Ervaringen met de DX626

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • F.V.D.88
    • May 2004
    • 58

Ervaringen met de DX626

Beste mensen,

Ik had even een vraagje. Het zit namelijk zo: ik van plan een nieuwe mixer aanschaffen en toen had ik deze mixer gevonden:

(Behringer DX626)

Het doel waar ik de mixer voor wil gebruiken is het volgende: ik wil er 1 cd-speler en een laptop op aansluiten om op feestjes te draaien tot ongeveer 75 / 100 man.

Maar nu wilde ik weten of er misschien hier al mensen zijn die ervaringen met deze mixer hebben of een goede opmerking kunnen geven waarom ik deze mixer juist wel of juist niet zou moeten nemen.

Opties voor andere mixers zijn ook welkom (budget = ongeveer 350 euro)

MVG, Frank
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Prima mixer voor zijn geld, draai er zelf ook mee.
    Kost ongeveer 350 €:
    De Stanton RM80

Stanton DJ are industry leaders in designing and manufacturing professional audio products for club and mobile DJs and turntablists.

Heb geen ervaringen met deze behringers...
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• RDH
      • Aug 2001
      • 298

ik heb er wel ervaring mee, uitsturing is redelijk, toonregeling is ook nog wel te doen op zich, crossfade is niet geweldig (lekt verschrikkelijk), tsjah wat moet ik er verder over zeggen. Wij hebben er een gehad die bij één van ons 'voor thuis' stond, is ooit een keer meegeweest in de show. Maar de eerste keer is meteen de laatste keer. Ik zou zeggen, als je iets meer budget hebt kijk even verder naar de DX-500 (2e hands) of de DX-1000 ook van Behringer. De PS-626 van Gemini is overigens wel een redelijk goede instapmixer. Maar voor een publiek van 75 man hoef je jezelf ook nog niet zó druk te maken over deze mixer.

Remco

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

heb em vroeger zelf gehad de ps626. Is een leuk ding, maar na een tijdje gaat alles toch nogal kraken. Men faders gingen trouwens ook maar redelijk stroef...

maar redelijk robuust en het doet zen werk wel. Voor hetgene wat jij ermee van plan bent is het zeker de moeite.

Moest je dan toch overstappen van merk/model, kijk eens naar behringer. Die hebben voor het geld zeer leuke modelletjes.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

citaat:Geplaatst door RDH

ik heb er wel ervaring mee, uitsturing is redelijk, toonregeling is ook nog wel te doen op zich, crossfade is niet geweldig (lekt verschrikkelijk), tsjah wat moet ik er verder over zeggen. Wij hebben er een gehad die bij één van ons 'voor thuis' stond, is ooit een keer meegeweest in de show. Maar de eerste keer is meteen de laatste keer. Ik zou zeggen, als je iets meer budget hebt kijk even verder naar de DX-500 (2e hands) of de DX-1000 ook van Behringer. De PS-626 van Gemini is overigens wel een redelijk goede instapmixer. Maar voor een publiek van 75 man hoef je jezelf ook nog niet zó druk te maken over deze mixer.

Remco
          citaat:Geplaatst door ronny

heb em vroeger zelf gehad de ps626. Is een leuk ding, maar na een tijdje gaat alles toch nogal kraken. Men faders gingen trouwens ook maar redelijk stroef...

maar redelijk robuust en het doet zen werk wel. Voor hetgene wat jij ermee van plan bent is het zeker de moeite.

Moest je dan toch overstappen van merk/model, kijk eens naar behringer. Die hebben voor het geld zeer leuke modelletjes.

mvg
          ronny
          Jullie zouden ook kunnen overwegen om de beginpost te lezen.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Vreemd, ik heb mijn Gemini al een jaar of 4 en al heel vaak gebruikt, maar nog nooit iets mee gehad.

@F.V.D.88: Je zou eens kunnen kijken naar de Gemini PS-626i. Gemini levert hele leuke mxers voor het geld en zo houdt je nog wat over voor je volgende aankoop. Cker als instapapparatuur is Gemini heel goed te gebruiken. Dit mixertje heeft alle functies die je nodig hebt tijdens het draaien en niets meer. Anders kun je altijd nog een mixer nemen met tig van die effectjes ingebouwd...

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

citaat:Jullie zouden ook kunnen overwegen om de beginpost te lezen.
              Heb ik gedaan hoor

hij vroeg achter ervaringen. Dat heb ik hem ook gegeven. Niet goed misschien?

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

Heb ik gedaan hoor

hij vroeg achter ervaringen. Dat heb ik hem ook gegeven. Niet goed misschien?

mvg
                ronny
                Ja, over de DX626 van Behringer, niet de PS626 van Gemini.

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

idd serieus leesfoutje van mij[:I][:I]

och ja nu weet ie toch al iets over die van gemini

maar met die behringer opzich geen ervaring, wel andere van behringer. De dx1000 superding voor dat geld.

mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• F.V.D.88
                    • May 2004
                    • 58

idd serieus leesfoutje van mij[:I][:I]

och ja nu weet ie toch al iets over die van gemini
                    Dat is waar!

Maar ik krijg nu veel reactie van mensen die me de DX 1000 Behringer aanbevelen (Ook in de winkel waar ik kwam, maarja dat zijn natuurlijk allemaal verkooppraatjes enzo).

Dus wil ik wel wat reacties van jullie over de DX 1000

citaat: Geplaatst door RDH

Ik zou zeggen, als je iets meer budget hebt kijk even verder naar de DX-500 (2e hands) of de DX-1000 ook van Behringer.
                    citaat: Geplaatst door ronny

maar met die behringer opzich geen ervaring, wel andere van behringer. De dx1000 superding voor dat geld.
                    Kunnen jullie me misschien wat over jullie ervaringen met de DX 1000 vertellen?

MVG, Frank

Comment

• RDH
                      • Aug 2001
                      • 298

Misschien dat jij dan mijn post even moet lezen, ik heb het namelijk weldegelijk over de 626 van behringer. Waarvan ik vind dat je beter de gemini kan nemen omdat de Behringer 626 niet zo'n geweldige kopie is...

Remco

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2139

over de dx1000(persoonlijke ervaringen):

Voor het geld dat hij (nu nog maar) kost krijg je een groot mengpaneel met een aparte voeding(transfo).
                        Leg die transfo nooit op je dj meubel naast een draaitafel, je krijgt dan leuke 50hz storingen(magnetisch veld dat stoort)(meegemaakt)

kwalitatief vind ik em zeer goed, heeft bij ons al in tentfeesten gestaan, op carnavalwagens. Telkens heel bestoft trug gekomen en werkt nog zonder kraken.

De voeding op zich is ook wel stevig, is al eens gevallen bij ons en werkt nog altijd goed

Een aanrader is wel een flightcase. Zo gaat alles gewoon langer mee.

mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...