compressor ala dbx een oplossing??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by NesCio01
    Ik denk dat de 'groten der aarde' niet de probleemgevers zijn, die weten maar
    al te goed hoe en wat.

Grtz

Nes
    Een deel ervan weet dat helaas niet. Dat zijn dus de grootste probleemgevers want die 'hoef je dus niets te vertellen'.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by arjenv
      Werkt dat niet gewoon de knop naar beneden draaien (worden ze vast heeeeeeeel boos) , en werkt dat niet de dj gewoon verwijderen.
      Ik weet niet met wat voor (slaapkamer?) dj's jij werkt, maar ik vrees dat als je dit werkelijk doet, je gewoon je klant kwijt bent. Er is pas nog een evenement geweest waar de dj niet ging draaien als hij niet hard genoeg mocht. Gevolg was wel dat de dag erop het restant van het programma geschrapt werd. (Ivm klachten)

Dj's die iets van naam hebben opgebouwd, kunnen zich tegenwoordig het een en ander permitteren, gelijk aan dat artiesten / bands dat vroeger konden.

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Doet me toch een beetje hier aan denken

Je zal die tech maar zijn ...

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Je bedoelt de tech die deze mix start?

Comment

• Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

dat mensen naar zo'n figuur als Paris Hilton gaan kijken is toch echt te dom voor woorden. Die muts staat aan wat knopjes te draaien en heeft werkelijk geen idee wat ze aan het doen is. Wat gaat het naar toe met deze wereld.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by sjig
              Doet me toch een beetje hier aan denken

Je zal die tech maar zijn ...
              Ha ha ha ha,

en toch is het maar de vraag of het geluidsspoor dat wij horen,
              ook daadwerkelijk bij de clip hoort

if so,................

grtz

Nes

ps: lekker veel publiek was er......
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Originally posted by DJ Antoon
                Je bedoelt de tech die deze mix start?
                Mag toch hopen dat dit geen mix is geweest, dan zou het een stuk beter geweest zijn (Hilton laat zichzelf niet opzettelijk voor schut staan lijkt mij ).

Ik doelde op de geluidstech die de eindmix in de gaten hield, lijkt me niet te doen met dit figuur ("Vervorming, wat is dat??").

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by Jan van Duren
                  dat mensen naar zo'n figuur als Paris Hilton gaan kijken is toch echt te dom voor woorden. Die muts staat aan wat knopjes te draaien en heeft werkelijk geen idee wat ze aan het doen is. Wat gaat het naar toe met deze wereld.
                  tja....die Paris schaar ik onder de noemer zelfbenoemde tallenten.....

ach...in america staan ze al te klappen als ze een scheet laat....dan staat ze ook direct in heel de wereld op de voorpagina.....triest maar waar...
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by VrijeVogel
                    Dus eigenlijk zou de compressor / limiter tussen de zender en ontvanger moeten? Anders gezegd; tussen cdspeler en mengpaneel. Dan kun je nooit oversturen....
                    UIt de cd-speler komt toch gewoon een normaal audiosignaal, daar doe je weinig aan en het is (meesal) ook niet vervormd.
                    Een comp/lim gaat daar niets aan veranderen. De mixer komt daarna en daar gaan alle regeisters op max!

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• VrijeVogel
                      • Nov 2013
                      • 107

Ja en daarom zou je de input dus willen verlagen naar -10dB... Dan kunnen ze er max nooit teveel van maken lijkt mij?

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by VrijeVogel
                        Ja en daarom zou je de input dus willen verlagen naar -10dB... Dan kunnen ze er max nooit teveel van maken lijkt mij?
                        Bij vele mengtafels kun je nogal wat bijgainen, dan kan ook de eq op alle banden nog vol open...
                        Is het dan allemaal nog netjes, dan zal de eerste opmerking zijn dat de koptelefoon het niet hard genoeg doet.

Been there done that.
                        Is niets nieuws hoor, 30 jaar geleden kwamen de "radio" dj's al, oh die mixer ken ik, waarna de gain meteen naar max ging, terwijl dat absoluut niet nodig was.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Blijf erbij, de bron is de DJ, daar gaat het fout dus daar moet je het probleem zien te tackelen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1697

Nakomertje.
                            Als laatste redmiddel, kun je een compressor/limiter op de uitgang van de cd-spelers zetten. Op de sidechain moet dan het signaal gezet worden, wat naar de eindversterkers gaat, dus meestal na de mixer of het effectenrek.
                            Komt het signaal voor de versterkers tegen de limiet, dan grijpt de comp/limiter in op de bron.
                            Houdt wel in dat elke audiobron zijn eigen (stereo) compressor/limiter nodig heeft.
                            Het microkanaal, heeft in dit geval een extra pre-amp nodig, hoewel sommige draadloze mics ook signaaal op line niveau afgeven..

Speakertech
                            Last edited by speakertech; 06-07-14, 19:21.
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...