wie kan advies geven voor een eigen bedrijfje??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

wie kan advies geven voor een eigen bedrijfje??

wie heeft er voor mij advies hoe je je eigen geluidsverhuur opzet. [:I]
    -hoe kom je aan je klanten
    -hoe moet je jezelf promoten enz.

ik heb al een kleine installatie waar ik een kleine start mee zou kunnen maken voor bv. in cafe's.

ik zou graag geluid willen regelen voor bandjes.
    <laat het maar draaien>
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

citaat:Geplaatst door @ndrew

ik heb al een kleine installatie waar ik een kleine start mee zou kunnen maken voor bv. in cafe's.

Dat dat wanneer je hier nog geen antwoord op weet je beter voor een "baas"kan werken.
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Je hebt een kleine installatie waarmee je kan starten !! welke ??
      je hebt nog geen klanten !! zoeken
      Jezelf promoten werkt echt niet !! teveel concurrentie
      Je zou graag geluid willen regelen : heb je al enige ervaring ?

Kortom, een hoop vragen

Succes

sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• @ndrew
        • Jun 2005
        • 220

k heb
        -4 x hk lp12 toppen
        -hk ac 22 controller
        -versterkker inkel (beetje oud beessie)
        -8 kanaals soundcraft tafel (te klein weet ik)
        -shure beta 58 draadloos en een shure beta 58 met kabel
        -2x md sony
        -2x dat sony
        -cd speler kenwood
        -berhinger compressor mdx 4600

ik heb wel een beetje ervaring ik help mee op de popschool met het regel van geluid van de popbandjes en die jongen die ik help die heeft al veel ervaring die heeft ook curcussen gedaan en ik ga ook met een cursus beginnen in oktober.En draai af en toe ook wel eens op de camping.
        <laat het maar draaien>

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

De beste manier is uiteraard de mondelinge reclame.
          Maar daarvoor moet je wel je eerst bewezen hebben.

Ik weet niet wat je net vanplan bent maar het lijkt eerder op PA dan een discoshow.
          Wel zijn de discoshows makkelijker te beginnen
          dit kan eenvoudig door zelf een fuifje organiseren zodat de mensen je kennen en weten wat je doet.
          Wat ook handig kan zijn is een website, bij de lokale winkels wat strooibriefjes leggen, een berichtje in de streek krant.

Het is ook steeds leuk als je vrienden en kennisen hiervan op de hoogte zijn, dus eerst een feestje bij hen doen
          Deze vertellen dat dan weer door en zo komt het stilletjes aan op gang.
          exit night into LIGHT

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Door contacten te leggen met mensen die al in het lokale "wereldje" zitten, en met ze te praten, en ze aan te bieden ze te helpen als ze iets "groters" hebben dat ze niet alleen meer aan kunnen, zullen zij er ook achterkomen wat jij kan. Daarnaast zien organisatoren jou aan het werk, en stel dat de betreffende persoon een keer niet kan, en hem gevraagd wordt of hij een vervanger weet heb je dus kans dat hij jou naam noemt als jij hem goed geholpen hebt. Ook door contacten te maken met bandjes en muzikanten heb je kans dat je gevraagd wordt. Als je een goede indruk op ze maakt, en ze een keer ergens een hele avond moeten spelen, en de organisator aan hen vraagt welke technicus ze graag willen hebben...
            De groeten => Micha

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

www.kvk.nl ?
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

k heb
                -4 x hk lp12 toppen
                -hk ac 22 controller
                -versterkker inkel (beetje oud beessie)
                -8 kanaals soundcraft tafel (te klein weet ik)
                -shure beta 58 draadloos en een shure beta 58 met kabel
                -2x md sony
                -2x dat sony
                -cd speler kenwood
                -berhinger compressor mdx 4600

ik heb wel een beetje ervaring ik help mee op de popschool met het regel van geluid van de popbandjes en die jongen die ik help die heeft al veel ervaring die heeft ook curcussen gedaan en ik ga ook met een cursus beginnen in oktober.En draai af en toe ook wel eens op de camping.
                Ja ik denk dat je dan voorlopig alleen echt kleine dingen kan doen. Wat je wel zou kunnen doen is bij huren. Maar ga eerst voor een hoop ervaring zorgen. En zorg dat je een paar klusjes doet, en echt goed. Zo krijg je een goede naam.
                Ik heb ooit 3 showtjes gedaan, dit was zo'n succes dat ik hierdoor nog steeds aanvragen heb.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• @ndrew
                  • Jun 2005
                  • 220

inderdaad bij huren is voorlopig de enigste optie want je moet eerst wat geld bij elkaar draaien en sparen van mijn salaris voor je weer verder kunt met kopen van goeie spullen. k heb trouwens een paar weken geleden gedraaid bij me oma op de camping in de kantine en iedereen was er heel erg goed over te spreken.[:I]
                  <laat het maar draaien>

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Zo begin je dus, heel veel onder ons zullen begonnen zijn op een famielie/vrienden feestje.
                    Nu er nog voor zorgen dat ze je naam onthouden. Ook van die naamkaartjes kunnen handig zijn.
                    en dat toont dan direct wat professioneel.
                    Veel succes verder.
                    exit night into LIGHT

Comment

• @ndrew
                      • Jun 2005
                      • 220

Geplaatst - 11/09/2005 : 22:48:01
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Zo begin je dus, heel veel onder ons zullen begonnen zijn op een famielie/vrienden feestje.
                      Nu er nog voor zorgen dat ze je naam onthouden. Ook van die naamkaartjes kunnen handig zijn.
                      en dat toont dan direct wat professioneel.
                      Veel succes verder.

bedankt[^]
                      <laat het maar draaien>

Comment

• DJ_Robin
                        • Jul 2001
                        • 610

Ga idd een cursus doen (zoals jezelf ook aangeeft)
                        en ga daarna proberen bij wat bedrijven in je buurt af en toe eens mee te lopen / helpen. Kijk goed , luister goed en vraag dingen.
                        Als je interesse toont willen mensen je ook helpen.
                        Ga eerst beginnen met het prikken van bandjes op een podium , hiermee leer je welke mic's waarvoor gebruikt worden en hoe je je multi kabel logisch indeeld.
                        Ga dan eens kijken bij de F.O.H help met neerzetten en aansluiten bij een technicus waar je het een beetje leuk mee kan vinden. na een tijdje als je het allemaal een beetje snapt probeer eens te mixen op een klus waar deze technicus ook is en achter je staat zodat hij eventueel kan ingrijpen en je wegwijs kan maken met effecten en de tafel.

Dan weet je wat er komt kijken bij het uitversterken van bandjes en waar je het beste in kan investeren.
                        Ga naar de KVK en zet een bedrijfs plan op.
                        Koop niet meteen een dure PA , kan je beter huren. Ik zou eerder voor een tafel gaan samen met een effextenrack (die je dan dus ook door en door kent) en eventueel mic's en een klein monitor setje.

Klanten moeten jou vinden , website / mond op mond reclame/krantje/loop een een locale kroeg binnen. Doe eens een sonsor dingetje op een school waar ook buitenstaanders komen , leg wat foldertjes neer.

Maar vooral , zorg dat je niet op je bek gaat , een goede naam opbouwen duurt jaren , een slechte naam kan in 5 minuten gedaan zijn.

Succes
                        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• @ndrew
                          • Jun 2005
                          • 220

bedankt dj robin voor het advies k zal binnenkort eens de goudengids er bij pakken en wat bedrijven bellen om eens een aantal keren mee te mogen lopen binnen het bedrijf (in het weekend) weet jij toevallig nog een bedrijf die daar voor open staat[?]
                          <laat het maar draaien>

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

@Andrew:

Afhankelijk van welke bedrijven je belt is het misschien handig er effe NIET bij te zeggen dat je van plan bent een voor hen CONCURREREND bedrijf te willen opzetten!!

Grote jongens zullen je niet direct als een bedreiging, maar de keinere bedrijven zeker wel!

Hopelijk heb je wat aan mijn tip!
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Vervallen

De kamer van koophandel geeft hele mooie (soms ook hele dure) cursussen hoe je het beste je klanten kan bereiken en behouden. Ook geeft men adviesen over hoe de markt er in jouw regio uitziet. Wie je concurenten zijn, welke bedrijven kun je gebruiken als leverancier etc.

Comment

Working...