Klein interesse-onderzoek: stalling vervoer!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Klein interesse-onderzoek: stalling vervoer!!

Beste iedereen,

Vorig weekend is mijn bus inclusief een hoop apparatuur gestolen. Ik had een eigen vervoerverzekering, die de diefstalschade zou dekken. Maar verzekering zou verzekering niet zijn als ze daar nu hard proberen onderuit te komen. Ik ben me dus voor de toekomst op andere oplossingen aan het bezinnen. Voor mij is het stallen van mijn bus in een zeecontainer een rigoureuze, maar goede optie. Alleen is de vraag: waar zet je de container neer.

Toen dacht ik, ik trek het wat breder:[LIST][*]Zijn er meer mensen die geinteresseerd zouden zijn hun bus met dure eigendommen beschermd te stallen;[*]wat zou de ideale locatie zijn (Amsterdam: hoop technici, Utrecht: centraal, in de buurt van snelweg, etc.);[*]wat zou je overhebben voor stalling op omheind terrein, in een zeecontainer, in een hal of loods. bedragen in €'s dus!;[*]wat zouden je verdere wensen zijn?[/LIST]Voor mij is het absoluut een optie om hier dieper in te duiken en met een aantal anderen serieus naar oplossingen te zoeken!

Laat me weten wat je ervan vindt!

groeten, @lex

PS: over de vraag 'hoe kom je uit je auto als deze in een container staat' is al nagedacht. SVP geen flauwe opmerkingen...
    Last edited by @lex; 09-07-06, 12:37.
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

hooguit 300 euro in de maand ( ben ik NU ook kwijt )....... Gewoon een loods met alarm huren / kopen.

Anders is er in de meest gemeente wel een loods waar men enkele meters kan huren, waar alarm op zit en waar een hek om staat.

Maar goed meeste bedrijven/ hobbyisten besparen op uitgaven voor een stalling en lopen dus een groter risico om meteen failliet te gaan als de hele handel en het vervoer is verdwenen, zekers wanneer de verzekering moeilijk doet.
    your light !

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Volgens mijn informatie is diefstal uit een voertuig maar heel moeilijk te verzekeren. Zelfde geld als het compleet met voertuig wordt gestolen volgens mij.

Zelfs al staat je bus binnen met materiaal is dit meestal niet verzekerd. De oplossing is dus uitladen en in een afgesloten ruimte de materialen opslaan.

Comment

• ostracized
        • May 2002
        • 214

hangt er denk ik ernstig van af hoe je in deze business bezig bent. veel mensen hier doen het voor de hobby erbij en hebben het denk ik thuis in de garage/bus staan. voor de meeste hobbymatige bedrijfjes is E300 wel wat veel, (ben wel beniewd waar tha_dj zijn spul dan heeft staan(zie site)).

Wat bij mij(als hobbyist dus :-) wel standaard is: Er wordt ALTIJD na een klus gelost. dan ben je hooguit je bus kwijt(ook niet leuk maargoed) ik denk dat lossen veel diefstal problemen kan voorkomen. de meeste berichten die hier rondgaan zijn dat de app. nog in de bus zit...
        (...)

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Ik denk dat de bus particulier verzekerd is en dan valt de inhoud NIET onder de inboedel verzekering.

Als je als bedrijf verzekert bent kun je je spullen die in de bus staan ook verzekeren voor bv transportschade en diefstal.

Ben je als hobbyist bezig is het moelijk om deze spullen te verzekeren Het zou kunnen via de inboedelverzekering maar dan wordt de premie vaak te duur !

Heb zelf mijn bedrijf aan huis maar de loods moet apart verzekerd worden en ik zeg je eerlijk het kost een hoop !

Zeker als je een bus hebt voor je drive in en je bent officieel geen bedrijf.

Betaal je bij je autoverzekering een normale premie waarin je drive in spullen NIET onder vallen. wordt er ingebroken in je bus en je drive in is eruit wordt er vaak gezegd vanuit de verzekering dat het geen spullen zijn die standaard in de auto zitten en niet onder de verzekering vallen ( je bent met andere woorden te laag verzekerd ) en geloof me dat zijn veel bedrijven en particulieren . sterker nog een standaard radio in de auto valt wel onder de verzekering maar zet je zelf een duurdere versie erin moet je in feite dit opgeven maar dan krijg je wel een hogere premoe omdat dat dan LUXE is !

Heb ik een mengtafel in mijn huis staan valt deze niet onder de inboedel van het huis ! zo werken verzekeringsmaatschappijen.

Je betaalt een hoop premie maar bij inbraak of diefstal hebben ze altijd regeltjes waardoor ze weinig of niets hoeven uit te keren.

Zoals bij inbraak in je auto en je zou opgeven dat er een laptop in zat en een fotocamera keren ze vaak niet uit omdat dit geen zpullen zijn om ONBEHEERD achter te laten.

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1087

Dank voor de goedbedoelde reacties, maar ben bang dat we off-topic raken. Het ging mij om de volgende vragen:

Originally posted by @lex
            Beste iedereen,
            [LIST][*]Zijn er meer mensen die geinteresseerd zouden zijn hun bus met dure eigendommen beschermd te stallen;[*]wat zou de ideale locatie zijn (Amsterdam: hoop technici, Utrecht: centraal, in de buurt van snelweg, etc.);[*]wat zou je overhebben voor stalling op omheind terrein, in een zeecontainer, in een hal of loods. bedragen in €'s dus!;[*]wat zouden je verdere wensen zijn?[/LIST]
            Ik ben op dit moment de mogelijkheden aan het bekijken stalling te gaan aanbieden aan mensen die simpelweg de tijd en mogelijkheid niet hebben 's nachts hun auto te lossen en 's ochtends te laden.

Vandaar dat ik deze vragen hier plaats. Dus niet voor andere overigens goedbedoelde reacties!

Met vriendelijke dank,

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Originally posted by @lex
              Dank voor de goedbedoelde reacties, maar ben bang dat we off-topic raken. Het ging mij om de volgende vragen:

Ik ben op dit moment de mogelijkheden aan het bekijken stalling te gaan aanbieden aan mensen die simpelweg de tijd en mogelijkheid niet hebben 's nachts hun auto te lossen en 's ochtends te laden.

Vandaar dat ik deze vragen hier plaats. Dus niet voor andere overigens goedbedoelde reacties!

Met vriendelijke dank,

@lex
              Dat zou dan ook moeten inhouden dat jij de kosten vergoed als er toch ingebroken/gestolen zou worden. Anders is het voordeel voor de gebruiker minimaal denk ik. Het lijkt me niet dat jij andermans spullen verzekerd krijgt en dus zul je bij eventuele inbraken zelf voor de schade moeten opdraaien. Lijkt me niet echt een goed plan dus.

En tijd om 's nachts te lossen heeft volgens mij iedereen wel, het kan je alleen eventueel een paar uur slaap kosten.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by mephisto
                Heb ik een mengtafel in mijn huis staan valt deze niet onder de inboedel van het huis ! zo werken verzekeringsmaatschappijen.
                Dit is gelukkig niet helemaal waar.
                1 mengtafel voor privé gebruik naast bv instrument(en) valt wel onder inboedel (bv. homestudio). Uiteraard wel alleen de dagwaarde volgens de voorwaarde van de maatschappij en je moet wel de waarde opgeven van deze extra's want je premie gaat wel mee omhoog. Zodra het buiten het pand komt vervalt de inboedelverzekering wel gelijk en dien je het op een andere manier (bij) te verzekeren.

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

to vasco :

Dat bedoel ik ook je moet hem wel vante voren verzekeren ( Mengpaneel valt niet onder de standaard inboedel van een huishouden )

Hier is al een paar x ingebroken en er werd niet vergoed op de luxe spullen ! ( het ligt er ook aan welke maatschappij je zit )

Comment

• Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

Vraagje:

Als je bij je inboedel verzekering een waarde van je audiovisuele apparatuur opgeeft dan maakt het toch niet uit of dit nu een mengtafel of een transistorradio is?
                    M.v.g. Sander
                    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

voor jou niet voor de verzekering wel !

Verzekringen kijken vaak alleen maar naar de standaard dingen ! Een mengpaneel is voor een verzekering LUXE en valt meestal NIET in de standaard inboedel ! ( je bent verplicht als je je inboedel verandert dit op te geven bij de verzekeraar ! )

Je inboedel wordt elk jaar meer geld waard omdat je vaak nieuwe spullen koopt, vaak geven de mensen dit niet op zodat ze bij brand of diefstal geen of te weinig vergoeding krijgen !

Dat heet onderverzekerd !

Verzekeringsmaatschappijen zijn op uitkeringen nogal moeilijk !

Voorbeeld is dat als je in je auto een autoradio met een tv scherm hebt en deze wordt weggehaald bij aangifte word deze 99% niet vergoed omdat het een LUXE aankoop is waarvoor je extra verzekert moet zijn ! Met geluk krijg jej je schade uitgekeerd maar meestal ook niet want je hebt aanleiding gegeven door de radio in het zicht te laten .................

Zo word er ook gereageerd bij de inboedel verzekering !

Als je thuis een home studio hebt moet je deze opgeven bij de verzekering en apart laten verzekeren ! doe je dit niet dan is de studio niet verzekert in de inboedelverzekering. dus geen schade vergoeding bij inbraak of brand !

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

misschien moet er idd een extra topic worden geopend over verzekeringen binnen en buiten huis, dit topic heeft namelijk heel andere doelen!!

opslag ben ik ook naar opzoek, domweg omdat je op een gegeven moment niet meer alles onder de inboedel kunt laten vallen en het nu bij mijn ouders staat wat dus geen bedrijfspand is.

verder gaan hierover in nieuw te starten topic??

helaas is utrecht niet bij mij in de buurt!
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Bestaat zulke opslag niet reeds?

Ik kom in diverse plaatsen van die opslagpanden tegen. Schijn je 24/7 terecht te kunnen....
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

Je bedoelt Shurgard ofzoiets ? Daar kun je niet als verhuur bedrijf je spullen kwijt want je mag GEEN handel voeren vanuit deze boxen ! Je mag het wel voor tijdelijke opslag ( bv bij een verhuizing ) daarkomen en niet voor een permanente opslag waar handel wordt uitgedreven !

Ik vind gewoon als je serieus bezig bent jezelf voor een ruimte moet zorgen !

Wat wel een leuk idee is om gezamelijk een rental op te zetten met allemaal dezelfde systemen zodat je een erg groot systeem kunt plaatsen op de grotere feesten of verhuur klussen.

Dan wordt het toch een beetje rommelig omdat de een 30m2 meter nodig hebt en de andere 100m2 dus je hebt voor ieder een andere prijs !

Zo ook met de verhuur onderling is altijd gevaarlijk vindt ik heb al eerder zo gewerkt !

iAls er een gezamelijke loods zouden hebben in bv Utrecht is het voor mij niet interessant om vanuit Breda te gaan lasen en lossen ( je hebt al extra kosten van de huur komen er ook extra kosten bij voor het vervoer nar de loods !

of begrijp ik het nu verkeerd ?
                            Last edited by Banned; 10-07-06, 22:52.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

shureguard is een optie voor gebruikers maar.

2x2 meter 100 euro per maand.
                              toegang buiten sluitingstijd moet je speciaal regelen.
                              je rijdt je bus niet naar binnen.... je moet ernaartoe verladen. Dus je bent weer bij nul.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...