werken bij ampco, flashlight etc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

werken bij ampco, flashlight etc

dag allemaal,

zoals velen hier heb ik een uitge(g)roeide hobby en dat is P.A. aangezien t een ontzettende verzadigde markt is ga ik niet proberen om zelf een aandeel in deze markt te krijgen.

ik heb nu wel dat ik eens werk wil gaan doen waar echt m,n hart ligt dus zit ik te twijfelen om een sollicitatiebrief te sturen naar dit soort " big boys" en dan denkend aan werk als " roadie"

vragen aan jullie:

- zijn er uberhaupt vacatures open?
    - zoja, wat is ong netto salaris voor een 25 jarige
    - zijn er, gezien de werkzaamheden, worden er ook veiligheidsdiploma,s geeist?
    - wat zijn de werkzaamheden van iemand die op de laagste tree begint?, ik ga er nl niet vanuit, afgezien m,n ervaring, dat ik een topjob krijg aangeboden.

graag serieus comment, geen flauwe grappen van: blijf maar waar je werkt blablabla ik weet wat t inhoudt.

bij voorbaat dank!

m,vr,gr, j@ns
  • Vervallen

waarom probeer je het niet gewoon? Dan weet je meteen wat ze van je verwachjten en of er werk is. Ik weet dat Focus net een hoop dure krachten is kwijtgeraakt en nu op zoek zijn naar goedkopere krachten

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Wat zijn de werkzaamheden ? wat zijn de kansen.
      Hangt veel af van je opleiding, ervaring, kennis etc...

Ga er maar vanuit dat je eerste jaar sowieso in magazijn zal staan, trucks lossen, kabels uitsorteren etc, en waar je dan geraakt zal ervan af hangen wat je capaciteiten zijn (zowel technisch, inzichtelijk, organisatorisch als praktisch), of je zelf mensen aan werk kan houden (vergeet niet dat je op grote producties meestal stagehands onder jou krijgt, die je ook moet zien te commanderen, wat er velen niet lukt...).
      --- watt ever you want ---

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Mijn tip is ook: Gewoon proberen !!

Ga gewoon persoonlijk langs bij de bekende grotere verhuurders (liefste wel waarvan je weet dat ze vaste mensen in dienst hebben, daar dit natuurlijk is waarnaar je op zoek bent). Vraag naar diegene die over het personeel gaat en probeer een afspraak met hem te maken (vaak zullen ze je gewoon direct even kort te woord staan). Op deze manier weet je wat dergelijke bedrijven van je verwachten en wat de mogelijkheden zijn. Mijn persoonlijke ervaring (als free-lancer) is dat het wel 100% beter werkt om gewoon persoonlijk even ergens langs te gaan en jezelf 'in de kijker te babbelen' dan een 'redelijk anonieme' sollicitatie-brief te sturen. Na de eerste kennismaking volgt meestal toch het toezenden van wat meer achtergrondinfo mbt wie je bent en wat je hebt gedaan.

In hoeverre heb je trouwens ervaring in 'het vak'? Dat is natuurlijk wel belangrijk. Mijn ervaring is dat het niet direct belangrijk is wát je allemaal gedaan hebt, maar dat het vooral belangrijk is hóe je over komt (en ervaring in zowel technisch als sociaal opzicht is dan erg belangrijk).

Daarbij zal een verhuurder niet snel een 'nieuwe' kracht aannemen... meestal werk je eerst een tijdje als free-lancer voor een bedrijf, waarna je eventueel voor vast voor hen aan de slag zou kunnen (dat is in ieder geval mijn eravring).

Waar woon je trouwens? Ik weet dat er in Belgie een aantal bedrijven zeker nog wat vaste mensen kunnen gebruiken (veel free-lancers wíllen niet in vaste dienst, maar dat is weer een ander verhaal), zeker wanneer je bijvoorbeeld je groot rijbewijs hebt, zijn hier mogelijkheden.

Naar aanleiding van jouw concrete vragen:

- zijn er uberhaupt vacatures open?
        --> Zoekt en gij zult vinden, zoals uit bovenstaande blijkt

- zoja, wat is ong netto salaris voor een 25 jarige
        --> MBO-niveau betalingen zijn de regel voor zover ik dat kan inschatten (ben zelf free-lancer naast mijn studie)

- zijn er, gezien de werkzaamheden, worden er ook veiligheidsdiploma,s geeist?
        --> Niet voor zover ik weet, (groot)rijbewijs is wel een must/pré

- wat zijn de werkzaamheden van iemand die op de laagste tree begint?
        --> Wat zij denken dat je aankan, wordt jou toebedeelt (mijn ervaringen in ieder geval)

Veel succes ermee, hopelijk heb je er wat aan!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• j@ns
          • Apr 2005
          • 93

@ berolios:

nog even wat antwoorden op je vragen,

het is idd wel een goed plan om es persoonlijk langs te gaan, weet ik gelijk of de "klik" er is!

- qua ervaring pffff ik ben al vanaf m,n 8e bezig met geluid en 8jr met P.A. bezig maar dat zegt natuurlijk nix. ik heb zelf steeds t wiel moeten uitvinden en heb t denk ik in het technisch aspect wel een basis heb qua kennis.

- ik heb lts motorvoertuigen afgerond en mts electronica afgerond en ben net gestopt met hbo marketing. dus ik kan redelijk repareren en heb veel technisch inzicht

- ik woon in gelderland bij arnhem, heb een rijbewijs B en eigen vervoer

maargoed ik ga gewoon es langs bij verschillende bedrijven.

heeft iemand nog do,s en don,t bij bedrijven? in de trend van: dat is een goede werkgever etc.

bvd!!!

Comment

• j@ns
            • Apr 2005
            • 93

@ berolios:

nog even wat antwoorden op je vragen,

het is idd wel een goed plan om es persoonlijk langs te gaan, weet ik gelijk of de "klik" er is!

- qua ervaring pffff ik ben al vanaf m,n 8e bezig met geluid en 8jr met P.A. bezig maar dat zegt natuurlijk nix. ik heb zelf steeds t wiel moeten uitvinden en heb t denk ik in het technisch aspect wel een basis heb qua kennis.

- ik heb lts motorvoertuigen afgerond en mts electronica afgerond en ben net gestopt met hbo marketing. dus ik kan redelijk repareren en heb veel technisch inzicht

- ik woon in gelderland bij arnhem, heb een rijbewijs B en eigen vervoer

maargoed ik ga gewoon es langs bij verschillende bedrijven.

heeft iemand nog do,s en don,t bij bedrijven? in de trend van: dat is een goede werkgever etc.

bvd!!!

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Als ik jouw opleidingen zie:

Vind je het niet interessant om bijvoorbeeld te proberen op een productie of sales-afdeling binnen een (grote) verhuurder terecht te komen? Vooral op de productie is de kern goede mensen te hebben met én ervaring van de werkvloer (dus een goed inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van bepaalde technische faciliteiten) én een business-to-business / sales achtergrond (jouw HBO marketing bijvoorbeeld?)....

Misschien stof tot nadenken !! Vaak brengt een dergelijke (productie)functie ook een aanzienlijk deel on-site werk met zich mee !!
              Het is wel zo dat on-site technische productie vaak wordt gedaan door mensen met behoorlijke multi-disciplinaire ervaring op niveau. Maar goed, je zou dan bijvoorbeeld eerst als 'junior-producer' aan de slag kunnen of zo?!

Deze functies vind je eigenlijk bij vrijwel alle bedrijven die zich in het top-segment bevinden qua kwaliteit en kwantiteit, ook kun je dan eens kijken naar productie-bureaus of evt. bedrijven gerelateerd aan theater of televisie. Maar goed, nu drijf ik een beetje door...

Ik bedoel: het is maar mijn persoonlijke mening... maar ik zou zeker ook de mogelijkheden van deze 'carriere-route' goed bekijken, daar hier toch wel wat in te vinden is denk ik en je je (zeker gezien jouw combinatie/niveau van opleidingen) op deze manier goed kunt onderscheiden van 'de rest'.

Veel succes ermee en houd ons vooral op de hoogte!

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• j@ns
                • Apr 2005
                • 93

@ berolios:

tnhx voor je feedback,

ik zal zeker nog wat laten weten als t zover is!!

groeten j@ns

Comment

Working...