Equalizer instellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • john1968
    • Aug 2004
    • 46

Equalizer instellen

Ik heb al gezocht in het forum en kan er niets over vinden. Wat is nu de beste manier om je mixer en equalizer in te stellen. Ik heb een test cd. Verder heb ik wat instellingen geprobeert maar wil gewoon er zeker van zijn dat het goed is.
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

beste manier = luisteren

Comment

• john1968
      • Aug 2004
      • 46

Ja dat snap ik. Maar daarmee stel je je equalizer toch niet in. Kan je hem net zo goed niet gebruiken.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door john1968

Ja dat snap ik. Maar daarmee stel je je equalizer toch niet in. Kan je hem net zo goed niet gebruiken.
        Beste John, lifesound heeft gelijk , luisteren is de boodschap
        Daarmee stel je je EQ in !
        Of heb je het over monitoring waar je de feedback er wil uithalen ??
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

citaat:Geplaatst door john1968

Wat bedoel je dan met instellen. Of wij wat standaards voor jou hebben?
          Ik heb die niet voor jou omdat elke ruimte anders is, dus anders klinkt. Moet ik toch echt mijn oortjes voor gebruiken om te luisteren. En de fader bedien je natuurlijk met je handen

Ik zou zeggen, doe je test-CD in een speler (staat er pink noise op) en ga aan de slag met het belangrijkste gereedschap van de geluidstechneut, je oren.

Comment

• john1968
            • Aug 2004
            • 46

Ok ik heb een test cd met pink noise en dan goed luisteren. Maar waar moet je dan op letten? Wat is het doel en nut van een equalizer?

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

citaat:
              Ik zou zeggen, doe je test-CD in een speler (staat er pink noise op) en ga aan de slag met het belangrijkste gereedschap van de geluidstechneut, je oren.
              nu wil jij ons toch niet wijsmaken dat jij een systeem inregeld op het gehoor dmv pink noise?
              Of begrijp ik het fout?

Comment

• john1968
                • Aug 2004
                • 46

Ik snap ook al niet wat hij bedoeld[?]

Comment

• DJEM
                  • Jul 2004
                  • 254

1 zet alle bass, mid en high regeling op het mengpaneel op 0
                  2 Zet alle schuiven op de equalizer op 0
                  3 Gooi cd erin en luister naar wat je hoort... Staan de ramen teveel te trillen.. bass lager. Knappen je oren er bijna uit, hoge tonen hoger. En zo ga je net zolang prutsen dat jij vindt dat de accoustic van de ruimte goed is.

Vervolgens de rest van de avond afblijven. Met mengpaneel kun je evt bij sturen als het moet.

PS vaak weet je soms wel bepaalde eigenschappen van je systeem, ik weet dat de mijne altijd iets teveel hoog geeft en in het lage bas wat te weinig.. Dat zijn standaard instellingen van mij
                  Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Iko
                    • Feb 2002
                    • 766

Das wel een heel erg habbibabbie manier... Misschien doen je dat zo met je dapsetje...

Ramen trillen bijna altijd.. Je kan hoogstens je banden afgaan zoeken naar de freq. waar ze nog meer gaan trille en die iets terug trekken.

Als het heel schel klinkt, moet je vaak tussen de 2khz en de 4khz gaan zoeken naar freq's die erg pijnlijk zijn en die kan je er dan 2-3 db uittrekke. Niet te veel want dan valt je spraak weg...

Wat je aan roze ruis kan horen snap ik niet echt eigelijk? Je kan t meten maar echt horen.. Zou ik toch liever cdtje opzetten die je goed kent..

Greetzz Iko

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Ruis gebruik je toch alleen bij echt freq.analizers ? Knap dat jij kun horen welke frequenties zachter zijn als ze ALLEMAAL even hard worden uitgestuurd...

Ik ken technici die aan de hand van een toon precies kunnen vertellen welke frequentie ze boosten/wegtrekken. Vooral bij monitortechnici is dit handig... Anders moet je gewoon doen wat men al zegt; luisteren/proberen etc.
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

ideetje: koop een hoofdtelefoon die jij lekker vind klinken (ik houd bijvoorbeeld erg veel van de HD25-1 van Sennheiser. Pak een cdtje met muziek die je leuk vind en waar je iets aan kan horen (dus fatsoenlijke pop, geen dance). Probeer nu met je EQ de klank van je hoofdtelefoon te evenaren.

citaat:En zo ga je net zolang prutsen dat jij vindt dat de accoustic van de ruimte goed is.
                        De akoestiek van een ruimte pas je aan met doeken, schermen, hamers, shovels etc. Niet met een EQ, hiermee pas je je systeem aan aan de ruimte.
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• DJEM
                          • Jul 2004
                          • 254

Had misschien ietwat duidelijker moeten zijn, ik heb tijden in een overblijf lokaal gedraait van een ouwe school, daar hadden ze metalen raam frames.... Ramellen dat die frames konden!

En Daan:
                          "Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts" Lijkt mij niet van toepassing in dit geval
                          Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Ik kan me herinneren dat er hier eens een linkje heeft gestaan naar een progje die feedback genereerde en die je dan doormiddel van een eq op het scherm moest elimineren in zo min mogelijk pogingen. Als ik me niet vergis kwam deze bij Mac vandaan, maar dat weet ik niet zeker. is mischien ook wel eens leuk voor de om met de eq om te leren gaan
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Dat progje was een leuk geintje maar alleen met erg goede speakers en een goede geluidskaart.
                              Anders is het niet leuk, niet eens het proberen waard.
                              Hiermee leer je om snel te handelen bij Feedback maar niet om je PA optimaal te laten klinken!
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...