Originally posted by AllroundRoLo
Politie maakt ons werk onmogelijk
Collapse
X
-
-
Originally posted by jurjen_barelVorige week studiereis Parijs gehad. Klasgenoot beweerde dat ie stalen neuzen aan had, toen het poortje in Museum d'Orsey begon te piepen. Bewaker begreep het toen de jongen op de schoen tikte. Hij mocht gewoon doorlopen.Comment
-
Voor zover ik weet bestaan er poortjes die met een rits ledjes aangeven op welke hoogte het metalen voorwerp zich bevindt. Als op dat punt zo'n poortje stond en het ledje brande ergens onderaan bij zn schoenen en hij wees op zn stalen neuzen snap ik dat hij door mocht :PComment
-
denk dat het beetje van moment afhangt of ze hem wel/niet innemen...
je mag bv ook niet zomeer overdag met hockeystick/honkbalknuppel enz rondlopen, zelfs maglite 4d en groter niet
ding mag je trouwens ook niet binnen bereik in auto hebben liggen.
maar als je maglite gewoon gebruikt om licht in donker te geven en spullen voor het sporten of tussen thuis en sportclub mag het wel...
je kan er trouwens ook oogje aan maken en er een sleutel aan hangen, is het sleutelhanger en daar gelden die regels weer niet voor ofzo
kzou gewoon brief van school oid regelen waarin staat dat het spullen zijn die nodig zijn voor school. en daarbij dat ze net van school af kwamen, en dat inleveren.Vitality ShowComment
-
Originally posted by Roeltejkzou gewoon brief van school oid regelen waarin staat dat het spullen zijn die nodig zijn voor school. en daarbij dat ze net van school af kwamen, en dat inleveren.
Zij heeft met de 'buurt regisseur' gesproken (een soort wijkagent) en deze
vertelde dat zo'n ontheffing volgens hem op dit moment niet mogelijk is. In
de 'grachtengordel' tot aan het centraal station wordt een aantal keren per
jaar preventief gefouilleerd. Na inbeslagneming kun je proberen om jouw
multi-tool terug te krijgen (dit schijnt overigens niet altijd te lukken!).
Je kunt ook nog overwegen om het mesje, wat meestal in zo'n muti-tool zit,
weg te slijpen of af te zagen. De buurtregisseur kon zich voorstellen dat,
bij het instellen van een nieuw college van wethouders, er een kans bestaat
dat het preventief fouilleren wordt afgezwakt of in zijn geheel gaat
verdwijnen.
Tot zover van het fouillerings front.Comment
-
Beetje off-topic maar toch even vermelden:
Vorige week een klus in Engeland gedaan en daarheen (en terug) met 't vliegtuig.
Mijn buck maar meteen thuisgelaten, want daarmee al eens een problemen gehad ,
maar mocht op Schiphol mijn kurkentrekker en pincet gewoon in de handbagage houden.
Op de terugweg werd op het vliegveld van Brimingham exact hetzelfde spul echter wèl in beslag genomen.
Op mijn vraag hoe dat nou kon, en of er geen uniforme luchtvaartregels waren, was het antwoord:
"Your Dutch checks are much too easy".Last edited by rinus bakker; 16-04-06, 19:08.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Waarom kom ik op Schiphol dan nooit zonder gepiep door de metaaldetector en red ik dat in Engeland wel?
Daarom ben ik maar Privium lid geworden, je kan zo doorlopen en de security check is ook iets lichter lijkt het wel.
Tools gewoon in de bagage en als je alleen met handbagage reist idd thuislaten.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
Originally posted by Drive inn tntNederland op zijn kleinst mensen.
Durf te wedden dat die agenten hier ook nog ongeveer een half uur aan hebben besteed.
Iedereen weet dat er meer gecontroleerd wordt op straat. So be it, stop je spullen ver buiten handbereik als je op straat loopt en er zal (uitzondering daargelaten) geen haan naar kraaien. Dat er in die hele periode toevallig één agent een keer één multitool heeft ingenomen...Comment
-
Ik ben in het verleden de hele wereld rondgevlogen als servicetechnician, vergezeld van mijn altijd trouwe Parat-koffer met gereedschap. Hier heb ik nooit problemen mee ondervonden bij controle, ook niet op het vliegveld als ik dit meenam als handbagage ( was wel voor 11/09).
Hier zat overigens altijd wel een overzichtslijst bij welke ondertekend en afgestempeld was door het bedrijf waar ik voor werkte.
Ik vind overigens wel hoe krom de toepassing ( interpretatie ) van dienders kan zijn. Je moet maar denken, het zijn ook mensen nietwaar?Comment
-
Er zijn zoveel regeltjes dat de heren en dames agenten ook niet altijd alles weten. Daar komt bij dat je met een multitool best wel wat schade aankunt richten.
Oplossing is gewoon er goed aandenk om dat dingen in een tas te stoppen. Kleine moeite; is iedereen blijComment
-
Originally posted by mac tecsonOplossing is gewoon er goed aandenk om dat dingen in een tas te stoppen. Kleine moeite; is iedereen blijComment
-
hahah goedkoper dan kopen Mac, beetje vent raust er op schiphol een terug bij de douane daar :PJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Originally posted by MacGyverSoundsDeed ik Engeland, op LutonAirport. Na de landing bleek datie geraust was door de douane.
Ik bedoelde eigenlijk dat je hem in de tas moet doen als je over straat gaat.
In het vliegtuig is denk ik toch wel het verstandigst om hem in je koffer te doen. Ze worden dan misschien door de douane gejat, maar de kans dat je hem op die maniet kwijt raakt is denk een stuk kleiner dan als je hem als handbagage meeneemtComment
-
Comment