Gitaarbox

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lix
    • Mar 2003
    • 11

Gitaarbox

Hallo

Een vriend van mij heeft een gitaarbox met ingebouwde versterker. Nu zit er een celestion G12T (80 Watt RMS, 16 Ohm) speaker in, maar hij zou die willen vervangen door een celestion V15-100 (100 Wat RMS, 16Ohm). De versterker zal het normaal wel aankunnen, maar moet zijn klankkast vergroot worden ? Waar moet er nog rekening mee gehouden worden?
    Alvast bedankt!!

Lix

• lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

wat is het nut hiervan?
    Het vermogen van de speaker en versterker zullen vermoedelijk aan elkaar aangepast zijn en een degelijk rendement geven. Als de enige reden die 20 watt vermogen is, dat zul je niet zozeer merken.
    Moest je nu veranderen van 10" naar 12"....dat zou ik nog aannemen als nuttig. Maar dit?

Ik ben geen klankman, ik doe alsof!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Ik denk dat je van deze verbouwing vrijwel niets gaat merken.
      Je vervangt een standaard 12" door een nette 12" van hetzelfde merk en het zelfde rendement.

Als je er nog greenbacks of zo in stopt krijg je nog een klankmatig verschil.

Enkele redenen om combo speakers te vervangen:
      volume? Moet je een beter rendement speaker pakken.

impendantie?Veel gitaarcombo's hebben een externe speaker aansluiting en daarom een hoogohmige speaker. Als je besluit die externe speaker uitgang niet te gebruiken kun je bv een 8 ohm speaker erin stoppen.

klank? (de belangrijkste) je hebt speakers met allemaal mooie klankverschillen. Dit maakt veel uit. Maar het grootste verschil kan je bereiken door dan ook bij een ander merk te shoppen.

gewicht? Je kan door een duurder model te kiezen kilo's sjouwwerk besparen.

lekker belangrijk!
      lekker belangrijk!

Comment

Working...