Faders DX500

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Faders DX500

Na intensief gebruik van onze DX500 op verschillende feesten hebben 2 van de faders het (bijna) begeven en wil de cross ook niet echt meer. Symptonen: faders kanaal 2 en 3 (1 wordt een stuk minder gebruikt) geven of op links of op rechts geluid, tenzij je d'r zijwaarts tegenaan duwt; dan maken ze ineens weer wel contact. De crossfader geeft een kraak als je m van 2 naar 3 beweegt, dus die moet er ook uit.
    Mijn vraag: je moet er dezelfde faders terug inzetten (natuurlijk), maar is het mogelijk om faders met dezelfde specificaties te krijgen die wat langer meegaan. Kheb 't ding nu jaartje denk ik, en hij wordt door de week een beetje thuis gebruikt en af en toe op wat feesten, oftewel; ik stond er een beetje van te kijken dat ik m nu al naar de kl*te heb gedraaid.
    Iemand tips voor de vervanging of gewoon dezelfde erin steken?

Greetz, DeejaysOnly (iCe)
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Ik heb zelf een Gemini tafel, en precies hetzelfde gedonder met de faders. Ook binnen een jaar gekraak. Nieuwe orginele faders gaan me 40 gulden per stuk kosten. Ik wil er nu dus ook gewoon betere faders inzetten. Je moet even alle maten van zo'n fader opnemen, en kijken of een ander merk faders heeft met dezelfde specs.

PS: Veel succes met inbouwen, ik denk dat ik bij die Gemini 2 uur bezig ben voor ik de faders eruit heb, tot zover de 'modulaire opbouw'.

Greetz,
    Dave
    U x I = Boem.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Hmmm inbouwen ga ik ook niet zelf doen hoor, ken iemand die vrij handig is met dat soort dingen dus die mag gaan prutsen . Maar weet je toevallig ook hoe het zit met de weerstand van die dingen? Want die moet ook hetzelfde zijn opgebouwd neem ik aan? En wat zijn dan goeie faders die lang mee gaan?

Comment

• Dj Calibra
        • Jul 2001
        • 64

Hey,

voor zover ik weet zit er in de behringer dx serie faders van panasonic. Je zou deze het beste kunnen vervangen door alps als het budget het toelaat, die zullen volgens mij veel en veel langer meegaan.

Je zou ook een met contact 60 alles eens in kunnen spuiten. Ik heb het gehad met een pot van pioneer hij werkte gewoon helemaal niet meer, je moest het alle kanten uitdrukken om geluid te krijgen uit het linkerkanaal. Ingespoten met contact 60, werkt weer prima!! (was overegens uit een pioneer hifi amp van 15a20 jaar oud)

Dus dat zou ik als ik jou was eerst eens proberen (als je dat nog niet hebt gedaan dan.)

MVG,

Danny

MVG,

Danny

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Niet om lekker eigenwijs te doen, maar toen ik een jaar geleden zei dat dat ding dus niet een verstandige aankoop was, toen verklaarde je mij voor gek.
          nu nog steeds?

Ralph,
          Sounddesigner

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Heb ik dat gezegd? Een jaar geleden had ik m nog niet nee, en toen had ik ook absoluut geen geld voor een Dateq. Met het mixertje zelf is echt nix mis, kheb nu alleen problemen met de faders... ach ja da's kwestie van vervangen en klaar is kees, die Dateq komt heus nog wel en we hadden nog een 2e dx500 achter de hand dus ik vind het echt niet zo'n probleem hoor.

Comment

Working...