Telaat op klus

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smmeij
    • Aug 2000
    • 110

Stonden een tijdje geleden met een rockband in de achterhoek, wij waren om 12 uur vertrokken en ruim op tijd, band heeft er uiteindelijk 4 uur over gereden, en begonnen, zonder gesoundchecked te hebben, meer dan 1 uur later, ze hadden vanaf utrecht vast in de file gestaan....

Tja te laat komen kan altijd, er zijn altijd dingen die je niet in de hand hebt...
    Neem nou die sneeuwstormen en files laatst rond apeldoorn (dacht ik), je gaat echt op tijd weg... maar komen deed je er toen helaas niet...

het is al wat er net werd gezegd, hoe ver ga je hiermee? Er zijn grenzen...
    Last edited by smmeij; 17-01-06, 01:59.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Originally posted by smmeij
      Hadden het een tijdje geleden met intwine in de achterhoek, wij waren om 12 uur vertrokken en ruim op tijd, band heeft er uiteindelijk 4 uur over gereden, en begonnen, zonder gesoundchecked te hebben, meer dan 1 uur later, ze hadden vanaf utrecht vast in de file gestaan....

Tja te laat komen kan altijd, er zijn altijd dingen die je niet in de hand hebt...
      Neem nou die sneeuwstormen en files laatst rond apeldoorn (dacht ik), je gaat echt op tijd weg... maar komen deed je er toen helaas niet...

het is al wat er net werd gezegd, hoe ver ga je hiermee? Er zijn grenzen...
      Op de bewuste Sneeuw vrijdag moest ik voor een 'bekende Nederlandse zanger' die ik niet met naam en toenaam zal noemen in Rijswijk zijn. 15.00 vertrok ik in Nijmegen, een hoop waarschuwingen op de radio maar om 16.30 (kwestie van doorrijden en tomtom slim gebruiken)had ik in Rijswijk kunnen staan. Waren het niet dat de 'bekende nederlandse zanger' zich een kwartier daarvoor (16.15 dus...) toch maar ziek meldde en ik dus kon omkeren. Rij je op tijd weg.....
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Zijn we het er niet allemaal over eens dat het voornamelijk om communiceren gaat? Als je gewoon zorgt dat je op tijd vertrekt (ik doe meestal grofweg reistijd x 2, met minimaal een half uur en maximaal 2 uur extra) en je even netjes belt als er problemen dreigen te ontstaan, zal er in 9 van de 10 gevallen niemand je iets kwalijk nemen.

Zo heb ik toen ik net in Belgie aan de slag ging met regelmaat de haren uit mijn kop getrokken: om 14:00 klus in Brussel, 11:00 thuis vertrokken, 11:45 buitenring rond Brussel en nóg te laat op de locatie komen. NIET TE VOLGEN die aanwijzingen, als je er niet bekend bent. Nou dat is me dus twee keer binnen twee weken gebeurd, wat acuut resulteerde in de aanschaf van dhr. T. Tom. Van rare aanwijzingen heb ik nu dus geen last meer.

Voor ik vertrek check ik meestal op routenet.nl de verwachte reistijd, tel daar een uur bij op (als er drukte te verwachten is, of het betreft een grote locatie waar ik nog nooit ben geweest ook wel twee uur) en dat is tot nu toe eigenlijk nog altijd goed gegaan (effe afkloppen). Ik vind dat je als free-lancer (of PA-bedrijf) gewoon moet zorgen dat je een betrouwbare partner bent, ALTIJD op tijd komen is daar onderdeel van.

Daarbij vind ik ook dat je als verhuurder (maar ook als free-lancer) moet meedenken in de tijdsplanning, zeker aan de bel trekken als deze geen ruimte laat voor onvoorziene situaties. In het geval dat ik een aanzienlijke verantwoording draag voor een show bijvoorbeeld, ben ik in veruit de meeste gevallen méér dan een uur voor crew-call aanwezig om alvast wat dingen in orde te maken en evt. problemen al te tackelen. Deze aanpak valt zowel bij de opdrachtgevers alsook bij de crew goed in de smaak, dat uurtje (of twee) extra hebben ons nu toch al vaak veel vertraging bespaard ! Ook in het geval van een festival werkt het érg goed een uurtje eerder te komen, is alles dik voor mekaar, dan is er altijd de artiestencatering, is er iets niet in de haak, heb je nog genoeg tijd om het fatsoenlijk op te lossen (vind het bandje ook prettig).

Kortom, niks nieuws in dit topic natuurlijk, maar ik herhaal nu eenmaal graag: zorg dat je een betrouwbare partner bent en dus altijd op tijd bent, een keertje te laat komen kan iedereen gebeuren en daar zal in sommige gevallen ook zeker een goede reden voor zijn. In zo'n geval, is het vooral belangrijk HOE je daarmee omgaat, communicatie is in dat geval het sleutelwoord.
        Last edited by berolios; 16-01-06, 22:59.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• dj bj
          • Jun 2003
          • 67

Of je staat te zweten in de sportschool en je telefoon gaat vervolgens "Kom je nog, het is al half 8 en om 8 uur moet je draaien!" Oeps. Foutje in de communicatie. Een wonder maar om 10 over 8 stond alles. Was toen nog harder aan het zweten!

Comment

• masterblaster

zoals al gezegd je kanniet overal rekening mee blijven houden.
            Met sensation dit jaar ingehuurd ben om 6 uur weggegaan omdat we om 8 uur begonnen en ik kwam om 9 uur net aan kakken.
            Behalve een paar kwaaie gezichten verder niks meer over gehoord we waren die dag zlefs nog een half uur eerder klaar als gepland dus dat is in feite een tijdwinst van anderhalf uur

Comment

• DidierB
              • May 2003
              • 337

ben ooit eens per ongeluk naar Bilzen gereden ipv naar Dilzen, of was het omgekeerd? Stonden we op tijd op de afgesproken plaats (dachten we): parochiezaal aan kerk, maar niemand te bespeuren. Een half uurtje gewacht, klant proberen bellen maar geen antwoord. Enkele uren later telefoon gekregen van de klant: "huh? Ik sta hier voor de zaal maar ik zie jullie bus niet staan hoor" Wij: "we staan aan de zaal maar hier is geen kat". Heeft nog even geduurd voor we het allemaal doorhadden... Ook wel enkele uurtjes te laat gekomen toen, maar goed: al bij al een half uur te laat begonnen...

Verder al wel vaak telefoon gekregen van klanten, wiens leverancier hen had laten zitten, om hen uit de nood te helpen. Altijd wel te laat klaar, maar het stond er wel. Klanten zijn dan altijd onwaarschijnlijk dankbaar, en komen altijd terug naar ons...

Ooit eens een misverstand ook: klant had offerte nooit bevestigd. Kregen we telefoon een half uur voor het event begon: euh... komen jullie nog? Dit was dan wel letterlijk materiaal, personeel en vervoer bijeen krabbelen want het was redelijk op toen...

Groeten,

Beghin Didier
              Ampli bvba

Comment

Working...