Klein interesse-onderzoek: stalling vervoer!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Hallo ieder1,

Even een verdere toelichting op mijn situatie:

Ik doe techniek voor theatertours. Ik heb een middelgrote geluidset bij me evenals decor. Al met al weegt dit rond de 1300kg. Mijn cases staan op wielen en vormen een tweede vloer in mijn bus waarop vervolgens het decor ligt. Ik ben in bezit van garage in een woonwijk in Utrecht. 's Nachts lossen en 's ochtends laden is voor mij geen optie. Ik tour alleen en theaterdagen zijn lang (voorstellingen door heel Nederland).

De meeste replies op mijn onderwerp komen volgens mij vooral uit de drive-in hoek. Ik denk dat dat anders werkt dan in het theater. Vraag is eigenlijk of er mensen geinteresseerd zouden zijn in het overdekt stallen van hun auto. Bedrijven als Shurgard, Boxxers en Citybox zijn geen oplossing omdat je bij hen alleen spullen mag opslaan; geen auto's (heeft met hun brandverzekering te maken).

Ik kom dus terug op een aantal punten, die overigens ook in de topicstart stonden:
    [LIST] [*]Zijn er meer mensen die geinteresseerd zouden zijn hun bus met dure eigendommen beschermd te stallen;[*]wat zou de ideale locatie zijn (Amsterdam: hoop technici, Utrecht: centraal, in de buurt van snelweg, etc.);[*]wat zou je overhebben voor stalling op omheind terrein, in een zeecontainer, in een hal of loods. Bedragen in €'s dus!;[*]wat zouden je verdere wensen zijn?[/LIST]Ik snap dat iedereen zijn zegje wil doen over verzekeringen, maar je helpt me daar echt niet mee verder. Lig op dit moment al genoeg in de clinch met mijn tussenpersoon...

Groeten, Alex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

oude koien in nieuwe sloten
      maar idd, een loods huren is toch wel een fijne oplossing.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Ik vrees dat wij ons moeten verzekeren tegen de verzekering. OP moment van een polis afsluiten is alles mogelijk en geen probleem. Als je ergens aanspraak op wilt maken blijkt opeens van alles uitgesloten en niet meeverzekerd en had het anders gemoeten. Such is life.

Ik heb het geluk dat ik een grote garage bij mijn huis heb. Spullen inclusief de auto naar binnen rijden en Klaar is de spreekwoordelijk Kees. Alarm op de auto en alarm op de garage.

Ik had, bij mijn vorige huis, geen garage waar ik de spullen kon zetten maar had met mijn toenmalige werkgever ( ben ook nog in loondienst naast mijn bedrijfje )overeengekomen dat ik mijn spullen in het magazijn kon opslaan.Dit was een volcontinue bedrijf met bewaking bij de poort. Misschien is dit een tip voor de overige forumleden ( indien van toepassing natuurlijk)

Comment

• voederbietel
          • Feb 2005
          • 197

ik ben nu hard bezig met het beveiligen van de schuur, (de afronding dan want hij is al beveiligd maar nu nog zo oerend harde sirene op het dak instaleren
          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

als je zo serieus bezig bent met je hobby / werk is het een makkie om er een loods voor te huren of te kopen.

Maar ik denk dat de meeste hier een loods of grote garage in bezit hebben of aan huis hebben.

heb je een serieuse job met veel werk kun je ook gebasseerd op deze inkomsten een ruimte huren.

Die kun je vrijwel overal vinden op industrie gebieden maar wel voor een serieuze prijs !

En met iemand samen huren of kopen vindt ik niet echt een optie of je moet een BV gaan starten met die personen.

Ik denk dat als jij een ruimte gaat huren en dit met een aantal andere mensen dit doorverhuurt krijg je een hoop ellende in mijn ogen zeker voor de verzekering want jij moet deze betalen maar dat kan niet omdat jij geen eigenaar ben van alle spullen samen.

Mss dram ik nou een beetje door maar ik zie het nu even heel recht aan.

JIJ wilt een loods met een aantal van ons gezamelijk gaan huren.
            Zodat wij ook bij jou in de loods kunnen stallen.
            Of heb ik het verkeerd begrepen ?

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

2 Mephisto: en wat is nu je antwoord op de vraag van de TS?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

Ik geef hem een vraagstelling of hij een loods wilt gaan huren maar niet alleen voor de kosten wilt opdraaien en dit wil delen met andere forum gebruikers die daar interesse in hebben.

Hoeveel ze er dan voor over hebben om dit te willen doen.

Ik vind het gewoon in vreemde stelling als hij dit bedoelt.

ikzelf werk ook van huis uit ( heb een loods naast mijn huis en daar moet ik ook dagelijks in en uitladen ( Houd er wel rekening mee met mijn buren natuurlijk zeker als het vroeg in de morgen of laat in de nacht is )

Hij heeft een garage in een bewoonde omgeving ( die kun je niet verzekeren voor deze spullen in mijn ogen ) omdat deze box niet als bedrijf mag worden gebruikt.

Ik denk dat hij met de gemeente ofzo of de verhuurder van de box in de clinch ligt over het gebruik van de box.

Mss klaagde de buurt over het laden en lossen ( ik vind als dat zo zou zijn kun je je ook to de bewoners anders te werk gaan ) Zoals bij vrij laat aankomen of de bus naar binnen rijden ( als daar de mogelijkheid ervoor is ) en de volgende dag uiladen en laden voor de volgende klus. Of gewoon zo geruisloos mogelijk laden / lossen.

Ik weet de situatie natuurlijk niet maar dit lijkt mij een oplossing.

Maar ik denk eerder dat bij deze box die hij huurt GEEN bedrijfsvoering mag worden uitgevoerd ofzo, anders was hij niet op zoek naar een andere lokatie die voor hem minder ellende geeft.

oplossing is een klein bedrijfspand of een loods/opslagplek te zoeken.

Helaas zijn die niet goedkoop. daarom zoekt hij denk ik mensen die ook zoiets zoeken en dan gezamelijk dit willen gaan huren.

ik denk niet dat dat zomaar kan : een huurder die de sleutel geeft aan bv 5 anderen.

Je hebt dan nog een probleem met dat ieder apart een bepaalde ruimte nodig heeft en een andere waarde zullen stallen in die ruimte.

Het moet natuurlijk ook verzekerd worden.
                Alleen hijzelf kan de verzekering afsluiten omdat hij de huurder is van het pand.

Maar kan de spullen niet verzekeren omdat niet alles van hemzelf zijn dus alleen zijn eigen spullen zijn verzekerd.

Het blijft voor de andere huurders dus een eigen risico om daar te stallen in mijn ogen dus niet erg aantrekkelijk.

Ik denk dat je alleen gezamelijk kan huren als BV dan kunnen alle eigenaars daar hun spullen stallen en gezamelijk verzekeren onder 1 naam bv van de BV.

HEt lijkt mij sterk dat er 5 maatschappijen zijn die een verzekering strekken op een pand die niet van de verzekeraar is.

Mss brgijp ik het allemaal verkeert of ben ik te diep doordenkend ik weet het niet maar zo komt bij mij de vraagstelling over.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Sorry hoor, maar ik begrijp helemaal geen ene fluit van je verhaal, er zit geen begin geen eind en geen enkele nuttige informatie in.

Vriendelijk verzoek om je tot de kern van de zaak te beperken.

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

Dan begrijp ik niet waarom jij dit niet begrijpt :

VRAAGSTELLING was van TS :

Zijn er meer mensen die geinteresseerd zouden zijn hun bus met dure eigendommen beschermd te stallen;
                    Er zullen best wel mensen geintresseerd zijn in dit maar ik denk dat het meer is om zomaar samen iets te gaan huren. Je kunt niet zomaar een pand gaan huren op een naam en dit met meerdere bedrijven gaan runnen. Dit kan wel als je een BV start dan zijn ook alle andere bedrijven in de BV mede huurder

wat zou de ideale locatie zijn (Amsterdam: hoop technici, Utrecht: centraal, in de buurt van snelweg, etc.);
                    Over lokatie is moeilijk te oordelen ik bedoel hiermee dat als er een aantal bedrijven in de omgeving van A'dam en of Utrecht zouden zijn hier wel interesse in zouden kunnen hebben maar geen bedrijfjes die in Brabant zitten of Limburg of Groningen.

wat zou je overhebben voor stalling op omheind terrein, in een zeecontainer, in een hal of loods. Bedragen in €'s dus!;
                    Niemand heeft in mijn ogen veel geld over voor stalling omdat de meeste mensen die hier zitten lekker van huis uit werken en/of voor een groot bedrijf werken. Dus zonder problemen hun werk kunnen beoefenen.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

kijk, leg dat eens naast jouw reacties tot nu toe, en je conclusie zal zijn dat het als een tang op een varken slaat, op helemaal niets dus

Comment

• Speakertje
                        • Mar 2005
                        • 462

Originally posted by mephisto
                        voor jou niet voor de verzekering wel !

Verzekringen kijken vaak alleen maar naar de standaard dingen ! Een mengpaneel is voor een verzekering LUXE en valt meestal NIET in de standaard inboedel ! ( je bent verplicht als je je inboedel verandert dit op te geven bij de verzekeraar ! )

Je inboedel wordt elk jaar meer geld waard omdat je vaak nieuwe spullen koopt, vaak geven de mensen dit niet op zodat ze bij brand of diefstal geen of te weinig vergoeding krijgen !

Dat heet onderverzekerd !

Verzekeringsmaatschappijen zijn op uitkeringen nogal moeilijk !
                        Goed ik ga er nog even op in. De verzekeging heb ik laatst laten verhogen omdat deze te laag was. Heb een bedrag opgegeven van wat het waard is, dan maakt de verzekering het toch niet uit of je nou een mengpaneel heb of een transistor radio? Je betaald naar de waarde en niet naar wat het is, toch of begrijp ik het nu verkeerd. Dit al in thuis situatie

Goed back on tropic.
                        Ik stal het gewoon thuis in me kamer, omdat ik het daar ook gebruik, dus echt ervaring met ruimtes huren heb ik niet.
                        M.v.g. Sander
                        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Lena
                          • Feb 2006
                          • 32

Volgens mij is de bedoeling van dit topic toch te inventariseren wat de wensen zijn? Ik denk dat @lex wil weten wie geinteresseerd is in een dergelijke stalling en wat hij /zij aan eisen stelt aan zo'n stalling.

De mogelijkheid of het kan, da's een ander verhaal. Sleutels kunnen met certificaten afgegeven worden en verzekeringsmaatschappijen zien ook wel het verschil tussen een huiskamer en een opslag. Voor elk probleem is heus wel een oplossing. @lex, als je wil, kan ik eens navragen hoe het met verzekeringen zit.

Comment

• @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

Ten eerste

Lena: hartelijk bedankt voor de eerste echt on-topic reactie.

Ten tweede (voor een hoop andere reacties):

Het gaat mij niet om het idee samen met een aantal anderen een ruimte te gaan huren. Dit geeft in de regel meer gezeik dan dat het oplossingen biedt. Waar ik naartoe wil (en dit Topic is dus niet meer dan een orientatie, of andersgenaamd: interesse-onderzoek) is te weten te komen of er ergens in het land een dermate hoge concentratie technici is zodat op een terrein kan worden voorzien in losse afsluitbare stallingen voor bedrijfswagens. Het gaat dus niet om een loods met in de eerste week vijf sleutels en na een halfjaar dertig extra illegale kopieen. Ik ben niet geinteresseerd in 'samen'. Ik ben me aan het orienteren of het aanbieden van deze dienst commercieel haalbaar is.

Dit heeft dus niets te maken met problemen, die ik zou hebben met mijn buurt door toedoen van illegaal opereren vanuit een garagebox of geluidsoverlast of een geschil met de gemeente! Ga hierover dan ook niet lopen speculeren s.v.p.

Graag verwijs ik jullie naar de vragen waarmee ik dit Topic startte!

Met vriendelijke groet,

@lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• masterblaster

Originally posted by @lex
                              Ten eerste

Lena: hartelijk bedankt voor de eerste echt on-topic reactie.

Ten tweede (voor een hoop andere reacties):

Het gaat mij niet om het idee samen met een aantal anderen een ruimte te gaan huren. Dit geeft in de regel meer gezeik dan dat het oplossingen biedt. Waar ik naartoe wil (en dit Topic is dus niet meer dan een orientatie, of andersgenaamd: interesse-onderzoek) is te weten te komen of er ergens in het land een dermate hoge concentratie technici is zodat op een terrein kan worden voorzien in losse afsluitbare stallingen voor bedrijfswagens. Het gaat dus niet om een loods met in de eerste week vijf sleutels en na een halfjaar dertig extra illegale kopieen. Ik ben niet geinteresseerd in 'samen'. Ik ben me aan het orienteren of het aanbieden van deze dienst commercieel haalbaar is.

Dit heeft dus niets te maken met problemen, die ik zou hebben met mijn buurt door toedoen van illegaal opereren vanuit een garagebox of geluidsoverlast of een geschil met de gemeente! Ga hierover dan ook niet lopen speculeren s.v.p.

Graag verwijs ik jullie naar de vragen waarmee ik dit Topic startte!

Met vriendelijke groet,

@lex
                              Het is dat mijn inventaris nog klein genoeg is om thuis te bewaren anders had ik direct gebruik gemaakt van je idee.
                              En ik zou er iets van 300 euro aan kwijt willen per maand als ik het vergelijk met mijn kamer huur en de oppervlakte daarvan.

Nou even een ander idee.
                              Ik weet niet in hoeverre jij werkt en weet dat het in de winter heel druk is met theatertours, maar heb je er al aan gedacht om een oud fabrieks pand voor een prikkie over te kopen???
                              Je hoort vaak zat dat er van dit soort gebouwen voor een symbolisch bedrag van een euro worden verkocht omdat het anders gesloopt zou moeten worden.

Mijn idee hierbij is dat dit soort terreinen meestal al af is gezet met een goed beveiliginssysteem en dat je makkelijk naar binnen kan met een mega trailer dus als je dan binnen achter een deur vakken heb waar mensen de trailer c.q. bus kunnen stallen denk ik dat je al een heel end bent.

daarbij zou je voor mensen die der wagen wel eens leeg willen hebben ook een soort boxxen systeem op kunnen zetten die je ook kunt bereiken met de bus, auto, vrachtwagen.

Nou huur daarbij een permanente bewaker met een hoop camera's en ik denk dat je al een heeelleee veilige opslag heb vooral als er nog een deur voor de loods zit en een slagboom aan het end van het bedrijfterrein.

Het is wel een hoop werk wat je op je nek haalt en je moet erin durven investeren.
                              Ik ben hier persoonlijk ook mee bezig geweest alleen omdat ik nog schoolgaand ben kan ik het me nog niet veroorloven om zulke dingen op mijn nek te halen.

En nu even weer volledig on-topic.... alex ik zou als ik jou was eerst een plannetje maken en kijken of dit volledig uitvoerbaar is en daarna het hier de mensen voorschotelen op het forum waarna je je eerste klanten krijgt die op jou idee willen meeliften.

Want je houd natuurlijk verschillende smaken, de een wil een supersonische alarminstallatie erbij. terwijl de ander qlimaat controle wil ivm met aanslaan van de lenzen van zijn lampen.

Ik hoop dat ik niet te veel geouwehoerd heb in de ogen van andere mensen, en anders gooi je met hetzelfde gemak deze post in de afvalbak toch?

Comment

• ralph
                                Banned
                                • Aug 2000
                                • 2649

Op de eerste plaats, sneu dat je bus gejat is.

Zelf heb ik geen belangstelling voor een oplossing. Bij ons worden de busjes na een klus binnen geparkeerd, of direct gelost en dan buiten geparkeerd.

ten aanzien van de locatie:
                                Theater doen betekend lange dagen maken, is mijn ervaring. Lijkt mij dat een opslag op 15-20 minuten vanaf huis/slaapadres ideaal is.
                                Verder zorgt wat mij betreft voor teveel delay.

Denk dat zo'n stalling rond de 200-300 Euro/maand zou mogen kosten. Dat is hier, net buiten de randstad, wel going rate voor een flinke garagebox.
                                [LIST][*]dag en nacht toegankelijk[*]korte reistijd van/naar huis[*]legaal, dus met een bonnetje[*]flexibele huurperiode mogelijk (bijv. duur van een tour)[/LIST]Ben benieuwd wat er van je plannen wordt!

Comment

Working...