welke boxen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quincman
    • Mar 2003
    • 66

welke boxen?

welke boxen moet ik nemen om een redelijke party (+/-200 personen) van muziek te voorzien? versterker(s) dap mission 800 (ja evt meerdere versterkers maar in eerste instantie maar één dap voor PA en dan heb ik nog een andere voor monitor dus daar hoef je je geen zorgen over te maken )

bvd Quincman

• RDH
    • Aug 2001
    • 298

ik heb het even opgezocht; de mission 800 geeft 2x375 aan 4 ohm, aan 8 ohm blijft er dus al helemaal niks over. Ik kan je ook geen advies geven als je niet zegt wat voor budget je tot je beschikking hebt. 200 personen zijn er nogal wat als je net begint! ik denk dat je moet kijken naar een paar leuke topjes; bijvoorbeeld wharfedale (ik denk dat er nog wel iemand is die hier wat meer over kan zeggen ) en dat je hier die mission aan hangt en dan vervolgens gaat kijken naar een paar basskastjes eronder, maar dan zul je toch moeten denken aan 2x18" per kant + 1x 15" + 1" minimaal denk ik en dan toch een vermogen erachter van 2x1 KW ofzoiets, geheel afhankelijk van de ruimte waar je in draait.

Maar als je je budget wat nader toelicht dan weten we misschien beter wat we je moeten adviseren...
    En de DAP mission is nu ook niet echt een teken van technische hoogstand en betrouwbaarheid (gelukkig geen palladium!) dus ik weet niet of je wel moet beginnen aan feesten van 200 man meteen, ik denk dat je bij wijze van spreken beter kan beginnen bij 20 man en het langzaamaan opbouwen.

succes!

Remco

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

als je al 200man wilt bespelen heb je al wat meer bas nodig. je zal dus moeten werken met 1 baskast + 1 top per kant.

Om een beetje efficient te werken heb je dan al 2 versterkers nodig.

Ook zal je het nooit halen met die versterker van jou. Niet omdat het een dap product is hoor. Hij geeft gewoon veel te weinig vermogen.

vb: voor fuiven van 100man waar het er al wat steviger aan toe gaat wat de muziek betreft zetten wij altijd het volgende neer:

2* audiphony ap600 (2*15"+ 1") 600watt rms
      1* qsc usa 900 2*450watt rms

Deze set werkt perfect tot zelfs meer als 100man , maar vanaf 100 man zetten we er voor fuiven toch subjes onder.

dus je zal toch een heel setje moeten hebben om echt fatsoenlijk geluidsniveau te brengen voor die 200 man.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

greetz ronny (bsl)
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Contour
        • Feb 2001
        • 1018

Ik deel de mening van de bovenstaande heren. Met een subje per kant erbij zal je show een stuk beter uit de verf komen. Kijk eens naar Behringer, Wharfdale, Yamaha, Peavey dat zijn toch de namen die voor weinig geld leuke kastjes aanbieden!

Zou je echt met alleen twee topjes willen aankomen dan zou ik aanraden om iets serieus te kopen met een hoog rendement bijv. van merken als HK Audio, Dynacord etc. Kies dan altijd voor een 15" woofer. Nog fraaier (en meer bas) levert een drie-weg compactbox.

MVG Contour

Comment

• quincman
          • Mar 2003
          • 66

tnx voor reacties
          budget +/- 500 euro... is dan zonder versterker he en als jullie nog een betere versterker weten van rond de 400 euries zeg maar!

miss kan ik nog hand leggen op phonic max 860...

bvd!

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Voor die 500euro zou ik 2 behringer topjes kopen.
            De B1520 is erg leuk en kan je goed uitbreden met de B1800X.
            Versterker voor 400euro heb ik niet gezien, ik zou sowieso die phonic overslaan.
            Wel kan je de Behringer EP1500 kopen voor 450euro, je houd 40euro van de boxen over dus moet je 10euro toeleggen boven je budget.
            Dan heb je iig spullen die kwalitatief beter zijn dan DAP en co.
            Ook is deze set erg makkelijk uit te breiden, ik zou alleen wel nog wachten met de grote feesten of subjes+versterker bij huren voor de grote feesten, gewoon de B1800X bijhuren.
            Met alleen de toppen kan je denk ik zo'n 100man aan.

DJ.T Was Here
            We're ready to party, are you?

Comment

• quincman
              • Mar 2003
              • 66

thnx

bedoel je met die B1520 ook een behringer of wat bedoel je ermee?

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

met twee behringer b-1520 en een behringer ep-1500 zal je nooit de 100 man halen, mischien achtergrondmuziek ja. ik gebruik deze combinatie nu al zeker twee maanden en meer dan 50-60 man is toch niet aan te raden.

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

niet gelijk grote feesten willen houden, zie je zo vaak een gozertje die graag een showtje wilt hebben en die wil GELIJK prof zijn dus zet hij maar op zijn site dat hij met zijn 2 hifi boxjes tot 150 man kan spelen.

met 2 tops kun je iets van 50 man aan, en 200 man is veel hoor... beste kun je dan als het kan in iedere hoek van de zaal een stapeltje neer zetten subje en topje

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

of koop gewoon een goede full range kast. Zoals ik al eerder in dit topic heb vermeld.

zoiets dus: http://www.soundsystemassistance.com...ookIt_Sys1.pdf

Met zo een systeem kan je wel gemakkelijk 100 man aan.

Ja tuurlijk het kost iets meer ,maar je zal er dan ook veel plezier aan beleven. Zet hier later dan een subje onder per kant en je setje is al goed voor 150 a 200 man( naar omstandigheden).

En begin dit product nu absoluut niet te vergelijken met een zelfde product van een ander(goedkoper) merk. Je zal alleen maar bedrogen uitkomen.

greetz ronny (bsl)
                    Link naar commerciële site vervangen door een wat algemenere informatie bron waarmee hopelijk ook onderstaande vraag van quincman
                    is beantwoord./
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• quincman
                      • Mar 2003
                      • 66

ja kzat al te denken aan 2 van die jbl's, als ik men oude platenspelers wegdoe moet dat wel lukken... ( heb er ergens nog 6 staan...) en welke subjes raden jullie dan aan? en als ik die jbl doe welke versterker i wanna know it all

edit: wat d8en jullie van de Behringer EP-1500?

edit2: niet echt hoor moderator, als ik het goed zie worden ze aangesloten op 2?? versterkers? of is dat een andere machine?

Comment

• RDH
                        • Aug 2001
                        • 298

als ik het goed heb lusten die jbl's 250 watt rms; dan zou ik geen EP 1500 nemen, zoals op de bovenstaande link genoemd is; een crown XLS 602. De prijs weet ik niet precies maar ik meen zo rond de 500-600 euro (correct me if i'm wrong) dan heb je een leuk setje waarmee je een kleine 100 man wel haalt (achtergrond). Zet hier later nog een paar leuke subjes onder (bouw ze desnoods zelf) en dan 2 per kant dan zit je een heel eind op je beoogde 200 man. Maar met een budget van 900 euro kun je simpelweg geen 200 man bespelen, makkelijk zat; gewoon huren voorlopig voor zulke aantallen personen.

Een versterker voor 400 euro, misschien 2e hands is kijken, je kunt wel van die palladium pisbakken krijgen met het vermogen waarvan je zou zeggen dat je er 200 man mee aankunt maar dan kun je er niet op vertrouwen, stel dat je daar een mooi optreden aan het doen bent voor 200 man en je amp fikt uit? dat zou ook niet zo handig zijn he...

Groeten,

Remco

Comment

• quincman
                          • Mar 2003
                          • 66

nee idd... maar wat is dat ding dat tussen die mixer en die crown hangt? op die url

Comment

• quincman
                            • Mar 2003
                            • 66

zo heren, ik heb een bose 1801 aangeschaft voor 350 euries...

2e hands, hijs wel zwaaaaaar...
                            kunnen daar die jbls op?

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Wat weegt zo'n dingetje dan?
                              Wat moest je er voor betalen en hoeveel Wattjes lervert hij.
                              Moet je hier niet zo'n speciale bose processor bij, of is dat alleen bij de boxen van bose (bij de 801 en de 401)

DJ.T Was Here
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...