Voor deze situaties gebruik ik al jaren naar alle tevredenheid Audiolocks van Audioprof.Input/output regelbaar , hangslotje erop en Dj mag doen wat hij wil , max input op PA tafel of versterkerrack blijft gegarandeerd.
compressor ala dbx een oplossing??
Collapse
X
-
De bron aanpakken.
Sticker op de DJ set dat hij in het rood klinkt als Justin Beeber schijnt al wat te helpen.
Ook tegen een clippende DJ set?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Maar de DBX 166XL heeft toch ook een output gain welk je op -20db kan zetten?
En achterop een output die op -10db gezet kan worden.
Tevens zie ik in de gebruiksaanwijzing staan: op een peakstop limiter die het signaal netjes afroomt. Dan zouden er toch geen rare blokgolven oid naar mijn speakertjes gaan lijkt mij??
Comment
-
In digitaal nog makkelijker, en gezien mijn ervaringen met de pio's denk ik dat er wel wat dynamisch gebeurd.
De aangehaalde drawner speakerprotector is een goede hoor ik, kost ook iets.Comment
-
Tevens zie ik in de gebruiksaanwijzing staan: op een peakstop limiter die het signaal netjes afroomt. Dan zouden er toch geen rare blokgolven oid naar mijn speakertjes gaan lijkt mij??
http://step.polymtl.ca/~polyshow/man...XLManualA2.pdf
Voor mij is het heel simpel, het zijn mijn spullen en wanneer iemand die moedwillig aan het slopen is grijp ik in, eerst met zachte hand daarna progressief harder tot het geluid gewoon uit gaat. Overigens waarschuw ik in een dergelijk geval ook mijn opdrachtgever, hij betaald tenslotte de DJ's dus hij mag ook even met ze praten voor ik ingrijp.
Gelukkig is het nooit zover gekomen dat ik showstoppende maatregelen heb moeten nemen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Maar uiteindelijk resulteert dat in een gain die vol open gaat, low, mid en high gaan vol open en alle volume regelaars zullen tegen de max aan geduwd worden.
Dus de kans dat het misgaat is er nog steeds...De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Record-out gebruiken scheelt ook veel. De master doet dan lekker niks. Kunnen ze nog wel met de gain en toonregeling kloten, maar het scheelt beslist. Ik doe dat altijd zo. Moet toegeven dat ik niet met de Tiësto's en AfriJack's werk, maar alleen met amateurs en dan nog maar af-en-toe.
Anders als ze te hard gaan sturen heel duidelijk gas terug nemen, gewoon de helft zachter zetten en dan met een strakke kop en een bazig vingertje aangeven dat het niveau omlaag moet. Helpt zeker ook, maar je moet er wel bij blijven, want ze blijven altijd proberen.Last edited by Carl; 26-06-14, 22:16.Comment
-
Dus eigenlijk zou de compressor / limiter tussen de zender en ontvanger moeten? Anders gezegd; tussen cdspeler en mengpaneel. Dan kun je nooit oversturen....Comment
-
In feite zou dat idd de juiste plek zijn.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
De beste oplossing is de dj aanspreken, en duidelijk maken dat hij door in oranje of rood uit te sturen alleen maar vervorming creëert. Werkt dat niet gewoon de knop naar beneden draaien (worden ze vast heeeeeeeel boos) , en werkt dat niet de dj gewoon verwijderen.
Ik merk zelf ook heel vaak dat dj’s als het om techniek gaat echt totale onbenullen zijn.
Opmerking die ik ooit eens kreeg: die monitoren wil ik niet, die staan zo hard dat ik het geluid in de zaal niet hoor....de dj in kwestie had het volume knopje van de monitor op de mixer nog niet ontdekt...Comment
-
Dat is altijd waar.
Dat is niet waar. DJMs hebben 19dB headroom, dus 0dB op de meter is -19dBFS. Zolang het bovenste rode clip ledje uit blijft, is er niets aan de hand.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
Comment