domme vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ton55
    • Sep 2014
    • 1

domme vraag

Hallo,
    Ik ben volledig nieuw in deze sport. Ik zit pas bij een hobbyband en daar hebben we een beheringer 1832FX. Daar moeten we een electronisch drumstel en een keyboard op aansluiten (ook nog gitaren en zang maar dat lijkt allemaal te lukken). Op onderstaande foto zit je het gele en de zwarte pen. Het lijkt erop dat alleen de bovenste jacks het doen. tot nu toe hebben ze daar geen last van gehad omdat de drums akoestisch waren.
    We gebruiken nu elk maar een kanaal maar dan hebben we geen stereo. De 2e set pluggen zou toch ook 'gewoon output moeten geven? Maar zoals gezegd in de titel domme vraag, misschien mis ik iets?
    OEPS kan geen plaatje plakken.
    Het gaat om de aansluitingen Stereo aux return-bussen. Op de 1832 zijn er 2 die elk een left en right hebben (logisch). Alleen de bovenste doet het 1 maar 2 is niet te bewegen.

Alvast dank voor de reactie
  • showband
    • May 2001
    • 4524

1) je hebt een aux 2 mute button. Daarmee zet je deze ingang uit.

2) bij de aux 2 schuif heb je knopjes. het knopje met MAIN moet aanstaan. en de rest uit (solo, sub en mon)

3) doe jezelf een plezier en zet die voice canceler en de EQ ook maar uit als je toch bezig bent.

let op dat op deze return ook je effectsend terugkomt. Ik ken het ding niet dus weet niet precies hoe je dat weer in banen moet lieden.
    Last edited by showband; 17-09-14, 15:42.
    lekker belangrijk!

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by showband
      let op dat op deze return ook je effectsend terugkomt. Ik ken het ding niet dus weet niet precies hoe je dat weer in banen moet lieden.
      Dit kun je niet in banen lijden. In de (digitale) handleiding op pagina 9 staat dit vermeld dat wanneer je de interne effect processor gebruikt aux-return 2 niet bruikbaar is. Aux-return 2 is dan de "ingang" van de interne FX processor. Je hebt dan een externe FX processor nodig om die aux-return vrij te krijgen maar ja dan moet je de FX processor toch ook weer ergens laten terug komen op de mixer.

Waarom zo moeilijk en niet gewoon keyboard en drums op een van de stereokanalen (7-8 t/m 13-14) aansluiten die hiervoor bedoelt zijn?
      Kunnen de zang en gitaren ergens op de kanalen 1 t/m 6.
      Of is de band zo groot dat je inderdaad alle 14 kanalen vol hebt en de aux bussen smokkel nodig hebt?

ps:
      Domme vragen hebben nooit bestaan
      Door ongestelde vragen blijf je wel dom

En probeer in het vervolg je topic titel beter te kiezen bij het onderwerp. Als iedereen zijn topic "domme vraag", "ik weet het niet", "help" of wat je soms al niet tegen komt op fora gaat noemen dan is er geen overzicht meer waar een topic werkelijk over gaat.
      Last edited by vasco; 18-09-14, 13:11.

Comment

Working...