Markeren Kabels / Cases

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karst
    • Nov 2005
    • 29

Markeren Kabels / Cases

Beste mensen,

Ik werk tijdelijk bij een licht en geluidsbedrijf op Aruba, en het komt nogal eens voor dat er meerdere partijen bij een productie betrokken zijn. Vaak is geen enkele XLR kabel gemerkt, waardoor er achteraf niet precies gezegd kan worden wat nu van welk bedrijf is. Nu is mij gevraagd een oplossing te zoeken, aangezien er soms meer dan 20!! kabels niet terug in de opslag terechtkomen. Weet iemand hier of er misschien oplossingen zijn waardoor je je kabels kan merken met je logo of bedrijfsnaam? Er liggen hier al honderden kabels, dus een ringetje eromheen of iets dergelijks is geen optie (in ieder geval eentje die minder op prijs gesteld zal worden door degene die dan alle plugjes los en vast moet solderen). Zijn er prefab labeltjes of heeft iemand een ander idee om kabels te merken? Het logo of de bedrijfsnaam zou fijn zijn als ze daarmee gemerkt zouden kunnen worden, maar op een andere (maar UNIEKE) manier merken, daar zou ik ook wat mee kunnen... Hoe doen jullie dat?
  • DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

met spuitbus, de connector kleurtje geven,
    is niet geheel succesvol, heb het hier geprobeerd...

of...

kabelbinder, met tywrap op de kabel vastmaken, op de kabelbinder je bedrijfsnaam/logo laten zetten.
    bimshowequipment.nl

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

je kan ook je Neutriks een kleurring geven Geeft gelijk de lengte aan en het is herkenbaar dat het jouw kabel is.

Je kunt ook kabel met je bedrijfsnaam laten maken dan raak je bijna nooit meer je kabels kwijt !

Wie wil er nou een kabel van de concurrent in zijn kist hebben ????

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

dat is heel aardig, maar je hebt er nix aan. Ik ben er inmiddels achter dat je dat met het schoonmaken van je kabels met wasbenzine eraf veegt. en ook een groot nadeel is dat dit volgens mij alleen op pvc kabel kan, niet op rubber en neopreen.

gekleurde krimpkous vind ik nog altijd het beste gaan.. hiermee geef ik de lenge aan. verder plak ik op de kabel een bedrijfsstikker en hierover een stukje transparante krimpkous..

bedrijfsnaam, en lengte.. mijn manier en volgens mij wel een aardige manier
        Last edited by Upgrading your system; 06-06-06, 20:26.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

uuhhhm een stickertje???
          ff xlr met wasbenzine schoonmaken sticker erop en ff met een fohn warm maken laat niet meer los...

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Rubber en Neopreen ( das toch eigenlijk ook eens oort rubber?)
            Is ook met opdruk verkrijgbaar.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

de afgelopen paar jaren heb ik de volgende manieren gezien

klittenband om kabel
              klittenband met bedrijfsnaam / logo
              ringen om de xlr stekkers
              gespoten xlr stekkers
              gegraveerde stekkers
              krimpkous in alle soorten en maten
              je kabels laten beletteren (pre-fab belettering op rol kopen)
              stukje afwijkende kleur gaffa om je kabel vlakbij de stekkers (bijvoorbeeld paars of rood)
              stukje van de kabel in een kleurtje spuiten

je zou dus kunnen zeggen, dat je een kabel hebt waarvan beide stekkers

gegraveerd zijn,

met een kleur ring (of 2 ringen) de lengte aanduiden,

vervolgens vlakbij de stekker een krimpkousje met eventueel naam enzo,

met eventueel ook nog een stukje gaffa eronder (of pvc tape wil ook wel helpen)

en om de boel op te rollen een klittenbandje erom heen (eventueel met bedrijfsnaam)

kost een beetje tijd en geld, maar je collegabedrijven denken nu wel vaker na voordat ze jou kabels meejatten.

(ps. groeten aan Erik als je bij t.e.g. zit, hij kent me via de mail)
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Om een kabel te herkenbaar te markeren heb ik krimpkous van 3M gebruikt. Deze gele kous is groter dan de kabel en kan met een fohn erop gekrompen worden. is heel moeilijk verwijderbaar en absoluut goed herkenbaar.

Goedkoopste oplossing is een spuitbuis, maar ja na een tijdje gebruiken is het meeste eral weer af en dusniet meer goed zichtbaar.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Een dymoklevertje met lengte etc. op/rond de stekker kleven met daarover een stukje transparante krimpkous om het op zijn plaats te houden
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Karst
                    • Nov 2005
                    • 29

Bedankt voor de vele reacties! Hier kan ik zeker wat mee. Heb gister eens offerte aangevraagd voor een stapel kabelbinders met geborduurde naam, kijken wat dat wordt. Verder een heel aantal goede ideeen! Zal het eens voorleggen hier! En andere ideeen zijn nog steeds welkom...

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

Originally posted by mephisto
                      Wie wil er nou een kabel van de concurrent in zijn kist hebben ????
                      als de concurrent al die van jou gepikt heeft maakt het niet uit denkik
                      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• WinterS
                        • Jun 2006
                        • 102

hoeveel kabels kan je merken met 1m krimpkous? want 1 meter kost snel 5-6euro... als je dan veel kabels hebt....
                        "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

5cm aan elke connector, dus 10cm per kabel. Kan je mooi 10 kabels doen met 1 meter.
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Barthez
                            • Dec 2003
                            • 256

Originally posted by driesmees
                            5cm aan elke connector, dus 10cm per kabel. Kan je mooi 10 kabels doen met 1 meter.
                            Ik zou nooit een (kleur)markering maken aan bijv de female-kant van een xlr-kabel..
                            Het is geen gezicht als iemand een microfoon in zn handen heeft en aan de kabel hangt een groot stuk knalrode krimpkous..

dus alleen een kleurtje aan de male-kant, dit maak het wel erg kleurig op/rond je stagebox en snakes, maar dat is met een zwart doekje zo opgelost.
                            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

Wat ik dan ook voorstel is:
                              1cm kleur om de lengte aan te duiden (dit kan gewoon kleurtape zijn)
                              4cm met logo v/h bedrijf

en dan over het geheel 5cm transparante krimpkous.
                              Op deze manier heb je maar 1cm kleur, wat echt niet stoort.
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...