Mistmachine voor escape room

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yerkyerk
    • Jan 2016
    • 1

    Mistmachine voor escape room

    Ik ben, samen met mijn compagnon, een tijdje geleden begonnen met het opzetten van escape rooms (attracties waarbij mensen dmv fysieke puzzels binnen een uur moeten ontsnappen). Hierbij maken we gebruik van een steampunk thema (victoriaanse science fiction). Nu lopen we tegen verschillende problemen aan die we langzamerhand oplossen met de nodige hulp. Op het moment proberen we uit te zoeken hoe we rook gaan simuleren. Ik kwam dit forum tegen en kreeg het idee dat men hier wel een handje kon helpen. Dus ik wilde het hier eens navragen:

    We hebben een 15 meter lange gang waar we nevel in willen hebben (lage rook dus). Totaal zo'n 20-25m2. Hoeft geen dikke laag te zijn, maar het moet wel duidelijk zichtbaar zijn dat er nevel is.
    Daarnaast hebben we een apparaat wat mist moet produceren rondom het apparaat zelf (in een kamer van 18m2, maar die kamer hoeft niet gevuld te worden met rook, hooguit enkele m2).

    Beide mistmachines zullen redelijk wat uurtjes per week gaan draaien, voor ons is het belangrijk dat het werkzaam is (niet te vaak navullen, vloeistof goed verkrijgbaar), robuust (mag niet zomaar ermee kappen) en niet al te duur (type vulvloeistof?). Onze kennis over dit soort apparaten is nagenoeg nul. We stellen advies erg op prijs.
Working...