Beginner (wat te kopen)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yellowrifle
    • Jun 2004
    • 6

Beginner (wat te kopen)

Zo mijn eerste post hier op het forum;

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Volgend schooljaar mag ik met nog een aantal 5e klassers de schoolfeesten organiseren. Ik heb samen met de DJ (musicus) al het één en ander tot m'n beschikking zoals: een mushroom gevalletje, een ding wat Penguin heet, spiegelbol + spot, een stroboscoop + controller. Dit is al een grappig setje, maar aangezien de kantine net is verbouwd (hij is groter geworden) vind ik het wel een goed idee om eens wat intelligent licht aan te schaffen. Ik heb al ff rondgekeken hier en daar en heb al gemerkt dat er een enorme diversiteit aan merken en lampen is. Nu kom ik toch eindelijk uit bij mijn vraag: Welke vette dingetjes moet ik aanschaffen? +/- €1500 totaal en ik wil minstens 2 scanners(of ander vette effecten) en 1 controller waarbij ik later nog minstens 6 andere fixtures kan aansluiten. Wie heeft er tips?

bvd, Toon

ps ik heb in de faq gekeken, niet gevonden wat ik zoek, ook de search bood geen uitkomst.
    may the source be with you --- let all witness the fate of those who defy me --- ga er vanuit dat ik niets weet, dan valt het altijd mee
  • yellowrifle
    • Jun 2004
    • 6

Ik kan de edit knop niet vinden, maar ik hoor net dat ik meer eurie mag gebruiken, het maximum is nu €2000
    may the source be with you --- let all witness the fate of those who defy me --- ga er vanuit dat ik niets weet, dan valt het altijd mee

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

voor 2000 euro heb je misschien net 2 goede scanners maar als ik het zo begrijp staan jullie met kijkshop spul.
      Ga eerst eens het hele forum doorlezen en kom dan over een week of 2 nog eens met een duidelijke gespecificeerde vraag, mocht je die dan nog hebben wat me niet lijkt.
      Bij de weg: de Edit knop is dat pennetje bovenaan je eigen post.
      We're ready to party, are you?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Idd, je zou bijv. kunnen vertellen wat voor scan je wilt (wat moet er in zitten).

Verder heb je (waar t op lijkt) nauwelijks een idee van wat er in de wereld van licht en geluid omgaat. Laat staan dat je met een paar 5-de klassers een compleet schoolfeest kan organiseren en ineens een ingewikkelde lichtinstallatie kan besturen.

Neem van een andere 5de klasser aan (ik dus): ga heel veel lezen en doe veel ervaring op. Ook ik sta vaak nog te kijken hoe weinig ik er eigenlijk vanaf weet.

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

sowieso eerst basisverlichting (PAR)
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Gebruik de zoekfunctie van het forum eens:

etc.

Comment

• Fritz
              • Oct 2001
              • 621

Welkom!

Inderdaad lees ff die topics door en je hebt meteen een hoop tips. Eén van de meest genoemde:

Koop eerst parren (basislicht) als je die hebt kun je voor die feesten altijd nog intelligent licht huren. Kopen kan je dan doen als je zeker weet wat je wilt, voordat je dadelijk allemaal 'vette effecten' koopt, waar je na een jaar spijt van hebt...

Dat was mijn tip.

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

waarom niet 6 scans van velleman met een simpele controler (martin freekie,kun je direkt strobo op aansluiten ook als die dmx is!
                ik veronderstel dat het toch vaste instalatie is?
                scannertjes zullen niet zo veel afzien en niet zeer veel draaien denk ik(verbeter me als ik mis ben)
                mvg
                jeffrey

Comment

• yellowrifle
                  • Jun 2004
                  • 6

citaat: Gebruik de zoekfunctie van het forum eens gepost door: vasco
                  read before you talk:
                  citaats ik heb in de faq gekeken, niet gevonden wat ik zoek, ook de search bood geen uitkomst. gepost door: yellowrifle
                  citaat: sowieso eerst basisverlichting (PAR) gepost door: djbirdie
                  Het basislicht is al compleet, dat had ik niet gezegd in de eerste post maar daar hebben we alles al voor.

Wat ervaring betreft, ik heb al ervaring met theaterlicht, dus qua omgaan met controllers heb ik aardig ervaring, alleen het gebruik van effecten is nieuw. Heb btw ook de hele zomer de tijd om uit te proberen.

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Yo Toon,

Ik zie dat je uit Stiens komt ! Collega Fries dus[]
                    Tip; bel eens met ProFacilities uit Drachten. Dit bedrijf heeft alle opties in de showroom hangen, je kunt dan rustig kijken wat e.e.a. doet. Contactpersoon daar Simon Gerlofsma, tel; 0512-540443 www.profacilities.nl (en nee ben niet van dat bedrijf, weet dat het de beste is in jouw omgeving)

grtz AJB
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• yellowrifle
                      • Jun 2004
                      • 6

citaat:Geplaatst door AJB

Yo Toon,

Ik zie dat je uit Stiens komt ! Collega Fries dus[]
                      Tip; bel eens met ProFacilities uit Drachten. Dit bedrijf heeft alle opties in de showroom hangen, je kunt dan rustig kijken wat e.e.a. doet. Contactpersoon daar Simon Gerlofsma, tel; 0512-540443 www.profacilities.nl (en nee ben niet van dat bedrijf, weet dat het de beste is in jouw omgeving)

grtz AJB
                      okee dan, thnx Arvid
                      ik ga ze morgen ff bellen.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

[quote]citaat:Geplaatst door yellowrifle

citaat: Gebruik de zoekfunctie van het forum eens gepost door: vasco
                        read before you talk:
                        ps ik heb in de faq gekeken, niet gevonden wat ik zoek, ook de search bood geen uitkomst. gepost door: yellowrifle
                        Waarom vind ik dan bergen info op het forum. Voeg er zo al een paar linken bij voor jou en had zo tig pagina's voor je kunnen vullen
                        Wilde alleen behulpzaam zijn en niet belerend beste jongen
                        Maar graag gedaan hoor...

Comment

• techniekmoderator
                          • Jul 2002
                          • 109

Bedankt Vasco, slotje door modje.
                          techniekmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

Working...