jamo 566 boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • storeman
    • Mar 2002
    • 56

jamo 566 boxen

Hallo,

Ik heb ergens 2 jamo boxen van een zolder geplukt, uit de serie 566 geloof ik. Het rms vermogen is 300 watt, het muziekvermogen 500W.
    Er staat ook iets over 0.8W 96db/m.
    Wat betekend dit laatste?
    Enne, kent iemand deze kassies, er zit een filter in dat instelbaar is op het mid en hoog, een 12" woofer, 1 mid hoorn, en 5 bullet tweeters.
    Bij de ene is het membraan(van de woofer) professioneel dichtgetaped :S, de woofer doet het nog wel, maar het klinkt alsof deze erg resoneert, komt dat doordat ie kapot is?
    Bij de andere woofer zaten er geen snoertjes aan, maar dat kan ik zelf oplossen , hoop ik, maar op het filter zaten ook geen snoertjes voor de woofer, dus dat wordt solderen.

Graag reacties over deze (antieke) kasten.

Bedankt, Martin

Sorry, het was de 566 cbr(bassreflex)

Bijgewerkt door - storeman op 12/10/2002 18:04:52
  • Merijndj
    • Mar 2001
    • 660

citaat: 0.8W 96db/m.
    dat als je er .8WATT is stopt dat er 96db op 1meter uit komt.

citaat:Bij de ene is het membraan(van de woofer) professioneel dichtgetaped :S, de woofer doet het nog wel, maar het klinkt alsof deze erg resoneert, komt dat doordat ie kapot is?
    ja

groet,

MerijnDJ

Comment

• storeman
      • Mar 2002
      • 56

oke, das duidelijk... maar dan zal ik dus de speaker moeten gaan vervangen, maar het probleem is, dat deze in het plastic voorpaneel gelijmt zit, hoe kan ik daar een nieuwe speaker in zetten, er weer in lijmen, of afzagen en er een houtenplank in zetten, ik zat als vervanger te denken aan een eminence 12" er zijn er 2; een 200W rms en een 400W rms, wat is het handigst??

Martin

Comment

• EP Woody
        • May 2001
        • 795

Proberen de zelfde speaker terug te krijgen, via Jamo (voor zover het nog bestaat.) of een ander bedrijf dat het importeerd ed.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Kheb me site helemaal geupdate, Kijk in me profiel voor de url.

Comment

• storeman
          • Mar 2002
          • 56

Ik denk dat ik die bass speaker maar ga vervangen, er zijn veel verschillende soorten in de 12" te krijgen. de goedkoopste is ongeveer 70,- en de duurste(van beyma) liggen rond de 200,-. Dit vind ik wel erg veel voor een oude luidspreker op te knappen.
          Eminence heeft ook 2 12" speakers 1tje 200W rms en de andere 400W rms.

Ik zal de kast toch moeten verbouwen, is het daarom misschien verstandig om er een 15" in te zetten?? Dat gaat waarschijnlijk wel passen.

Ik zoek speakers voor maximaal 150 euro. Ik weet niet de exacte afstelling van het filter dat erin ligt, is het daarom misschien handig dat ik daar ff een schemaatje van maak??

Ook moeten er op het printplaatje nog 2 potmeters aangesloten worden, zodat je de intensiteit van het mid en hoog kan regelen, ik heb alleen geen idee waar ik die op het filter aan moet sluiten.

Tips graag!

Bedankt, Martin!

Comment

• storeman
            • Mar 2002
            • 56

A t/m I aansluitingen:

A. - squarker
            B. niet
            C. + amplifier
            D. + woofer
            E. + squarker
            F. - amplifier, - woofer
            G. niet
            H. - tweeter
            I. + tweeter

1 t/m 10, componenten

1. Condensator, bi-polar, 10 mdf, 50 wv
            2. Condensator, bi-polar, 6.8 mdf, 50 wv
            3. Condensator, bi-polar, 4.7 mdf, 50 wv
            4. Condensator, 50 V, 20 nanoF
            5. zit nu een (ptc weerstand??) op, moet hier niet de potmeter op??
            6. ook een ptc weerstand, ook een potmeter? en moet die ptc er dan op blijven zitten?
            7. grote, dikke spoel
            8. Dunnere en kleinere spoel, met kern
            9. Dikkere spoel, met kern
            10.dunnere spoel, zonder kern

Kan iemand hier wat mee, ik weet de windingen van de spoelen niet, en ik ga ze ook niet tellen :P

Comment

Working...