Bridge Stereo Parallel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arie de W
    • Oct 2001
    • 176

Bridge Stereo Parallel

Ik heb pas een 2e hands dap versterker gekocht P-1200 (oude serie)
    En achterop zit een schakelaar met 3 standen: stereo bridge en parallel. De stand stereo snap ik (2 afzonderdlijke kanalen), Bridge snap ik ook dan heb je maar 1 kanaal met dubbel vermogen. Maar wat is parallel.
    Ik heb al gezocht maar kon niks vinden

Groeten Arie de Wit
    Arie
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Twee aparte kanalen uit één kanaal gevoed.
    Je stuurt dus alleen kanaal A aan, en kanaal B doet precies hetzelfde.
    Het schakelt de ingangen dus parallel.
    Simpel en toch eenvoudig!

Comment

• DJ_Snaky
      • Sep 2002
      • 272

en in vele gevallen kun je dan de ingang van kanaal B als uitgang gebruiken om bvb een andere versterker mee aan te sturen (zoals ik altijd doe met m'n basluidspreker)
      [:D] zin in een feestjuh [:D]
      <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

en dan ge je dus speciaal male-male xlrkabels maken hiervoor? gebruik dan toch gewoon een male xlr/jack kabeltje

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

en in vele gevallen kun je dan de ingang van kanaal B als uitgang gebruiken om bvb een andere versterker mee aan te sturen (zoals ik altijd doe met m'n basluidspreker)
          Hmm, dit is wel smerig hoor. Ik zou daar even een apart splitkabeltje voor maken. Verder; doe je dat gewoon zonder crossover voor die basversterker?

Groetjes,
          Sjoerd

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

Hmm, dit is wel smerig hoor. Ik zou daar even een apart splitkabeltje voor maken. Verder; doe je dat gewoon zonder crossover voor die basversterker?
            Blijkbaar doet hij het dan zonder X-over. Anders hoeft hij niet door te linken van de ene naar de andere versterker lijkt mij. Ik zou ook een splitje maken of beter, een X-over ertussen. Heb je ook geen splitjes nodig en je kunt de frequenties regelen die naar je verschillende eindversterkers gaan.

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

citaat:Blijkbaar doet hij het dan zonder X-over. Anders hoeft hij niet door te linken van de ene naar de andere versterker lijkt mij.
              Als je drive-in/PA zover is gegroeid, dat je meer als 1 versterker voor bijv. het laag gebruikt, is het niet meer als normaal om door te linken. Daarnaast gebruik je dus ook een crossover.

citaat:Hmm, dit is wel smerig hoor.
              Ik zal het wel niet helemaal vatten, maar wat is er smerig aan? Mijn versterkers hebben 2 ingangen per kanaal, speciaal bedoeld om zo kleinere versterkers met elkaar door te kunnen linken (op de ingangen kun je zowel XLR als jack aansluiten).

Mvg Johan

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

citaat:Geplaatst door Rademakers

citaat:Blijkbaar doet hij het dan zonder X-over. Anders hoeft hij niet door te linken van de ene naar de andere versterker lijkt mij.
                Als je drive-in/PA zover is gegroeid, dat je meer als 1 versterker voor bijv. het laag gebruikt, is het niet meer als normaal om door te linken. Daarnaast gebruik je dus ook een crossover.
                Wij gebruiken splits achter de crossover. Maar aangezien er gewoon een lijnsignaal opstaat, schakelt twee ingangen parallel, kun je natuurlijk ook gewoon vanaf de ene naar de andere versterker doorlinken voor het hoog of het laag. Ben ik met jou eens. Niks smerigs aan verder. Wat niet duidelijk is in dit verhaal of hij alle versterkers doorlinkt van zowel hoog als laag zonder crossover. Had het iets anders neer moeten zetten, sorry

Gebruik je een crossover Arie?

Comment

Working...