PRIE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gerry
    • Oct 2003
    • 36

PRIE

Kan er iemand misschien iets nuttigs zeggen over een PRIE (Produktie Risico Inventarisatie en Evaluatie?
    Ik heb er binnenkort namelijk één nodig.

Het principe snap ik wel maar zijn er standaard formulieren voor of iets dergelijks? Of heeft er iemand een voorbeeld?

Alvast bedankt
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Onderwerp gemoved naar juiste forum.

Verder: Je hebt een risico analyse nodig....waarvoor?!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• gerry
      • Oct 2003
      • 36

Het gaat om een optreden op een buitenpodium.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Moet zeggen dat je erg karig bent met het geven van enige info.
        Ben jij de organisator, zo ja: dan zou ik zeggen tegen de jouw beleverende bedrijven, kom maar op met die info.
        Ben je een bedrijf dat daar een pa stapelt: je weet wat de risico's zijn, vat deze samen in een documentje, vat ook samen wat je doet om die risico's aanvaarbaar te houden.
        Ben je de bouwer van het podium: zie stapene van PA, maar dan specifiek voor podium risico's.

In alle gevallen, geef aub aan waar het over gaat, met deze bijzonder karige info kan niemand jou op weg helpen.

Comment

• gerry
          • Oct 2003
          • 36

Ik ben van de band die gaat optreden.
          De organisator van het optreden vraagt ons in het contract om een zgn. pRIE.

Ik heb hier in deze branche nog nooit mee te maken gehad.

grtn gerry

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Wel...korte uitleg dan even.

Jullie spelen bijvoorbeeld met een backline, die steek je dus alleen maar in een geaard stopcontact.
            Neem aan dat jullie in je rider vermelden waar en watvoor stroomvoorzieneing jullie op het podium nodig hebben.
            Is dat gedeelte ook direct al afgedekt.

Heet je nu Rammstein en ga je met vlammenwerpers uit een gasmasker op het podium staan, dan heb je een iets uitgebreidere PRIE te maken...dan moet je omschrijven wat er voor risico aan het gebruik van die dingen vastzit en wat je doet om dit risico te beheersen.

Denk dus dat het voor jullie geen zin heeft een PRIE te maken, of ik schat je act helemaal verkeerd in [:0]

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Mag ik met meer dan normale belangstelling vragen welk festival is gestart van alle bands een PRIE te vragen? (is het bij de band 'a balladeer'?)

Dit zou voor relatief minder grote acts een primeur zijn en een interessant onderwerp om een stukje over te schrijven. (zie mijn tips site)

bij voorbaat dank
              lekker belangrijk!

Comment

• gerry
                • Oct 2003
                • 36

Inderdaad, en het gaat om het openluchttheater in het vondelpark te amsterdam.

@moderator: Zo ver was ik zelf ook al. Vandaar mijn verbazing en de vraag of er iemand misschien een voorbeeld heeft over hoe je zoiets officieel op stel. Het is niet dat het mijn voorstel is om het aan te leveren maar meer een vraag van de opdrachtgever. Mocht het zo zijn dat de opdrachtgever ons hier niet om kan vragen zou ik dat ook graag willen weten maar dan wel gemotiveerd.

ALvast bedankt!

Comment

• LuxProDeo
                  • Feb 2003
                  • 245

citaat:Geplaatst door gerry
                  @moderator: Zo ver was ik zelf ook al. Vandaar mijn verbazing en de vraag of er iemand misschien een voorbeeld heeft over hoe je zoiets officieel op stel.
                  Op de website van het Arbopodium vind je onder downloads een aantal voorbeelden van PRI&Es.

Het PRI&E model van de stadsschouwburg Utrecht zie ik ook vrij veel gebruikt worden: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=12921

Verder zijn er nog wel tientallen modellen en voorbeelden te vinden.

Voor (tourend) theater is een PRI&E al geruime tijd een veel gevraagd en vereist document maar er bestaan nogal wat verschillende opvattingen over. Van enorm lange invullijstjes tot halve A4tjes.

Enige doel van een PRI&E is om in kaart te brengen wat de risico's zijn tijdens de opbouw, uitvoering en afbouw van een productie. Voor een rechtoe-rechtaan bandje zal dit enorm meevallen en gaat het idd. om elektrische veiligheid en nog zo wat dingen. Je geeft in principe aan dat je je bewust bent van de risico's en al het nodige hebt gedaan om deze te voorkomen (door bijvoorbeeld voorkomen van scherpe randen aan decor, gebruik van kabelmatjes en afplakken waar mogelijk, onnodig zwaar tillen voorkomen, etc. etc. etc. etc.).

Voor een bijna risicoloze productie is het soms beter gewoon de hoofdpunten heel kort en bondig samen te vatten dan om op zo'n lijst van 3 strekkende meter overal NEE of NIET VAN TOEPASSING in te vullen.

LuxProDeo

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Zijn er mensen die hier wat voorbeelden van PRIE's kunnen posten.

Ik ben bezig met het opstellen van een PRIE voor een reizende voorstelling en zou graag eens zien hoe anderen dit aanpakken, zodat ik er zeker van ben dat ik overal aan gedacht heb.

bij voorbaat dank

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

DIGI RI&E

Is een site waar je op kan inloggen (wel een log-in regelen) en waar standaard invullijsten staan met risico's. Overal kun je met ja of nee antwoorden en uiteindelijk rolt er ook een conclusie bij uit. Helaas wil je je opdrachtgever niet de print-out geven hiervan, dus je zal een samenvatting moeten maken die verder gaat dan ja/nee en hoe je met de risico's omgaat.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 650

Eigelijk is de kern van een (P)RI&E ;Inventariseren, Evalueren en Aanpakken![LIST=1][*]Inventarisatie. Alle risico's in uw bedrijf op één lijst[*]Evaluatie. Risico’s sorteren; de belangrijkste bovenaan[*]Plan van Aanpak. Wie doet wat, en wanneer?[/LIST]Belangrijk daarin zijn voornamelijk de beheersmaatregelen voor de resterende risico's, de meeste zijn eenvoudig op te lossen door een goed plan van aanpak. Nog belangrijker hierin is inderdaad als het klein kan, hou het dan ook klein. Veelal worden er ellenlange checklijsten gemaakt waarop bijna altijd n.v.t. wordt aangekruist en is dan eigenlijk niet erg zinvol......

In veel branches komt dit steeds meer naar voren ( al dan niet voor bedrijven groter als 25 man ) en worden er al met checklijsten gewerkt, materiaal en materieel regelmatig gekeurd, mensen geschoold en noem maar op.....( en wanneer niet toereikend is G.B.V ook een heel goed alternatief )

Comment

Working...