Ik heb een 20m lange SCSI kabel met +-60 aderparen er in (niet afgeschermd maar wel getwist) kabel is flexibel. Zou ik deze kunnen gebruiken als multikabel?
Multikabel maken van SCSI-kabel
Collapse
X
-
studiomultikabel hoop ik?
met 230V erop wordt ie denk k een beetje warm [)]
kweet niet precies hoe dik scsi is... maar signaal is signaal... kijk of je de specificaties van scsi-kabel kan krijgen en leg het naast de specs van studio-multicore.Comment
-
SCSI-aders zijn meestal 0,25 en zou je als lijnsignaalkabel nog wel kunnen inzetten al zou ik het niet doen omdat er geen afscherming is per aderpaar. Ook bestaan de aderparen in een SCSI-kabel meestal uit 2 i.p.v. 3 aders wat betekend dat als je gebalanceerde multi wilt maken je steeds van 1 aderpaar moet delen met 2 andere aderparen.
Een SCSI-kabel heb je trouwens alleen als 58 en 68 ader uitvoering. Dus jou +/- 60 zijn er dus 2 minder of 8 meer maar dat mag de pret verder niet drukken
Comment
-
Voor symmetrische linesignalen bij een niet te hoge imp. zal het wel bruikbaar zijn denk ik. Verwacht geen 10-tallen dB's kanaalscheiding - maar meestal is dat geen ramp.
Aparte "X" per LR paar lijkt me in dat geval overdreven.
Voor microfoonsignalen lijkt iets van afscherming me wel verplicht, zeker over 20 M
Comment
-
citaat:Geplaatst door iamd
Ik heb een 20m lange SCSI kabel met +-60 aderparen er in (niet afgeschermd maar wel getwist) kabel is flexibel. Zou ik deze kunnen gebruiken als multikabel?
Heb ik nog nooit tegengekomen ... 20m
We spreken hier toch over SCSI ? (hard drives e.d.)
LeanderComment
-
Nou, zo lang zijn er wel, onder ander voor NAS oplossingen, maar niet te vergeten voor de Yamaha PM1D daar zitten ze volgens mij ook op, en nog 2 BNC kabels.Comment
-
citaat:Geplaatst door controller
Nou, zo lang zijn er wel, onder ander voor NAS oplossingen, maar niet te vergeten voor de Yamaha PM1D daar zitten ze volgens mij ook op, en nog 2 BNC kabels.
Heb al redelijk veel NAS-servers gezien, nog nooit SCSI-kabel van langer dan 1m tegengekomen.
Network = netwerk :-)
UTP of fiber tot aan de server, daarna korte SCSI-kabels, leveren anders te veel verlies aan snelheid op !
LeanderComment
-
Heb uberhaubt nooit een scsi kabel gezien van 60 aderparen... Je hebt 68 pins scsi u3 kabel, 80 pins scsi u3 / u4 kabel en 50 pins u1 / u2 kabel deze 50 pins word vaak ook als flatcabel uitgevoerd.
Oftewel, je hebt er 34 aderparen, 40 aderparen en 25 aderparen. 60 aderparen zou neer komen op 120 pins scsi connector... Nog nooit geweten dat die bestaat
En tja, niet afgeschermt, wat voor multicable is het voor? Geluid neem ik aan? In dat geval, als audio touwtjes van die zwarte huis tuin en keuken dingen bedoel ik, al storing geven... Wat zal dit wel niet geven...Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jongeComment
Comment