Klein interesse-onderzoek: stalling vervoer!!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #31
    Heb je al eens gedacht aan een City Box (http://www.citybox.nl)?
    Maak hier al een aantal jaren tot volle tevredenheid gebruik van. Als particulier zit je wel met het laden en losse (mag 7 dagen per week alleen tussen 6:00 en 23:00 uur) maar als bedrijf kun je hier 24/7 terecht.

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1087

      #32
      Hee Vasco,

      Citybox was al als mogelijkheid geopperd. Hier mag je helaas geen auto's stallen ivm brandschadeverzekering van Citybox (overigens idem voor Shurgard en Boxxers). Is dus alleen optie voor hen die 's nachts kunnen lossen (en dus niet voor iemand die alleen werkt)!

      Groeten, @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #33
        In de grote steden kun je ook vaak antikraak organisaties voor opslag gebruiken.

        In voorburg (bij den haag) bijvoorbeeld staat het voormalige docter neher laboratorium in delen te huur. Voor een prikkie en goed bereikbaar.
        Tegen antikraakverhuur valt bijna niet te concureren.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

          #34
          maar nadeel is als je zo'n antikraak huurt is dat het vaak uitgeleefd is en niet gebruikt mag worden voor bedrijfsaktiviteiten.

          Je kunt ook een fabriekshal huren als kraak maar dan mag er ook geen bedrijvigheid worden gevoerd. Plus nadeel is als het verkocht wordt moet je er in een kort termijn eruit zijn !

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #35
            Originally posted by ralph
            . Lijkt mij dat een opslag op 15-20 minuten vanaf huis/slaapadres ideaal is.
            Verder zorgt wat mij betreft voor teveel delay.
            En dat zorgt voor ernstige faseverschuiving, en dus voor een kamfilter, en komt dus niet goed...

            Ook handig : een relais bouwen op je startmotor, met een extra sleutel te bedienen, liefst niet vanuit de cabine, maar ergens anders...Komen ze niet zo gauw weg met je spullen...

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #36
              ojee, ff woordenboek engels-tukkers erbij gepakt:

              delay is engels voor vertraging, oponthoud.

              Niet de lang in de zon he gerard, en goed smeren

              Comment

              • SpaceyDeeJ
                • Sep 2001
                • 876

                #37
                Heb twe ejaar bij Shurgard gezeten en op zich beviel me dat goed. Ging van 12, naar 18, naar 24, naar 36 en 60 vierkante meter in amper 1 jaar tijd.
                Vind alleen de vierkante meterprijs veel te hoog, daarnaast moet je inboedel boven de 2500 euro apart verzekeren en deed mijn verzekering moeilijk over de beveilingsmethoden van shurgard (welke op zich bizar waren.

                Ik had 24 uur per dag toegang en heb dat ook vaak (mis) bruikt
                Nadeel was alleen, dat een bakwagen daar niet binnen kwam, en jumper werd te klein.

                Zorg wel voor boxen op begane grond... alles in die T U K lift stauwen en tig keer op en neer, das een keer leuk, daarna niet meer ...
                cheers,

                DeeJ

                zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                Comment

                • @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

                  #38
                  Originally posted by SpaceyDeeJ
                  Heb twe ejaar bij Shurgard gezeten en op zich beviel me dat goed. Ging van 12, naar 18, naar 24, naar 36 en 60 vierkante meter in amper 1 jaar tijd.
                  Vind alleen de vierkante meterprijs veel te hoog, daarnaast moet je inboedel boven de 2500 euro apart verzekeren en deed mijn verzekering moeilijk over de beveilingsmethoden van shurgard (welke op zich bizar waren.

                  Ik had 24 uur per dag toegang en heb dat ook vaak (mis) bruikt
                  Nadeel was alleen, dat een bakwagen daar niet binnen kwam, en jumper werd te klein.

                  Zorg wel voor boxen op begane grond... alles in die T U K lift stauwen en tig keer op en neer, das een keer leuk, daarna niet meer ...
                  Oftewel: een hoop gezeik voor stalling die te duur is. Vandaar de vraag of er interesse is in een alternatief!

                  Ik ben voorheen ook bij Shurgard geweest en na een keer 's nachts voor een dichte poort te hebben gestaan (ik had de rekening niet betaald; vreemd want het was een automatische incasso...) ben ik direct bij ze weggegaan. Deed toen nog klussen met huurauto's. Beetje lastig om zo'n auto terug te brengen als er nog twaalf flightcases instaan...

                  Groeten, @lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                  Comment

                  • @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

                    #39
                    Goed nieuws:

                    De verzekering keert gewoon uit! De beren die mijn ATP op de weg zag, bleken een fata morgana te zijn. Ik was gewoon gedekt ondanks dat ik op de openbare weg geparkeerd stond, het midden in de nacht was en mijn auto geen alarm had!

                    Deze verzekering is bij Delta Lloyd te verkrijgen en kost 1,5% van de te verzekeren waarde (dus goederen in eigendom; niet het transportmiddel zelf) en een klein beetje administratiekosten.

                    Maar het ongemak blijft wel. En dus ga ik door met het zoeken van ruimte waar ik (en bij interesse) collega's hun auto kunnen stallen. Inmiddels hebben enkele collega's zich geinteresseerd getoond.

                    Hier nog iemand interesse of kanttekeningen?

                    Groeten, @lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                    Comment

                    • jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

                      #40
                      Welke polis is/was het bij Delta Loyd??

                      Comment

                      • @lex
                        • Jul 2006
                        • 1087

                        #41
                        Hee Jakkes,

                        Het heet een 'eigenvervoerdersverzekering'. Premie wordt, zoals ik al schreef, gebaseerd op de nieuwwaarde van de te transporteren eigendommen. Dit wil zeggen dat als je bijvoorbeeld de gitaar van de gitarist vervoert, deze niet is verzekerd. Hij zal hier zelf een verzekering voor moeten zoeken.

                        Uitkering is bij mij gevolgd na een onderzoek door een onafhankelijk toedrachtsonderzoeker. Hij heeft op basis van een inventarisatielijst van mij (met nieuwwaarde/aanschafprijs (is als je tweedehands koopt anders dan nieuwwaarde, leeftijd, omschrijving) een dagwaarde vastgesteld. Deze dagwaarde geldt als een richtlijn voor de verzekeraar. Delta Lloyd heeft in dit geval de uitkering gebaseerd op de richtlijn van die toedrachtsonderzoeker.

                        Over het ER moet ik nog even bellen. Deze staat in de polis als €500 terwijl mijn ATP een brief stuurt en hierin meldt dat er €1500 wordt ingehouden. Daar is het laatste woord nog niet over gesproken! Maar het is peanuts vergeleken bij wat er op mijn rekening is gestort!

                        Als je nog vragen hebt: stel!

                        Groeten, @lex
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                        Comment

                        • Berend
                          • Feb 2006
                          • 85

                          #42
                          Men heeft het hier vaak over 'handelsactiviteiten of handelen vanuit schuur/opslag' die niet mogen. Dit wil zeggen dat je er niet een winkeltje of produktielijn mag beginnen. Het opslaan van inventaris (waaronder dus ook je audio-apparatuur) is volledig legaal, toegestaan. Sterker nog, daar zijn nou juist die opslagen voor bedoeld.

                          Het idee van @lex is best leuk. Ik zelf heb er geen behoefte aan, maar toch.
                          Misschien is het handig als @lex meer uitleg geeft over hoe hij zich dit voorstelt, bijvoorbeeld hoe hij dit organisatorisch in gedachten had. Ik vind het nog iets te vaag om me er echt iets bij voor te kunnen stellen, wellicht krijg je daarom niet de reacties waar je op wacht.
                          dusssss.........

                          Comment

                          • @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

                            #43
                            Hee Berend,

                            Het idee is als volgt:

                            Ik wil een dienst verlenen voor mensen die hun auto graag binnen zouden parkeren. Dus het is wat mij betreft geen project van 'samendoen'. Ik zou de financiele risico's dragen want ik weet hoe het loopt als je dat met meer dan drie mensen gaat doen (als dat misloopt gaat het meestal ook echt mis; ondanks contracten en duidelijke afspraken).

                            Oftewel:
                            [LIST] [*]Je huurt een box of zeecontainer die beschermt tegen diefstal. [*]Je krijgt een sleutel met een slot waar je zelf voor verantwoordelijk bent [*]De box of container bevindt zich op een afgelsoten terrein. [*]Van het terrein krijg je ook een sleutel (uniek met registratie; maw verlies is alleen voor jezelf 'onhandig') [*]24 uur per dag bereikbaar [*]Elke box heeft 230V (voor lege accu's e.d. NIET voor climaatinstallaties!) [*]Lokatie van terrein zou in nabijheid van een grote stad moeten zijn (te denken valt aan industrie of agrarisch)[/LIST]Voor de rest hoopte ik een aantal eisen van forumbezoekers te horen!

                            Groeten, @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                            Comment

                            • Berend
                              • Feb 2006
                              • 85

                              #44
                              Ok, goed. Ik zit eens even te brainstormen (heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan dit woord.. doet me aan vergaderingen denken).
                              De meeste grotere bedrijven hebben hun eigen opslagruimte bij het bedrijf zelf, de kleinere (hobbyisten) kunnen hun spul in de schuur kwijt, een enkeling zal dat niet kunnen, evt vanwege geluidsoverlast. Meer dan 5 zullen het er niet zijn in een gebied met relatief veel 'geluidsmensen', positief ingeschat. Lijkt het je het waard voor 5 zeecontainers zoiets op te zetten? Tenzij de huur heel hoog is, haal je de kosten er waarschijnlijk niet uit.

                              Want ik zou bijvoorbeeld eisen:
                              - Het afgesloten terrein heeft minimaal een stevig (HERAS)hekwerk
                              - is goed verlicht ook als er niemand is (ook ivm veiligheid)
                              - heeft camerabeveiliging die door een beveiligingsbedrijf in de gaten gehouden worden. Je verkoopt jezelf immers als diefstal-veilige opslag.
                              - er zit een alarm op de container zelf.


                              Vraag aan jou:
                              - wie is er aansprakelijk als er toch spullen gestolen worden / de boel affakkelt??
                              - hoe bedoel je 'unieke geregistreerde sleutel, maw als je die kwijt bent is dat alleen voor jou onhandig'? Als iemand anders die sleutel vindt kan hij/zij toch ook het terrein op? Dus iets in combinatie met code lijkt mij..
                              - sta je het toe dat mensen het ook als extra opslagruimte zien, dus niet alleen om de bus in te parkeren, maar er ook hun spullen dumpen en wegrijden? ( dit in verband met verzekering, jij loopt dan meer risico dat spullen gestolen worden/afbranden, ze staan er immers langer). Sta je dit niet toe, hoe wil je dat dan tegenhouden?

                              Tip aan jou:
                              - Zorg voor een soort strippenkaart-regeling. Mensen die maar een enkele keer in zo'n situatie komen, gaan daar niet elke maand een bedrag voor neertellen zonder er gebruik van te maken. Als ze geluk hebben is er een box vrij (zeer waarschijnlijk), zo niet (als het heel goed loopt :-) ) hebben ze pech.
                              - Industrieterrein: OK, ( wordt meestal ook al beveiligd)
                              agrarisch terrein: Nee (veel te afgelegen ivm controle)
                              Wat iemand opperde: oud industriegebouw die ze voor een euro verkopen anders sloop: geen goed idee. Dergelijke gebouwen trekken ongure types aan als vliegen op een hoop stront. Dan ben je er zeker van dat je je spullen kwijt bent.


                              Je zal er vast al wel allemaal aan gedacht hebben, maar je ziet er komt best nog wat bij kijken. Wil je zoiets beginnen, zou ik me maar heel goed juridisch indekken als ik jou was.

                              Succes ermee, laat je niet door mij ontmoedigen.
                              dusssss.........

                              Comment

                              Working...