lavalier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Als je de plaats noemt waar je woont is de kans groot dat iemand hier wel iets voor je weet.
    Open voor die vraag desnoods een thread in het liveforum, niet iedereen leest het startersforum.

Ik zie dat je ook monitors wilt aanschaffen, ga je die in combinatie met de lavaliers gebruiken?

Overigens zou ik die UHF-Gemini's nog niet helemaal uitsluiten voordat je een beetje weet wat je van deze kan verwachten. Tis wel erg goedkoop 323 Euro voor 2 beltpacks, 2 mics en een dubbele ontvanger, maar het is dan wel enkelkanaals, ik weet niet of en hoeveel dropouts dit gaat geven. en heb sowieso geen idee van de kwaliteit van deze setjes.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• mjm
      • Apr 2004
      • 13

PowerSound Coevorden

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Bij die normale sets (één zender op één ontvanger of twee op één gecombineerde) heb je erg last van de afstand, die kun je niet zo heel groot maken. Dat is dus bij die Gemini-set van je aan de hand.

Die tip van: eerst een klein aantal en daarbij de rest huren... Daar sta ik volledig achter.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Het is niet zozeer de afstand die het probleem zou kunnen zijn, het is schooltheater, wat gaat de max afstand zijn? 20 meter? Ik weet niet erg veel van zendertechniek mar ik heb begrepen dat vooral fase-uitdoving van de draaggolf door reflecties de hoofdreden voor diversity is.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Diotor
            • May 2004
            • 9

De maximale afstand die aanwezig is, zou ongeveer 15 meter zijn. Je hebt dus geen grote afstand. Waarschijnlijk zal het minder zijn.

Die monitors wilde ik gebruiken met gewone handhelds. Die gebruiken we over het algemeen denk ik alleen met het zingen.

Comment

• Diotor
              • May 2004
              • 9

Ik ga anders binnenkort wel even informatie inwinnen bij Powersound. Die weten er vast wel meer van af.

Comment

• Stijn Vanstiphout
                • Oct 2000
                • 1160

Verschillende zenders dicht (pakweg 5 meter) bij een ontvangerrack is ook niet goed!! Raar maar waar ...

mvg,
                Stijn Vanstiphout,
                LVL Multimedia
                België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Ehrm okee, ik zal een poging doen en een gok wagen, zoals gezegd ik weet niet al teveel van zenders. Is het niet zo dat een zender niet alleen op de frequentie waarop deze is ingesteld maar ook op andere frequenties een zwak signaal als bijproduct geeft? En dat er wel eens een ontvanger op deze frequentie ingesteld zou kunnen staan?, wat normaalgesproken geen probleem geeft maar door de nabijheid van de zender signalen ontvangt die sterk genoeg zijn om de ontvangst van het signaal wat op die frequentie bedoeld was te storen?

Zoals gezegd: Wild guess.....

Ik reed eens langs de zendertoren bij Goes, Ik kon geen enkele zender daar ontvangen.

Comment

• T-Nuzz
                    • Dec 2002
                    • 274

Ben ik de enige die denkt dat 12 lavalier-mics voor een schooltoneel wel erg veel is? Je kunt toch ook doorwisselen? Of met condensatormic's werken die je voor langs de rand van het podium zet?

Kan me niet voorstellen dat er continu 12 hoofdrolspelers tegelijk op het podium staan die allemaal veel en belangrijke tekst hebben.
                    Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Wij hebben een aantal jaren een kindermusical ondersteund en ook ik ben van mening dat 12 lavalier mics erg veel is. Tijdens de musicals werd er gewisseld met de zenders en voor de rest hadden wij inderdaad condensators staan (voor op het toneel maar ook op belangrijke plaatsen op het toneel). Het staat niet altijd even mooi in het decor maar met weinig budget is dat wel een goede oplossing. Hierdoor konden ze volstaan met het huren van 4 tot 6 MKE-2 mics. En bij een tekort was een andere oplossing twee spelertjes dicht bij elkaar zetten

Comment

• Bigfoot
                        • Nov 2002
                        • 151

Ik zou voor AKG kiezen, ik werk zowel met akg en sennheiser...
                        en sorry dat k het moet zeggen sennheiser fans..als ik wms 40 van akg met C 417 vergelijk met sennheiser e100 serie met de mke gold...
                        vind k het de akg winnen: meer output warmer geluid minder gevoelig voor overspraak en feedback. alleen de sennheiser is neutraler.. net wat je wilt....
                        en voor de prijs van sennheiser setje koopje bijna twee akg setjes..
                        maar als je 12 zenders wilt gebruiken moet je meteen aan de duurdere series gaan denken van akg shure sennheiser want dat lukt alleen met wms4000 en dat ga jij niet halen met je budget qua aanschaf... dus misschien meer doorgeven (doen wij ook vaak op school) en verder anders huren...
                        s6
                        Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

Working...