Onkosten vergoeding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Onkosten vergoeding

Hallo iedereen,

Wekelijks werk ik mee aan een soort van vrij podium voor minder bekende artiesten, en men is zinnes daar een VZW van te maken.
    Nu is mij gevraagd om na te denken over een [u]onkosten vergoeding</u>.
    Wat ik standaard meeneem is het volgende: een kleine mixer, draadloze micro , gewone microfoon, comressor limitter en minidisc.
    Nu had ik eens graag gehoord hoeveel jullie zouden vragen om deze aparatuur een zondagnamiddag ter beschikking te stellen en te bedienen.
    Wat is volgens jullie een realistisch bedrag?

Groetjes,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Wat is en VZW?

voor de kostenberekening: kijk eens wat zo'n setje in de droge verhuur doet, onkosten aan batterijtjes derbij, stukkie vervoer, jouw tijkd (als je dat wil rekenen)....en heej: je hebt een indicatie.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Orbis
      • Feb 2004
      • 217

een VZW is een Vereniging ZOnder Winstoogmerk, ik geloof dat dat in Nederland een VOF ofzo is?
      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Nee, een VOF betekend: vennootschap onder firma, dat is eenvoudig gezegd niet meer dan een eenmanszaak, maar dan met meer dan 1 eigenaar...

edit: diepe zucht modus aan.......Rieske: natuurlijk, maar lees ook even waar het een reactie op is en mijn voorbehoud...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Fout; deze vergelijking gaat niet op. Een vennootschap heeft een andere zakelijke opzet dan een eenmanszaak en is dus ook niet simpel te vergelijken.
          Dan maar terug naar het topic ?
          Life is what you make it

Comment

• john1968
            • Aug 2004
            • 46

In Nederland heet dat een stichting. Dit is een organisatie zonder winst oogmerk.

Comment

• T-Nuzz
              • Dec 2002
              • 274

Dat is idd zeker zeker niet zo te stellen. Een VOF is een soort maatschap.

Vereniging zonder winstoogmerk, dat kan ook in Nederland ook een "vereniging" zijn. Of wellicht een stichting? Ach het idee is wel duidelijk toch?

Een realistisch bedrag? Is afhankelijk van o.a.:

* wat kosten die spullen in de losse verhuur bij jou in de regio?
              * wat wil je voor je werkuren vangen (aantal uren x minimumloon/meer/minder)?
              * welke merken gebruik je (A/B-merken)?
              * wat kun je ermee? Hoeveel ervaring heb je?
              * etc....
              Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Begin eerst eens met:

Aanschafprijs van de spullen die je meeneemt delen door het aantal klussen over tien jaar. Gebruiksgoederen zoals kabels over twee jaar enz.
                Dan heb je een afschrijfbedrag per klus

Dan €0,18 per kilometer afstand X twee. (want je moet ook terug naar huis)

en een uurbedrag x aantal uren die je kwijt bent.

Geef ze die kostprijs per keer en meld dat het uurtarief hun korting is omdat jij het vrijwillig komt doen. Merk er ook bij op dat dat niet eeuwig zo blijft.

Je hebt dan een aardige start.
                lekker belangrijk!

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Pino, als er één of andere muts komt optreden , al dan niet playback of life, zit dat zo in mijn prijs berekent !!
                  Als die muts niet accoord is met de voorwaarden kan die zelf zijn installatie lossen, met of tegen zijn zin, zal mij een worst wezen !
                  meestal zijn da van die gasten die denken dat ze kunnen zingen [xx(]
                  een bende sukkels ja [V][xx(]
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

een VOF is eigenlijk een tussenstap in Belgische normen :
                    Tussen een VZW en een BVBA
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

@Sis: als mijn boekhouder dit hoort komt hij je persoonlijk villen!
                      Er is een MIJLENGROOT verschil tussen een VZW aan de ene kant en VOF/BVBA aan de andere kant.
                      Maar eigenlijk is dit topic toch niet wat nemen we of wat is wat? De vraag was: een goede onkostenvergoeding berekenen voor een VZW. Dus misschien kunnen we vanaf nu de discussie over vennootschapsvormen stoppen en verder gaan met hoe een onkostenvergoeding te berekenen?
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mr. Poef
                        • Sep 2004
                        • 5

Een onkosten vergoeding of vrijwilligers vergoeding in België mag niet meer dan €25/dag bedragen en met een maximum van €1000/jaar (+ nog de indexering) als je het belastingsvrij wilt. Zo werken wij hier in het jeugdhuis (is ook een VZW). Maar als je BV €50 wilt voor het zaakje, kan je bv wel een dag op voorhand gaan opbouwen en de dag zelf de techniek doen, dat mag dan weer wel (lang leve België!).

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Ja en dat is heel wat andere koek dan de onkostenvergoeding die een commisaris (de heer Wim Kok) bij ING krijgt voor 8 dagen (!) vergaderen € 40.000/jaar. Dat is €5000/dag,
                          Maar daar betaalt ie vast ook wel wat belasting over, en gelukkig heeft ie dan nog een paar dagen over voor nog wat andere commisariaten.

En nu FF seriues @ showband
                          - afschrijven over 10 jaar...? - mag dat ook 5 jaar worden?
                          In Europese regels over machinebouw en productaansprakelijkheid geldt een periode van technische levensduur van 10 jaar, maar de fiscus staat een economische levensduur van 5 jaar toe.
                          Een andere rekenmethode om de verhuurwaarde per dag voor standaardmaterialen te berekenen = bruto aanschafprijs / 100.
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Robert
                            • Aug 2000
                            • 630

@ Rinus: Denk dat je met een commisariaat bij ING wel iets meer dan 8 dagen per jaar kwijt bent hoor. Trouwens, van die 40 mille gaat er ongetwijfeld meer naar de fiscus dan wanneer de ING het zelf zou houden. Dus wij zijn er allemaal goed mee

Verder heeft de fiscus verdomd weinig te maken met onkostenvergoedingen.

@ Pino: Inderdaad, wat kost het jou om die spullen te hebben (want ze worden minder waard door het gebruik en omdat ze ouder worden) en om ze te komen brengen. Voor zover ik weet hoort een bepaald bedrag vermenigvuldigd met een aantal uren niet thuis in een onkostenvergoeding.

Oja, een te hoge onkostenvergoeding krijgen heet "grijs werken".

Comment

Working...