even een vraag k wil misschien vaste installaties gaan plaatsen in supermarkten discotheken enz maar zijn hier ook cursussen voor of iets dergelijks?
Vaste installaties plaatsen
Collapse
X
-
Lijkt mij sterk dat er een cursus instalatie van geluidssystemen bestaat. Wat wil je precies leren?
Een cursus over hoe je het geluid het beste kan verdelen/spreiden of iets dergelijks is er wel geloof ik.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT] -
Dat wat ze moeten leren op school leren ze niet meer.... Computers doen het allemaal toch ? Nee, dus niet in deze sector.
Andrew, als je hier geen kennis van hebt en het toch wil doen, hou er dan rekening mee dat je minimaal een vakdiploma in deze richting moet hebben. Bijvoorbeeld electriciën of telecom-installatie.
Probeer eens bij een bedrijf aan te kloppen die dit regelmatig doet en solliciteer daar, want specifieke opleidingen zijn er niet.Op naar de volgende beurs....Comment
-
Dat wat ze moeten leren op school leren ze niet meer.... Computers doen het allemaal toch ? Nee, dus niet in deze sector.
Andrew, als je hier geen kennis van hebt en het toch wil doen, hou er dan rekening mee dat je minimaal een vakdiploma in deze richting moet hebben. Bijvoorbeeld electriciën of telecom-installatie.
Probeer eens bij een bedrijf aan te kloppen die dit regelmatig doet en solliciteer daar, want specifieke opleidingen zijn er niet.
maar in ieder geval bedankt voor je reactie<laat het maar draaien>Comment
-
Ook ik installeer een enkele keer een vaste installatie in bijv. een cafe, of geef ik advies hoe ze iets kunnen aanpakken. Buiten het feit dat ik,gediplomeerd, Electrotechnisch Installateur en Reparateur ben, doe ik dit nl. vanuit mijn interesse en ervaring. Ik heb hier absoluut geen audio opleiding voor gevolgd.
Ik draai bijv. al wel 20 jaar drive-in shows en krijg je, door ervaring, een redelijke kijk op geluid en alles wat hierbij komt kijken.
Verder vraag ik het mij af in hoeverre dit soort (audio)installaties onder het toepassingsgebied van de NEN50110 ( vervanger NEN1010 ) vallen. Als het in een cafe gaat over een mengpaneel,limiter, versterker , een pc, en wat speakers ( dus eindverbruikers) mag in mijn ogen een ieder hiervan de aanleg voor zijn rekening nemen. Dit gebeurt geheel voor rekening en aansprakelijkheid van de eigenaar. Wanneer de bestaande (electrotechnische) installatie hiervoor uitgebreid worden dan dit in ieder geval door geschikt personeel gedaan te worden.
Wat verspreiding van geluid is er vaak wel iets van pooldiagrammen (Polarpatterns )beschikbaar via de sites en/of de leverancier danwel de manuals. Hiermee kom je een heel eind om de ruimte van een redelijk geluid te voorzien. Verder is er tegenwoordig tal van software of audioanalyse apparaatjes ( met heuse meetmicrofoon )die je hierbij kunnen ondersteunen. Kanttekening van mijn zijde bij deze handige hulpjes mijn oren de beste referentie vormen.Last edited by HR Soundproductions; 09-05-06, 10:05.Comment
Comment