Rookmachine(tje)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reevdog
    • Nov 2003
    • 11

Rookmachine(tje)

Ik heb een babyfoggertje en nou is mijn probleem, wat waarschijnlijk wel bekend is, de opwarmtijd.

Is er iemand die een goede oplossing heeft om de opwarmtijd te verkorten, of is de énige optie; een duurdere machine ?

bvd
  • Rob
    • Dec 2000
    • 470

Waarom denk je dat die opwarmtijd eris dan. Denk je dat ze dat er voor de lol op zit ofzo.

Ik kan je vertellen dat al die 700 watt machientjes allemaal dezelfde opwarmtijd hebben zo rond de 4 minuten.

Ik denk een duurdere machine kopen heeft ook geen zin want dan praat je meestal ook weer over zwaardere types en die moeten nog langer opwarmen.

En je kan je ook wel voorstellen neem ik toch aan dat als je de opwarmtijd verkort dat je dan een beetje onverdampte vloeistof gaat meespuiten wat ook niet erg prettig is.
    Rob v.d. Molen

Comment

• reevdog
      • Nov 2003
      • 11

oke, maar hoe los je dan het probleem op dat je op tijd kan gaan spuiten. Is dat een kwestie van timing dan ?

het gaat me ook niet om de 1e opwarmtijd, maar de tijd tussendoor ( even voor de duidelijkheid )

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Ja dan moet je een duurdere machine kopen, die houd hem warm en dus klaar om te spuiten.
        Ik heb hier een stage fogger staan, moet eerst 10min opwarmen maar die gaat gewoon tijdens het proefdraaien aan. Dan kan hij 5min aan 1 stuk spuiten, dus 5x 600 = 3000 kubieke meter aan stuk onder rook zetten. Als er dan nog niet genoeg rook is, wat we eigenlijk nooit hebben tenzij we buiten staan, dan kan hij binnen de minuut weer zoveel spuiten, hij houd hem dus gewoon goed warm.
        We're ready to party, are you?

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

citaat:Geplaatst door DJ.T

Als er dan nog niet genoeg rook is, wat we eigenlijk nooit hebben tenzij we buiten staan, dan kan hij binnen de minuut weer zoveel spuiten, hij houd hem dus gewoon goed warm.
          of je zet er verschillende [8D]
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Tuurlijk zou dat een oplossing zijn dries, maare er is dan een klein probleempje: we hebben er maar 1
            Tuurlijk als we bij een festival ofzo buiten staan wordt er van alles bij gehuurd en dan komt er vaak nog wel een jem pro 2000 bij te staan, kost geen drol en je hebt dubbele rookopbrengst, maarja je staat buiten he, dus met een beetje wind is het zo weg.
            Laatst nog even 's avonds hier geprobeerd toen het bijna windstil was. Gewoon 1x helemaal doorgespoten tot het punt dat hij zeg maar weer moest verwarmen. Nou veel rook was wel grappig om te zien. Gingen we even half uurtje weg, komen we terug, ik dacht al wat is het hier mistig (zo'n 200 meter van mn huis vandaan) gekke was dat hoe dichter we bij mijn huis kwamen hoe mistiger het werd Als je dus buiten bent en het is windstil kan je dus een redelijk groot gebied onder rook zetten, je bent buiten echt afhankelijk van het weer.
            We're ready to party, are you?

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Wat DJ.T al zei: als je buiten staat mag je idd niet hopen dat er uberhaupt iets aan wind staat, anders ben je meteen je rook kwijt!
              (Mooi verhaal trouwens DJ.T [8D])

On-topic:
              Kortere opwarmtijd? Twee mogelijkheden:
              1. Omgevingstemperatuur een graad Celcius of 100 omhoog
              2. Zwaarder verwarmingselement = zwaardere rookmachine => trekt meer vermogen

Dus om nou een verwarmingselement te gaan verwisselen... Dan kun je beter meteen een nieuwe kopen, kun je die eerste altijd nog als reserve gebruiken of - als je continu moet spuiten - gebruiken in de opwarmtijd van de zwaardere machine [8D]

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

De duurdere machines zijn er in bijvoorbeeld 1000-1500-3000 watt uitvoeringen.
                Dit is simpel te vertalen naar snelheid. Door de 'power' die deze apparaten bezitten warmen ze dus sneller op tussendoor.

Andere oplossing en volgens ons nog steeds de beste: dubbel verwarmings element.

Voorbeeld: JEM ZR33 Deze stopt dus nooooooit tussendoor.
                En kost ongeveer het 6-10 voudige van zo'n baby-fogger..

SuCCeS

Comment

• Marciej
                  • Nov 2003
                  • 45

Wil je dat ding continu laten pompen dan? Lijk me dat je de verkeerde rookmachine hebt, kan je inderdaad beter de Jem zr33 Hi-Mass nemen. Volgens mij zijn er nog een paar andere machines met continue output, denk hier aan de Jem ZR12al & Jem ZR12dmx.
                  Als je niet in één keer een hele hoop rook nodig hebt maar gewoon een (dichte) nevel, heb je meer aan een martin ZR24/7 of de nieuwe Hazer.
                  Als je een rookmachine nodig hebt met een element van 70W tot 9KW dan moet je maar ff op deze site kijken.

bij producten helemaal naar benede links, de Orka(9KW de sterkste output op de markt, wel 15 minuten opwarmtijd:-P)
                  of de tiny fogger(kleinste apparaatje op de markt, werkt op 12 v batterij met een opwarmtijd van 1 sec.)

Greetzz Marciej
                  Smile, you on TV!

Comment

• driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

Die orka, die kan wel ff doorfoggen denkik, iemand ervaring?
                    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Marciej
                      • Nov 2003
                      • 45

Lijkt mij ook wel, k heb m ook nog nooit aan het werk gezien maar het lijk mij best een aardige pomper. En hij is niet eens van een groot formaat, wel als je hem in die flightcase hebt natuurlijk.

Laterss
                      Smile, you on TV!

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

weet iemand hoeveel m³/min?
                        ik vind het nergens
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

De output van dat ding kan ik je ook niet direct meegeven, maar ik heb een productie gedaan met deze fogger in het 'Stade de France'. Ik kan je zeggen dat in het hele stadium binnen de 5 minuten geen hand meer voor je ogen zag! Op die tijd was er ook al meteen een 5tal liter vloeistof doorgepompt [8D]
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2139

het verbruik kennen we dus al: 1l/min[:0]@ full power.
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djbirdie
                              • Oct 2002
                              • 509

Fluid consumption at 100% output: 500 ml/min []
                              grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

Working...