Politie maakt ons werk onmogelijk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Politie maakt ons werk onmogelijk

Beste collega's,

Voor degenen die binnenkort in het centrum van Amsterdam moeten zijn, hier volgt een mailtje van een klasgenoot van me...

Hallo Lieve Mensen,

We zijn gisteren in een preventieve controle gelopen!

Wij werden hier afhandig gemaakt van onze multitool.
    Dit wordt gezien als een catorogie 4 wapen en moet direct worden ingeleverd!
    Als slagroom op het toetje krijg je een proces verbaal!

Dus: Je bent je multitool kwijt en je kunt rekenen op een boete van 100 tot 150 Euro.

Deze wetgeving is geldig in het gebied vanaf centraal station tot voorbij het waterlooplein (binnenstad ofwel uitgaansgebied). Het is me nu niet duidelijk of er tijden aan verbonden zijn.

Dus laat ze thuis totdat we een oplossing hebben

Wij krijgen subsidie voor cultuur maar met hetzelfde geld wordt cultuur verwoest!!
    Voor de zoveelste keer is de overheid weer lekker krom bezig.
    Ten eerste heb ik altijd geleerd dat het pas een wapen is als het mes groter is dan je handpalm.
    Ten tweede: die multitools hebben wij op het werk nodig! Dus geen enkele technicus kan dus nog naar de Theaterschool, de Nestheater of een ander theater in de buurt, omdat we niet gereedschap mee mogen nemen.

Te belachelijk voor woorden.

Maar, jullie zijn iig nu gewaarschuwd!!
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ze kiezen wel een lekkere lokatie.
    Toegegeven, rond Waterlooplein zitten veel technici (Muziektheater...) en lopen dus veel mensen met een "wapen" op zak.

Maar goed, ik weiger mijn bucktool bij mogelijke controle in te leveren. Nemen ze met tool en al maar mee ofzo. Een gemiddeld nagelvijltje is toch de helft langer als het lemmet van een multitool....
    Pas ook op met het kopen van bestek bij de Bijenkorf: voor je het weet ben je wapenhandelaar ;-)
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• maarten
      • Jan 2002
      • 268

kijk als ze moeilijk gaan doen op een vliegveld oke ....

dit slaat weer nergens op

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Hier in het centrum van Almelo mogen ze sinds kort ook preventief controleren. Ik heb nog nergens last van gehad ***zijdank, maar het zal je maar gebeuren. Beetje jammer dit soort acties.

Comment

• DjFlo
          • Jun 2003
          • 332

Ik citeer uit mijn beveiligingsboek:

Bij categorie 4 horen wapens die men thuis mag hebben, maar waarvan het verboden is om ze op de openbare weg of op andere, voor publiek toegankelijke plaatsen te dragen.

ds fijn hoe moet je dan ooit je multitool van het ene theater naar het andere theater verplaatsen? via de post ofzo?

Weer volkomen belachelijk!

groeten

floris

Comment

• dabassman
            • May 2003
            • 172

Je kan het ook gewoon in je zak doen of in je tas ofzo. Ik kan het opzich wel begrijpen. En jullie zeggen dan dat je het nodig heb. Maar een soldaat/politie man heeft zijn wapen ook nodig en daar mag hij of zij ook niet zomaar mee over straat lopen. Dus als je in dat gebied moet zijn zou ik gewoon zeggen zorg dat je tool niet opvalt dan hebben ze ook geen rede om je aan te spreken.
            Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• DjFlo
              • Jun 2003
              • 332

Originally posted by dabassman
              Je kan het ook gewoon in je zak doen of in je tas ofzo. Ik kan het opzich wel begrijpen. En jullie zeggen dan dat je het nodig heb. Maar een soldaat/politie man heeft zijn wapen ook nodig en daar mag hij of zij ook niet zomaar mee over straat lopen. Dus als je in dat gebied moet zijn zou ik gewoon zeggen zorg dat je tool niet opvalt dan hebben ze ook geen rede om je aan te spreken.
              Ja ds het probleem nou ook bij een preventieve controle mogen ze je fouileren als je die multitool dan bij je hebt krijg je die boete en het zal me niks verbazen aantekeing op je strafblad als verboden wapenbezit.

groeten

floris

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

Het hele leger is strafbaar.... Ze hebben een zakmes van de Koningin gekregen waarvan het lemmet te lang is.
                Ik heb het een keer aan een agent gevraagd: ben voor hem gaan staan om te vragen of ik zo strafbaar zou zijn... Daarop vroeg die waarom die vraag.
                Toen toonde ik de Leatherman Wave. Volgens hem was dat geen probleem.

Waarschijnlijk dat we straks dus een ontheffing bij ons moeten dragen, waar we natuurlijk eerst een examen voor moeten afleggen.

Ondertussen mag ik met mijn luchtwapen gewoon vrij op straat lopen.
                (ben lid van een schietsportvereniging)

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Originally posted by dabassman
                  Je kan het ook gewoon in je zak doen of in je tas ofzo.
                  Dat klopt wel. Je mag het overstraat niet aan je riem hebben, zodat je er snel bij kan. Dan kan het als een wapen worden aangezien.

Voor zover ik weet droegen de klasgenoten hun tool niet aan de riem, maar hadden m in hun tas (daar zitten ze 99% van de tijd dat ze op school zitten).

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Vorig jaar op weg naar Gerlos-Oostenrijk.
                    Klusje van een paar weken als dj-entertainer in een apres-ski stube.

Dender met een lekker gangetje de Duits-Oostenrijkse grens over, ff een vignet gescoord bij de benzinepomp, voeg weer in op de autobahn....blauwe zwaailichten....volgen...

Papieren wilden ze zien en graag weten wat het doel van de reis was...tot die tijd uiterst vriendelijke douanemensjes...
                    Ik leg in mn beste duits uit dat ik cdeetjes kom draaien...

Reactie: ah! druge!...
                    Kon ik dus fijn wachten tot Wodan de herdershond mn cd kistjes en bagage had doorsnuffelt.
                    Ik reis altijd met een kleine toolcase, kudde schroevendraaiers, verloopjes, maglite, gerber.....ah steekwapen!

Kwam uiteindelijk allemaal goed toen bleek dat de enige drugs die ik bij me had mijn justus van maurickjes waren.

Je maakt mij niet wijs dat een politieagent moeilijk doet als je met je werkschoentjes aan, maglite aan je riem, gerber dernaast rondstapt.
                    Dat ze vragen om je multitool ff handiger op te ruimen ....snap ik wel.
                    De eerste de beste die daar een bon voor krijgt, krijgt van mij een flesje wijn en juridische bijstand!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Ik ben zelf nog nooit op pad geweest voor en klus. Dus laat staan dat ik buiten mijn huis een multitool heb gedragen. Maar ik vind het gewoon absurt, want alles kan als een wapen worden gezien. Zelf doodsimpele voorwerpen zoals potloden en pennen. Word dat dan ook verboden om te dragen!!!! Bijna iedereen heeft wel een potlood of een pen bijzig (voor de mensen die nog naar school moeten ). Het valt dan gewoon niet meer te controleren. Laat ik nog een andere voorbeeld nemen. Eigenlijk zal de politie een sleutel (huis, auto en fiets sleutel) ook als een wapen moeten zien want je kan er iemand mee steken. Doe je het op de juiste plek dan.............

Greetzz en cheerss
                      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Dan zijn je handen ook een moordwapen, kan je iemand mee wurgen.

Ik denk dat we de onzinnigheidskant weer op gaan, back on topic?

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Ja sorry. Ik was ff teveel aan het nadenken erover .

Back on

Greetzz en cheerss
                          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

De deze is ooit door 2 leden van het arrestatieteam van de Antwerpse politie aangepakt omdat een parkeersmurf 'inbrekersmateriaal' in mijn auto had zien liggen.

Feit: Ik had een schroevendraaier, tang en een zaagje op mijn voorste zetel liggen... Net even van collega geleend om even wat te fixen en dat lag dus op de passagierszetel.
                            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2139

ja boeie

dan veroordeel mij maar voor levenslang, met men koffer vol gevaarlijk spul

eneuh nog zoiets. een sleutel om je moeren van van je wiel los te draaien, in geval van pech. Dat is pas een wapen! Een L vormig stuk ijzer, volledig vol en zwaar genoeg om een muurtje mee in te slaan. Hoor je daar een matrakdrager over ???

mvg
                              ronny
                              Last edited by ronny; 29-01-06, 17:50.
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...