Opgelicht of bestolen: Wat nu?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Dat is een discussie die nooit ophoudt.

Maar ben het met je eens.

Als ze dan zo nuchter zijn moeten ze het ook verbieden om te eten drinken en te roken achter het stuur.

Maar goed het ging niet over verkeer maar over het betrappen van persoon tijdens diefstal van je eigendommen.

In feite stemt de wet dit soort gedrag toe want het wordt gedoogd omdat de dader 80% vrijuit gaat en het slachtoffer gewoon met de ellende blijft ( of spullen kwijt of schade of een straf omdat hij zijn eigen rechten heeft gebruikt )
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Wapens mag je niet paraat hebben om jezelf eventueel te kunnen verdedigen.
      Een microfoonstatief of een stuk 40parige multikabel is echter een voorwerp waarmee wij dagelijks werken... Een stuk single truss zou ook kunnen maar kan weer makkelijk als wapen worden betiteld!

We zijn er allemaal over eens dat er wat moet worden veranderd, dat de wetgeving er misshien wel is maar niet gehanthaafd wordt. Een agent neemt nauwelijks nog aangiftes op. Is te druk met nutteloze zaken en het volk krijgt gejatte spullen niet zomaar terug.

Waarom wordt dit niet veranderd...? Omdat de politiek allemaal samen moeten werken, niet de kloten hebben om eens NEE te zeggen en ze blijven maar water bij de wijn schenken.
      Ze maken van te voren een aantal mooie beloftes met direct een achterdeur zodat ze er altijd onderuit kunnen. En laten we eerlijk zijn, zo is het complete politieke spel.

Aan de andere kant, we hebben het recht te klagen, we mogen prima 50 km/h te hard rijden, en alles wat *** verboden heeft is in Nederland mogelijk. Je moet er alleen de concequenties van willen aanvaarden. En die zijn in Nederland heel acceptabel.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Ben zelf nu slachtoffer van ontvreemding van een DJset.

Heb aangifte gedaan en kreeg te horen dat ze niets kunnen doen omdat de dader ten eerste een buitenlands paspoort heeft en dat moet uitgezocht worden via een externe dienst die hier geen moeite voor neemt omdat het volgens hun om kruimeldiefstal gaat en geen internationaal schandaal.

Plus kunnen ze de dader niet op heterdaad betrappen omdat deze persoon een afspraak maakt met jou omtrent het afhalen en retour brengen van de gehuurde spullen. Zodra deze klant jouw spullen meeneemt is het nog geen diefstal dat komt nooit ter sprake ook niet bij het NIET retour brengen van de spullen.

Bij aanhouding wordt geconstateerd dat hij het was vergeten terug te brengen. ( hiermee verdedigt hij zichzelf )

Tis echt een moeilijke zaak om het via politie uit te laten zoeken.

Mochten ze hem pakken krijgt hij hooguit een vinger van FOEI dat mag niet mss een kleine boete en hooguit 120 uur werkstraf, terwijl jij je spullen kwijt bent een schade portie hebt van een paar duizend euro die NIET op de dader verhaald kan worden als hij is opgepakt omdat deze de spullen niet meer in bezit heeft en ik niet kan aantonen dat hij ze heeft gehad ondanks ik een huurovereekomst heb die hij heeft getekend ( die hij ontkent getekend te hebben ) Bla bla bla zo kan ik wel verder gaan.

Het hele rechtsysteem is gewoon krom zodat de crimineel altijd er goed vanaf komt en het slachtoffer met de ellende blijft zitten.

Toen ik aangifte wou doen van ontvreemding hadden ze geen tijd omdat ze geen mensen hadden die mij een verslag wou opnemen.

Terwijl er 15.000 extra blauw op straat gezet wordt om de werkende mens achter het stuur te controleren of ze wel aan het autorijden zijn ( alsof dit de ergste dingen zijn in de wereld ) terwijl er genoeg criminelen hun gang kunnen gaan met hun aktiviteiten. Voorbeeld is ook dat er in een wijk in mijn woonplaats elke dag 2 a 3 inbraken zijn met dezelfde werkwijze en er vanuit het bureau wordt gezegd dat er geen agenten zijn die extra toezicht op die wijk houden !

Ik heb in de laatste 2 dagen met veel kontakten zoeken via mail met collega bedrijven toch wat wijzer geworden omtrent deze personen die je oplichten terwijl de politie geen tijd heeft voor mijn verhaal.

Terwijl er bij andere bureaus in nederland deze persoon al bekend staat voor oplichting zeggen ze in Breda dat ze niets over deze persoon kunnen vinden en dit geval niet bekend is bij hun.

Mooiste is dat ik nu het adres van deze persoon heb gevonden plus heb ik uit betrouwbare bronnen dat er binnenkort nog een paar bedrijven in zee gaan met deze personen ( ze iedere x andere namen maar bewuste persoon haalt het zelf op betaald de faktuur en de borg en gaat met een vriendelijk gezicht weg maar helaas de spullen niet meer retour brengt.)

Je kan beter die bloedzuigers zelf aanpakken en zorgen dat ze nooit meer bij jou of een collega de spullen ontvreemden want volgens de wet kan je ze niet pakken want ze moeten op heterdaad betrapt worden en dat kan niet want als die persoon komt afhalen en tekent voor de huurovereenkomst is hij nog niet strafbaar. Dat is hij pas als hij de spullen niet retour brengt maar dan is deze vogel allang gevlogen.

Maar goed, ik hoop voor deze persoon dat ie door de politie eerder wordt gepakt als ik. Maar op dit moment ben ik dichter bij hem dan de politie.

Lang leve het rechtsysteem
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• ljanton
          • Sep 2003
          • 373

kortom; er valt dus blijkbaar niet veel te doen tegen een diefstal of geen terug gebrachtte spullen van droge verhuur. Als je op een klus iemand betrapt lijkt het inderdaad moeilijk jezelf te beheersen. Maar wat kan er zoal gestolen worden? De echte dure dingen hangen toch vast of zijn toch te groot om mee te nemen? Of zie je mensen een flight case met 2 Vari*lites zomaar wegrollen naar hun personenwagen bij afbraak die op voorhand wisten welk bedrijf er werkte en het logo afdrukten op een polo en zo ongemerkt dingen ontvreemden? (gaat lekker ver maar kan wel degelijk),

En een hele truck vol materiaal dat gestolen wordt, hoe vaak komt dit voor? En is de dief dan niet heel goed voorbereid?
          Staan die trucks dan een hele nacht gewoon ergens op een weg ofzo?

Chips in dure apparatuur lijkt me niet overbodig.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Beste Collega´s

Mocht je aanvraag krijgen van Open Air Events geen zaken doen met deze kerels.

Ze komen hun verplichtingen niet na.

Na onderzoek blijkt dat ze moeilijk te vinden zijn.

Telefoonnummers zijn niet in gebruik diegene die opnemen weten van niets.

Open Air Events zijn dochter ondernemingen van Stichting Geon in Malgrat de Mar olv 2 broers Gunthart .

Ze hebben firma in Geldrop / Made / Hendrik Ido Ambacht en mss nog meer maar niet bekend bij Kvk.

Laatste nieuws is dat hun met valse papieren van winkeliers vergunningen krijgen van gemeente om hun evenement te doen op lokatie terwijl winkeliers van niets weten.

Hierbij worden derden gevraagd voor levering van diverse materialen die helaas niet betaald worden.

Volgens meerdere mensen zijn ze al eens voorbij gekomen bij het programma oplichters maar nog steeds aktief.

Ik heb een incassobureau ingezet die op een dood spoor eindigt tot op heden.

Wil je meer info of heb je meer info dan kun je me mailen op rcahvandenbroekatgmail.com

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Gewoon net zoals geldkoffers zeker.. Hoppa!! Ff een verf bommetje afgegaan!!!!

Hahaha!!

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...