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by NesCio01
                          Ik denk dat de 'groten der aarde' niet de probleemgevers zijn, die weten maar
                          al te goed hoe en wat.
                          Helaas valt dat ook nog wel eens tegen, er word naar verwezen,want ... draait ook vol in het rood.

Comment

• arjenv
                            • Mar 2012
                            • 77

De beste oplossing is de dj aanspreken, en duidelijk maken dat hij door in oranje of rood uit te sturen alleen maar vervorming creëert. Werkt dat niet gewoon de knop naar beneden draaien (worden ze vast heeeeeeeel boos) , en werkt dat niet de dj gewoon verwijderen.

Ik merk zelf ook heel vaak dat dj’s als het om techniek gaat echt totale onbenullen zijn.

Opmerking die ik ooit eens kreeg: die monitoren wil ik niet, die staan zo hard dat ik het geluid in de zaal niet hoor....de dj in kwestie had het volume knopje van de monitor op de mixer nog niet ontdekt...

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Originally posted by arjenv
                              De beste oplossing is de dj aanspreken,
                              Dat is altijd waar.
                              Originally posted by arjenv
                              en duidelijk maken dat hij door in oranje of rood uit te sturen alleen maar vervorming creëert.
                              Dat is niet waar. DJMs hebben 19dB headroom, dus 0dB op de meter is -19dBFS. Zolang het bovenste rode clip ledje uit blijft, is er niets aan de hand.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• arjenv
                                • Mar 2012
                                • 77

dat moet je ze juist niet vertellen.:-) rood is fout, als ze dat weten, doen ze het niet. Dat heet opvoeden.

Comment

Working...