Factureren zonder BTW met VAR

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danielw
    • Nov 2005
    • 3

Factureren zonder BTW met VAR

Hallo,

Ik weet niet of ik dit goed geplaatst heb maar heb deze vraag:
    Ik werk als Dj en heb sinds kort een VAR verklaring 'Inkomsten uit overige werkzaamheden'.
    Ik ben niet BTW plichtig en kan dus facturen zenden zonder BTW.

Nu heb ik echter gehoord dat de oprachtgevers liever geen factuur zonder BTW hebben(?)
    Is dit waar en zoja, waarom?
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Omdat zij dan geen BTW terug kunnen vragen?

gr. Herman

Comment

• Danielw
      • Nov 2005
      • 3

Ja, ok , maar als ik het toch niet bereken komt het voor hun op hetzelfde neer?
      Ik bedoel: Of ik nu 19% BTw bereken en ze vangen dat weer terug óf ik bereken het geheel niet en dus niet terug te vangen..
      dat is toch hetzelfde?
      Of zie ik dit verkeerd?

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Ik denk dat de klant toch van mening is dat hij 19% teveel betaald.
        Gelukkig heb ik meer verstand van.......
        Dit nog wel: over jou gemaakte kosten die je toch door berekend is wel BTW betaald die dus door niemand terug gevraagd kan worden.

gr. Herman

Comment

• Danielw
          • Nov 2005
          • 3

dank voor je reactie wederom.. Ik vind deze zakelijke materie altijd lastig ..
          Maar begrijp ik uit je verhaal dat het dus klopt dat het niks uit maakt in feite?

Ik lees overigens dit als reactie op andere forum:
          citaat:het is onzin dat bedrijven een factuur met BTW willen, als ze zich even laten informeren door de accountant/administratiekantoor dan weten ze dat ze een factuur zonder BTW gewoon kunnen inboeken. Er moet wel een kopie VAR erbij doen.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Wat Herman zegt is wel correct: