Dap MC-12 + W-bin 15"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Addy
    • Apr 2003
    • 35

Dap MC-12 + W-bin 15"

Zou dit een goede combinatie kunnen zijn voor kleinere feesten?
    Toppen: 2 x DAP MC-12 vanaf 120Hz met Jamaha 2 x 300 8ohm.
    Bassen: 2 x W-bin 15" Eminence Kappa met Dap Radon-900 2 x 350 8 ohm.
    Ben benieuwd?

• bewap
    • Jun 2002
    • 239

Op zich kun je hier de kleinere feesten wel mee aan, maar het blijft DAP, dus verwacht er niet te veel van. Op die w-bin kun je mischien wel meer opzetten. Ga je die radon nieuw kopen? Zo ja, ga eens kijken voor een oudere peavey CS-800 versterker, dezelfde prijs, maar dan wel kwaliteit, ze zijn alleen gigantisch oud en zwaar, maar wel betrouwbaar.
    Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van enkele w-bins per kant vanwege het frequentiebereik van de w-bins, ze gaan namelijk meestal niet zo laag, pas als er meerdere hebt per kant en stackt dan gaat het lager. En nog een nadeel van een w-bin is zijn omvang, zeer groot, dus moeilijk voor de transport. Maar voor tentfeesten zijn ze zeker interessant, maar je wilt kleinere feesten mee doen en dus zijn ze daar waarschijnlijk niet interessant voor, mischien toch een andere model zoals een basreflex of bandpass?

Comment

• zjeten
      • Mar 2003
      • 331

als ik jouw was zou ik voor een andere topkast kijken,heb die al horen spelen,en niet echt dat vind ik,mischien es kijken voor een topkast van nsx,ik heb tourings 2 * 700wrms,en ben er zeer content van,mischien kun je touring kast nemen van 350 wrms 8 ohm,dat is met een b&c horn en een eminence woofer van 300 wrms
      greets jeffrey
      psf direct gaan voor bas en mid hoog in 1 kast met die 700 wrms

Comment

• Addy
        • Apr 2003
        • 35

Mijn eigenlijke set bestaat uit:RMS!!!
        2 x 18 & 2 x 15 W-bin
        2 x toppen met ieder 2 x 10" + 1 x 1" hoorn.
        Totale set = 2 x 850 laag, 2 x 500 mid en 2 x 150 hoog resp. 8-4-8ohm.
        Best een lekkere set, alleen vreselijk groot en zwaar. Ga op termijn kleine sub's bouwen en andere toppen, ben het slepen na 8 jaar nu onderhand wel zat. Heb alleen probleem, mijn Jamaha 2200 heeft het begeven, en daar draaide ik altijd het laag mee. De Radon heb ik inderdaad al gekocht via demo aanbieding maar is in mum van tijd al leeg getrokken door de W-binnen, vandaar alleen de 15" erop. de 18"-en gaan niet meer mee, maar nu kom ik weer zoals in reactie te lezen is laag te kort. Misschien moet ik het bouwen van sub eerder uitvoeren?
        Overweeg tevens om na de zomer een Paladium 2000 op het laag te zetten. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Comment

• dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

Wat versta je precies onder de kleinere feesten? Anders zou je ipv 2 toppen en 2 subs van DAP beter een setje kunnen kopen van 2 toppen maar dan wel van een geod merk, denk aan 400 watt RMS per stuk oid. Met statieven eronder kun je toch heel wat hebben.

Comment

• Addy
            • Apr 2003
            • 35

- Is misschien nog niet eens zón gek idee, maar na een beetje rondneuzen op diverse forums heb ik besloten om m'n volledige set overnieuw en tilbaar te bouwen.
            Ik denk erover om na de zomer te beginnen daar ik komende weken nog erg veel feesten moet doen en er dus geen tijd voor heb. Heb al veel opgestoken van Contour, Powersound, Speakerfreak en Dré.(new-line)
            Mag ook best geld kosten als het resultaat maar top is, en dan bedoel ik niet zozeer de afwerking maar het geluid.

- Wat ik met kleine feesten bedoel is een mannetje of 100-150.
            Ik heb regelmatig klusjes tot 100 man en dacht er goed aan te doen effe snel twee kleine topjes te kopen, W-binnetje eronder en klaar.
            Mispoes, dramatisch weinig bas met 1 x 15" W-bin per kant. Stacken werkt echt, was me nooit opgevallen maar nu erg duidelijk merkbaar.
            Overigens was evenwel een succes dat feestje, maar zelf niet tevreden over geluid.

Ga binnenkort nog eens verder kijken voor de geschikt kasten voor mijn speakers. Ik heb natuurlijk een hele zwick eminence spaekers waar ik goede kasten voor moet maken. 2 x 18" + 4 x 15" + 4 x 12"
            + 2 x 1" (peavy museum) hooghoorn met JBL driver en (foutje ik weet het) DAP HP-4 1" hoorn met VC-1 driver, ook van Dap.
            Jaja ik weet het het hoog is niet goed voor elkaar, wellicht tips van de ervaren mannen voor de bouw van....
            mvg Addy.

Als feesten mij te groot worden, huur ik altijd bij Heuff een lekkere Fohn set. Ik vind ze erg goed klinken.

Comment

Working...