Markeren Kabels / Cases

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomv
    • Jun 2003
    • 331

En je ook niet ziet.

Heb het al op 2 manieren gezien/gedaan:
    - dymo bandje maken met lengte op: "5m" ofzo, daar kort stukje
    transparante krimpkous over en klaar. Aan andere kant stickertje met
    bedrijflogo op en ook nu weer transp. krimpkous erover.

- Kleurtje gaffa afhankelijk van de lengte, lengte opschrijven en
    bedrijfsnaam, transp. krimpkous erover en klaar.

Eerst is wat duurder, tweede is goedkoper maar vergt wat werk.
    Allebei wel effectief.
    Tom

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Originally posted by WinterS
      hoeveel kabels kan je merken met 1m krimpkous? want 1 meter kost snel 5-6euro... als je dan veel kabels hebt....
      Kanonne!!! mag ik heel ff jeuken!!!

Zeggen ze dat Hollanders gierig zijn....

Een 10m 2,5mm kwadraat kabel neopreen, met twee rubberen schuko's, netjes adereindhulsjes, uniek nummer ( i.v.m. keuring) Wat denk je dat dat kost?

Leuk voorbeeldje uit de verhuur: Klant levert 10m kabeltje niet in wat hij wel heeft meegenomen, die mag dus afrekenen:

Neopreenkabel - 2,86 - 28,60
      male schuko - 3,40
      female schuko - 4,15
      motagekosten, klein materiaal, cable tie ...
      vijf tientjes? denk dat zo'n kabel dat wel kost.

Dus voordat je over de kosten van krimpkous gaat zeveren, leg er de noodzaak van herkenbaar eigendom tegenover en je hebt een kleine investering gedaan met een hoog rendement.

Komt met enige regelmaat voor dat mensen bij meerdere bedrijven huren en de kabels door elkaar halen...wel zo leuk als je kunt aangeven dat een 10m met paars gespoten schuko's echt niet uit jouw voorraad afkomstig is.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJP-BIM
        • Jan 2004
        • 289

Originally posted by moderator
        wel zo leuk als je kunt aangeven dat een 10m met paars gespoten schuko's echt niet uit jouw voorraad afkomstig is.
        ey die zijn van rentall
        bimshowequipment.nl

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Originally posted by DJP-BIM
          ey die zijn van rentall
          Of van Flashlight APR.

En geel wordt gebruikt door zowel Flashlight (NL) als Stagelight en rood door Relight en AED.

Kortom, er zijn vele kleuren die door meedere bedrijven gebruikt worden, dus uiteindelijk is niemand uniek door het gebruik van een kleur. Vandaar dat de meeste bedrijven meerdere merktekens gebruiken. Dus wederom weg met die smiley, dan kunnen we het weer normaal over dit onderwerp hebben.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by Barthez
            Ik zou nooit een (kleur)markering maken aan bijv de female-kant van een xlr-kabel..
            Het is geen gezicht als iemand een microfoon in zn handen heeft en aan de kabel hangt een groot stuk knalrode krimpkous..
            Nee, het blauw kousje van Focus staat mooi op de buhne
            Inderdaad niet aan de female-kant doen dus (ook de klittebandgespjes niet trouwens).

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

doorzichtige slang halen (wordt gebruikt voor zuurstofpompjes van aquaria/vijvers)

papiertje om kabel.. stukje slang er omheen.. even warm maken/smelten
              klaar..
              laat niet meer los..
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Doorzichtige krimpkous dus, dit is denk ik de beste manier.
                Ik zie geen nut om je naam te laten drukken op de kabels, iets wat opvalt (dus bv. papiertje met een kleur, logo, naam, lengte van de kabel met krimpkous erover) lijkt mij beter aangezien je de meeste kabels kwijt raakt doordat iemand(ander bedrijf) deze perongeluk meeneemt. dus echt kwaad opzet kom je niet zo heel veel tegen
                Last edited by stekelvarke; 10-06-06, 12:22.
                exit night into LIGHT

Comment

• Laurens66
                  • Mar 2006
                  • 11

Conrad heeft ook diverse dingen zoals zogenoemde ''Warmte-krimpkousen om te beschrijven''

Geen ervaring.

Bestnr. 527068, 527076, 527092, 527114

Ook hebben zijn transperante krimpkous die geen € 6 kost, ze hebben overigens meerder dingen voor kabels om die markeren.

edit: Zie nu pas dat het nogal een oud topis is.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

voor de liefhebber:
                    Dymodealer

een labelmarker die rechtstreeks op krimpkous kan printen.
                    lekker belangrijk!

Comment

• Elmo
                      • Jun 2006
                      • 208

Originally posted by showband
                      voor de liefhebber:
                      Dymodealer

een labelmarker die rechtstreeks op krimpkous kan printen.
                      volgens mij blijft iets als kabels markeren altijd actueeel.
                      Ikzelf maak een label met een dymo tang en daar een stukje krimpkous over.

simpel en effectief. Persoonlijk zie ik er niks in om direct een stukje labeltext over je krimpkous te plakken, heb het idee dat dat er snel weer af is....

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Originally posted by Elmo
                        volgens mij blijft iets als kabels markeren altijd actueeel.
                        Ikzelf maak een label met een dymo tang en daar een stukje krimpkous over.

simpel en effectief. Persoonlijk zie ik er niks in om direct een stukje labeltext over je krimpkous te plakken, heb het idee dat dat er snel weer af is....
                        Dymo kennende wordt het thermisch op de krimpkous geprint, dus dat zal best goed komen, alleen voorzichtig krimpen denk ik, anders is heel je kous zwart.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...