lavalier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diotor
    • May 2004
    • 9

lavalier

Ik ben aan het snuffelen voor een schooltheatergroep naar lavalier microfoontjes. Nu kwam ik deze tegen: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3737

Heeft iemand ervaring met dit soort systemen en kan men mij dingen aanbevelen.

Het budget is nog niet bekend, dus vraag daar nog niet naar.

Alvast bedankt
  • Diotor
    • May 2004
    • 9

Kom op mensen, weet dan helemaal niemand hier iets over??

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

waarschijnlijk zijn er niet zo veel gebruikers van deze micro's.
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• tididi
        • Aug 2001
        • 352

citaat:Geplaatst door Diotor

Ik ben aan het snuffelen voor een schooltheatergroep naar lavalier microfoontjes. Nu kwam ik deze tegen: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3737

Heeft iemand ervaring met dit soort systemen en kan men mij dingen aanbevelen.

Het budget is nog niet bekend, dus vraag daar nog niet naar.

Alvast bedankt
        volgens mij (maar ja wie ben ik :-p) is de vhf band erg storingsgevoelig ook nu zeker dat digitenne ook op deze freq gaat werken of in ierde geval in de buurt
        dus kan je beter voor een uhf band zender kiezen
        maar asl er ander meningen zijn hoor ik dat ook graag ben nl nooit te oud om te leren/!!!
        p.j

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Voor een schooltheatergroep is een merk als Gemini heel leuk. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding moet ik zeggen, als je nagaat dat het eigenlijk een OEM-merk is (correct me if I'm wrong). Alleen met hun draadloze microfoons heb ik geen ervaring. Zowiezo zou ik - als je tegenwoordig nog een microfoon koopt - meteen zonder aarzelen UHF nemen. Ik heb ook nu op de VHF-band de laatste tijd erg veel last van storing.

Heb je een indicatie van jullie budget, misschien dat we je kunnen helpen met microfoons kiezen... Er hangen hier genoeg pro's rond die je er best mee willen helpen.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Wij werken met de Sennheiser MKE-2 Gold en die zijn natuurlijk niet te vergelijken met deze van Gemini. Voor een school zijn deze Gemini natuurlijk een leuke aankoop maar inderdaad niet in de VHF-band nemen i.v.m. HDTV. Als dit echt word ingevoerd (waar je niet aan hoeft te twijfelen) kun je alles gelijk laten ombouwen á kosten of in deze prijsklasse weggooien en opnieuw beginnen met aanschaffen. Kijk naar systemen in de UHF-band
            Houd er rekening mee dat UHF-band apparatuur iets meer kost dan VHF-band spullen.

Comment

• Diotor
              • May 2004
              • 9

de richtprijs van het budget is 3000 euro. Daar moeten in ieder geval van worden betaald:

- mengpaneel (nieuwe) oude voldoet niet meer
              - microfoons (zie topic)voor +/- 8 a 10 personen
              - monitor boxen

Als ik jullie adviezen op moet volgen, zou dit een betere keuze zijn:

Comment

• Diotor
                • May 2004
                • 9

O ja, ik wil maximaal 1000 a 1200 uitgeven aan mics

Comment

• LuxProDeo
                  • Feb 2003
                  • 245

UHF is zeker weten de enige serieuze optie als je nu nieuwe wireless mics aan zou willen schaffen.

Maar 8 à 10 personen van een microfoon voorzien voor 1000 à 1200?
                  Dat lijkt me met wireless microfoons nogal lastig!

Een erg fijn betaalbaar UHF systeem is de EW100 reeks van Sennheiser, de instap reeks van hun wireless lijn. Zijn heel wat types van, worden duurder naarmate er een betere microfoon bij zit.

Maar van een heleboel EW100 types is er nu een nieuwe generatie (G2) versie, dus wellicht dat dit een positieve uitwerking heeft op de beschikbaarheid en de prijzen van tweedehands EW100 G1?

Nog niet gelezen/gezien/gehoord wat ze precies verbeterd hebben, maar heb goede ervaringen met G1!

LuxProDeo

Comment

• MSSS
                    • Jul 2003
                    • 365

Heb je ook ervaring met de goedkoopste series van de G1? de EW135 is dat geloof ik.Zou graag willen weten hoe ze presteren.
                    oleole ik heb EV :)

Comment

• Diotor
                      • May 2004
                      • 9

Als we zo'n dubbele ontvanger nemen kan je voor 1000 a 1200 wel voor 8 personen mics hebben. Deze microfoons zullen ook niet vaak gebruikt worden, dus hoeft het niet een top merk te zijn. Weet iemand of die gemini die ik in mijn vorige post heb gezet voor mij wel een oplossing zouden zijn??

Comment

• Diotor
                        • May 2004
                        • 9

ff nog een vraagje: Kan je op 1 antenne meerdere zenders zetten dmv zelfde frequentie??

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Nee dat kan niet met dit Gemini-spul
                          Bij Sennheiser krijgen we dan verdelers, splitters etc erbij. Dit kan ik voor Gemini nergens vinden.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Meerdere zenders op 1 frequentie? NEEN!! Dat werkt niet, probeer het eens zou ik zeggen, weleens last gehad van die debiele radiopiraten in de buurt? kreeg je toen netjes de piraat en radio 3 door elkaar heen gemixt? Ik dacht het ook niet!

EDIT: ik zie dat je het niet over ontvangers maar over antennes hebt, ja dat is mogelijk.

Als je kosten wil besparen zul je toch iets anders moeten verzinnen. Je zegt dat je niet al die mic's vaak zult gebruiken. Is het niet verstandiger de mic's die je niet vaak gebruikt te huren? Dan blijft het wellicht betrouwbaar en de kwaliteit zou ook weleens iets hoger kunnen komen te liggen.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Diotor
                              • May 2004
                              • 9

Goeie tip, alleen zijn er voor zover ik weet niet echt bedrijven bij mij in de buurt (drenthe) die verhuren.

Comment

Working...