ervaringen DAP palladium serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroenschuuring
    • Aug 2003
    • 7

ervaringen DAP palladium serie

DAP PALLADIUM IN DE SHOP VAN J&H LICHT EN GELUID

Voor zover er nog iemand wakker is heb ik een vraag waar ik best graag antwoord op wil hebben!! Ik heb sinds een paar weken een nieuwe amp in bezit van en merk waar ik nogal wat negatiefs over heb gelezen in dit forum, Namelijk DAP audio. Nu moet ik zeggen dat het ding eigenlijk precies doet wat ik ervan verwacht, namelijk ontzettend veel vermogen sturen in mijn sub's en ik denk er toch serieus over om ook voor laag mid een versterker van dit merk aan te schaffen.
    om even aan te geven wat ik voorheen op mijn set heb gebruikt: Labgruppen ip2100, master audio 2k5 en van STK als ik me niet vergis een v34. Wat me vooral opviel was dat ik met die DAP audio versterker overigens een p2000 zoveel power had dat ik niet eens een clipled aan heb zien gaan laat staan dat de ingebouwde cliplimiter heeft moeten werken terwijl ik toch echt de grens van wat ter plekke kon heb opgezocht.(zaal van 10 bij 18 meter met bijna 375 gasten. overigens draaide er op laag mid de lab gruppen ip2100 en op hoog een (stokoude) bell 8022. Waar komt jullie scepsis tegnover DAP audio vandaan? zit dit hem in de levnsduur of zit er een ander addertje onder het gras, blaast hij b.v. mijn laag ineens op of zo als ik hem de zoveelste keer gebruik? Ik zou graag eens weten wat er nu zo mis is met dit merk!!!! [?]

edit door modje: onderwerp meegegeven dat de lading dekt
    Last edited by admin; 13-03-12, 08:33.
    jejejetiswe
  • Siem
    • Jul 2003
    • 124

Met het merk DAP is op zich niks mis, alleen de spullen die ze verkopen... [B)]
    Gelukkig is er op dit forum al heel veel te vinden over DAP, gebruik dus de zoekfunctie!
    Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• SP-Audio
      • Sep 2003
      • 35

Ik ben ook een dap gebruiker, kep er nog nooit problemen mee gehad en alles werkt perfect, je krijgt toch voor weinig geld veel spul, misschien dat ze vroeger troep maakte maar nu is het merk echt wel vooruit gegaan kwa apparatuur.
      Tha Man Of Tha Playground

Comment

• kwaak
        • Jun 2003
        • 177

nou dat zou ik nou maar niet te hard zeggen. tuluk zal het allemaal best werken, maar het is niet het beste en gaat snel kapot (met de service heb ik geen ervaring) voor weinig geld kan je tegenwoordig ook van betere merken goede apparatuur kopen. het is gewoon prijs/kwaliteit verhouding. als het voor jou doel goed is zeker kopen maar wacht anders heel ff. de neiuwe subs van hun bijv. kopen heel slechts uit de tests heb ik gehoord. qua versterks weet ik het niet zo zeer maar voor weinig geld heb je tegenwoordig al een goede!!
        greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

lees ik dat nu goed?
          Vergelijk jij een labgruppen ip2100 met een dap p2000. Hmmm....ik zou wel weten wat kiezen.
          En er is niets mis met het merk dap, maar verwacht niet dat het dezelfde kwaliteit is als bvb een labgruppen.

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Ik denk dat het grote verschil tussen labgruppen en dap toch wel:
            1) het daadwerkelijke vermogen van de amp
            2) service (een week wachten in plaats van drie maanden)
            3) kwaliteit en betrouwbaarheid van de versterker
            4) restwaarde van het produkt bij verkoop 2dehands

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Op zich is er niks mis met het merk behalve dat ze een slechte reputatie hebben. Dap (highlite) heeft de slechtste levering en service die ik tot nu toe bij welk bedrijf dan ook ben tegengekomen. Wat er gezegd wordt over de produkten ben ik het wel eens. Dap en showtek hebben enkele hele leuke prijs/kwaliteit produkten in bezit maar het gros bestaat nog steeds uit troep tot hele grote troep of zoals sommigen zeggen: pisbakken.

Ligt ook natuurlijk aan hoe vaak de produkten worden gebruikt en waarvoor maar dap heeft enkele hele leuke spulletjes.

Comment

• sntho0
              • Sep 2003
              • 196

Jeroen,

Hoi,

Ik gebruik al een jaar of 3 een dap amp voor mid en sinds een jaar ook voor hoog. Dit gaat echt perfect. Voor de bas gebruik ik nog steeds een vertrouwde eigenbouw amp. Maar als deze het ooit gaat begeven komt er nog "een zwaardere" DAP bij! Ik begrijp dat negatieve over DAP ook niet. Misschien was het vroeger niet alles, dat weet ik niet. Maar japanse auto's roestten vroeger ook al in de folder en kijk nu eens. Waarom zou je meer geld uitgeven voor een een "beter" merk. Ik heb wel eens het gevoel dat er meer naar een merk word gekeken dan dat er geluisterd wordt naar het geluid. Ik heb wel eens een "duur" merk gehuurd, maar ik hoor geen verschil. En als ik het niet hoor zal een ander dat toch ook niet.
              Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• B-Rental
                • Sep 2003
                • 76

Ik heb DAp eens een dag constand laten aanstaan wat je toch al gauw tegenkomt bij PA.
                Ik heb hem weg kunnen gooien omdat letterlijk te fik erin sloeg.
                Hij kon gewoon de vermogens op lange termijn niet aan.
                Overgenbs hij was er vrij snel mee op gehouden, na zoon 3 uur.
                Moet wel zeggen dat het een p-1200 was en dak er 2 master sw18b subs op had aangesloten.

Ik geef als tip spaar ff door en koop je wat fatsoendelijks, dar heb je veel langer plezier van en er komt nog een betere geluidskwaliteit uit ook!!
                ]

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Er zijn zoals eerder gezegd natuurlijk ook wel andere criteria die een versterker tot een goed, slecht of iets-daar-tussen-in-produkt maken. Een versterker die een vrachtwagen ingetipt wordt door mensen die niet weten wat ze in hun handen hebben en af en toe eens van de ramp af stuitert moet meer kunnen hebben dan een versterker die door de liefhebbende hobbyist wordt verplaatst. Ook is het weleens fijn om 4 kastjes op één kantje te kunnen draaien. Er zijn in dit en andere topics al veel andere argumenten genoemd om niet voor een budgetmerk te gaan en ook om er juist wel voor te gaan. Als jij prima met DAP draait tot tevredenheid van jezelf en je klanten, het de kwaliteiten heeft die jij nodig hebt, waarom dan voor iets duurders gaan?
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Stefke
                    • Sep 2003
                    • 259

Hey gasten,

ff voor alle duidelijkheid, is hier sprake van de nieuwe reeks "Palladium" of van de oudere P-reeks (zwart front met blauwe lijn). Ik ben ook van plan om 2 van die oude reeks P-1200 aan te schaffen om in brug op 4 Ohm achter m'n 2x ak B218" subs te leggen. Over de oudere reeks zijn wel goede commentaren te vinden.

De prijzen die nog gevraagd worden voor deze reeksen zijn tussen 300 en 400 Eurokes, terwijl de nieuwe Palladium reeks nieuwprijs zo'n 300€ moet kosten.

Dus oude P-reeks of "Palladium" serie??
                    ah zo dan

Comment

• B-Rental
                      • Sep 2003
                      • 76

beide niet...spaar je door voor en crest of een qsc....ehb je vel meer aan en zo duur zijn ze nou ook weer nie.
                      ]

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

B-rental,

Ik heb ook gezocht naar QSC (ben er heel tevreden van heb er altijd gehuurd), maar onder de 700€ in occasie is niet veel zwaar te vinden. K'heb minstens zo'n 1000W RMS op 4Ohm per kant nodig.

Voor 700€ het ik nieuwe DAP's die dan volgens specificaties nog wat meer kunnen leveren. Vermits ik zelf niet verhuur en mijn materiaal met zorg vervoer en gebruik, lijkt mij een low-budget amp dan oook geen probleem, zolang ze mar niet in pyro-mode gaan. Vandaar dat ik ook wat headroom wil houden.

als jij mij een adres kan geven waar ik QSC of Crest kan vinden met specs van 1000WRMS 4Ohm onder 700€ ben ik een en al oog
                        ah zo dan

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

als je over budgetten spreekt van 600 tot 1000€ hou dan de nieuwe amps van dAp in de gaten!

Comment

• B-Rental
                            • Sep 2003
                            • 76

ik heb ook gezegt een beetje doorsparen, nietr dat je ze voor die prijs krijgt.
                            Voor ietsie meer heb je betere kwalitiet dan DRAP whehe
                            ]

Comment

• RDH
                              • Aug 2001
                              • 298

Waar gaat dit hele topic nu eigenlijk over?

Voorbeeld; stel ik wil een mobiele telefoon kopen...een nokia is te duur, ik verwacht dezelfde kwaliteit van een 9,95 model dat je gratis krijgt op elke straathoek?

2x1000 watt is 2e hands ook heel leuk spul te krijgen, ik heb zelf (oke, jullie zullen het wel afkraken maar voor mij werkt t goed) op de pa markt voor 400 euro een ampje op de kop getikt; een ps 1600 van soundtech. ampje heeft lange tijden achter elkaar gedraaid op vol vermogen (2x1kw @ 4 ohm &gt;120 hz).

Nogmaals...tis geen QSC maar toch stukken beter als dap...t fikt iig niet uit...

groeten,

Remco

Comment

Working...