Elke sub/crossover

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Elke sub/crossover

Heey iedereen,

Ik zou graag eens wat meer informatie hebben over sub's.
    Ik zal eerst even uitleggen wat we al allemaal hebben van materiaal zodat daar al geen twijfel meer over bestaat
    - Versterker: C2 800 (JBsystems)

- Luidsprekers: 2x TSX-15 (JBsystems)

- We draaien nnu voor ongeveer 200 man en hebben af en toe eens iets buiten te doen ook. Maar spits jullie niet teveel toe op dit aantal, want we zijn een groeiende drive-in, en hebben mss later wel meer te doen.

We zouden dus graag subjes kopen, maar weten niet of we dit kunnen combineren met het materiaal dat we nu hebben. Ik las iets over een crossover die nodig was bij een sub...Wat is het juist, en zou het in ons geval ook nodig zijn, en welke zouden jullie dan aanraden?

We hadden ons oog al laten vallen op volgende sub, is dit een goed idee?

Ik weet dat het veel is wat we vragen, maar graag wat reacties,
    als ik iets vergeten te vermelden ben zeg het dan maar...
    Alvast bedankt!
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Zoek eens op crossover in de zoekmachine, er is hier al erg veel over geschreven. Je komt dan de meest gangbare opties tegen en wat je daarvoor nodig hebt.

Mvg Johan

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Goeie goeikope crossover:

Waaro geen basskast van Behringer, komt maar op 313 € en zal zeker ook goed spelen voor zijn geld!
      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• gnmixing
        • Feb 2004
        • 214

Ja die crossover van behringer ziet er wel heel leuk uit en die sub ook, maar zijn die goed van kwaliteit?
        Tis niet de bedoeling om nog snel een andere te moeten kopen
        En valt dit goed te combineren met het materiaal dat we nu al hebben?
        Kan je iets doen met 1 sub, of moet je ze ook best altijd 'even' kopen?
        Alvast bedankt, greetz

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door gnmixing

Ja die crossover van behringer ziet er wel heel leuk uit en die sub ook, maar zijn die goed van kwaliteit?
          Tis niet de bedoeling om nog snel een andere te moeten kopen
          Alvast bedankt, greetz
          Laten we zeggen : er zijn betere
          t'is een beetje te afhankelijk wat de eisen van jou zijn en wat jou budget is ?
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

De Behringer crossover zal voor jullie wel volstaan, ik gebruik zelf de CX-3400 en die heeft al heel wat overleeft.

De sub vindt ik twijfelachtig, de speaker is van een respectabel merk (Fane), maar nou niet bepaald een basmonster.
            Er zijn betere subs in die prijsklasse, maar ook slechtere. Gezien jullie tops moet je ook niet veel betere subs hebben hoor .

De sub en top probeer je altijd dicht bij elkaar in de buurt te plaatsen, afhankelijk van de crossover-frequentie. Hoe lager je crosst hoe verder je ze uit elkaar kunt zetten.
            Eén sub is dus mogelijk, twee subs ook. Dat is dan ook wel ongeveer het maximaal haalbare.

Mvg Johan

Comment

• gnmixing
              • Feb 2004
              • 214

We zijn al heel blij met alle info, bedankt allemaal
              Wat zijn die betere merken dan in dezelfde prijsklasse??
              Heb je een merk/type?
              Greetz...

Comment

• EL DJ
                • Sep 2003
                • 60

De Behringer 18" sub zal ongetwijfeld beter klinken dan die pro18 van JB. En hij kost nog minder ook.
                Is DAT muziek?

Comment

• Pulse
                  • Oct 2001
                  • 666

Ongetwijfeld beter klinken ?

Behringer is ook maar een budgetmerk maar staat bij sommigen misschien wat beter aangeschreven dan jb-systems.
                  Hoe concludeer je dat behringer ongetwijfeld beter is?
                  Heb je dan zelf ervaringen mee met dat bepaald type speakers en heb je ze vergeleken?
                  Ik vind dat sommigen veel te veel naar het merk kijken in plaats van naar het product.

Persoonlijk denk ik dat die jb-systems Pro18 zeker zo goed of beter zal presteren dan de behringer,niet omdat ik er ervaring mee heb, wel omdat ik zie dat er een deftige speaker gebruikt is, terwijl behringer waarschijnlijk een goedkopere OEM speaker gebruikt en dat er een behoorlijk prijsverschil is tussen beide kasten.

Maar met 440eur of wat ie ook kost denk ik wel wat leukers te kunnen kopen. Daar kun je al bijna 2 van die behringer subs voor kopen, en 2 behringer subs zullen 1 pro18 zeker wel eruit spelen
                  MVG,
                  Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Het gaat fantastisch met de economie.
                    Vroeger, in de economisch slechtere tijd huurde je voor die paar keer per jaar een extra sub-set in. Maar nu kopen we mewteen een vracht meuk erbij...

Comment

• pro`d`user
                      • Jun 2002
                      • 534

De economie gaat nu toch niet al te best Mac, lijkt me nog steeds goed idee
                      om te huren voor een paar keer per jaar dan bijvoorbeeld je helemaal suf
                      kopen aan die budgets speakers die de hele markt verzieken omdat de kopers
                      zich voor belachelijke prijzen aanbieden voor een hele avond/nacht draaien.

Is het niet een beter idee om is eerst goed te gaan kijken wat je wilt in plaats van wat
                      kopen en dan concluderen dat je nog wat moet hebben, zo zal je nooit een mooi fatsoenlijk setje krijgen. Probeer eerst aan redelijke topjes te komen (fullrange desnoods), misschien tweedehands, ga daarna voor subs zo kun je afwisselen in klein en groter setje.
                      Barry K.
                      Wij werken met EV ole ole
                      In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• gnmixing
                        • Feb 2004
                        • 214

We zijn heel blij met deze informatie, de subs zijn ook nog niet voor de eerste weken ofzo, maar dit forum is toch vooral om informatie in te winnen. We vragen de informatie om te weten te komen wat we nu best kunnen kopen.
                        Dus je moet je nu niet direct gaan afvragen of we toch zeker geen marktverziekers zijn!
                        We zijn net een half jaartje bezig en kunnen toch om de 2 weken erges een feestje gaan doen, het is mss wel maar voor 100 man, maar we vragen er zéker niet te weinig geld voor.
                        Tis geen kritiek é pro 'd' user, maar ik wou het maar even rechtzette zodat jullie ook de situatie beter kennen
                        Bedankt voor de reacties!

Comment

Working...