Ik volg het forum hier al een tijdje vanop de achtergrond. Nu ik zelf weer mee een fuif organiseer leek het me interessant om vanaf het begin tot het einde alles hier mee te delen. Natuurlijk in de hoop jullie wat te amuseren en zelf een hoop interessante en nuttige tips mee te krijgen. Ik vermoed dat de meesten van jullie een evenement alleen maar van achter de lichtsturingen en mixers ervaren.
Inleiding
Het idee van deze fuif vindt zijn oorsprong in onze klasfuif vorig jaar. Deze tweede editie is echter gewoon georganiseerd door mij en een vriend (die wel deel uitmaakten van de klas).
De eerste editie was in een vrij kleine locatie te Wuustwezel en trok zo'n 500 bezoekers. Oorzaak hiervan is dat er door een Essense (buurgemeente) school een maand op voorhand - en wanneer bij ons alles al georganiseerd was - werd beslist om op dezelfde datum een fuif te organiseren in een grotere zaal. Na contact op te hebben genomen ging deze fuif toch door, zij hadden 1000 bezoekers...
Locatie
Mede doordat wij vertrouwd zijn met deze locatie en zelf in deze gemeente wonen hebben we besloten dit jaar naar een grotere zaal in Essen te trekken.
De zaal is ongeveer 550 m² en het achterste gedeelte van de zaal ligt +/- 2 meter hoger dan de dansvloer. (De zaal deed vroeger dienst als bioscoopzaal.) Ongeveer 800 fuifgangers kunnen tegelijk binnen zonder elkaar te vertrappelen.
Boven de dansvloer werd door de gemeente een grote rechthoekige trussconstructie opgehangen, daar zullen we dan ook gretig gebruik van maken om een beetje geld uit te sparen.
De naam
Net als vorig jaar kiezen we voor "Halloween Resurrection", op het drukwerk gebruiken we ook hetzelfde lettertype terug. Herkenning is nu eenmaal belangrijk...
Datum
We hebben gekozen voor de zaterdag die het dichtste bij 31 oktober ligt in een weekend waarin niets anders groots te doen is in de omgeving: zaterdag 4 november.
Concept
Aangezien een doodsimpele fuif voor de doorsnee fuifbeesten niet speciaal genoeg meer klinkt was het belangrijk een origineel en stevig concept te bedenken. Prijzen, cocktails, een bekende DJ en een mooi decor betekenen alweer een heel ander imago voor de fuif. Belangrijk was dus om samen op zoek te gaan naar wat mogelijk is met ons budget.
- Een lichtshow, hierover meer onder het volgende titeltje.
- Creëeren van een stormachtige, halloween-sfeer. Een windblazer (2m) zorgt hiervoor.
- We hebben een sponsor die een klein deel van de decoratie verzorgd. Spinnenwebben, allerlei prullen om weg te hangen ed. en een levensgrote bewegende heks voor op het podium.
- Cocktails met een aangepaste naam.
Geluid & licht
Ook dit jaar hebben we weer gekozen voor deftig materiaal. Rodec, Denon en zo'n 4000 watt aan geluid.
Het licht bestaat uit 6 moving heads, 12 PAR, strobo, blinders en een grote LED-bol van zo'n 2,5 m doorsnede.
Deejays
Deejays zijn ikzelf (dance, trance, house, jump, hardstyle, retro, urban, ambiance) en DJ Bjorno (jump, french tek, hardstyle).
Promotie
- Eigen website
- Online wordt er veel promotie gevoerd op partywebsites
- Beschilderde houten platen die op publieke palen van de gemeente worden gehangen.
- 500 A1 & A2 affiches
- 10000 A5 flyers
Andere materialen
Voor podia, dranghekken en andere materialen maken we gebruik van de gratis diensten van de gemeente.
Ook krijgen we van de jeugddienst een aantal gratis dingen (kassa's, ...) bij het ondertekenen van een fuifcharter (afspraken, einduur, ...).
Helpers
Een tiental vrienden en vriendinnen zullen ons vrijwillig helpen.
Financiële kant
De huidige kosten bedragen geschat rond de 4000 euro. Met een VVK van € 3,5, inkom van € 4,5 en drankbonnen van € 1,25 zouden we volgens de recentste schatting met zo'n 350 bezoekers al winst maken.
Toekomst
Als het aantal bezoekers en de winst onze huidige verwachtingen overtreffen is een nog grotere locatie (2000 bezoekers!) een mogelijkheid voor de volgende editie.
Inleiding
Het idee van deze fuif vindt zijn oorsprong in onze klasfuif vorig jaar. Deze tweede editie is echter gewoon georganiseerd door mij en een vriend (die wel deel uitmaakten van de klas).
De eerste editie was in een vrij kleine locatie te Wuustwezel en trok zo'n 500 bezoekers. Oorzaak hiervan is dat er door een Essense (buurgemeente) school een maand op voorhand - en wanneer bij ons alles al georganiseerd was - werd beslist om op dezelfde datum een fuif te organiseren in een grotere zaal. Na contact op te hebben genomen ging deze fuif toch door, zij hadden 1000 bezoekers...
Locatie
Mede doordat wij vertrouwd zijn met deze locatie en zelf in deze gemeente wonen hebben we besloten dit jaar naar een grotere zaal in Essen te trekken.
De zaal is ongeveer 550 m² en het achterste gedeelte van de zaal ligt +/- 2 meter hoger dan de dansvloer. (De zaal deed vroeger dienst als bioscoopzaal.) Ongeveer 800 fuifgangers kunnen tegelijk binnen zonder elkaar te vertrappelen.
Boven de dansvloer werd door de gemeente een grote rechthoekige trussconstructie opgehangen, daar zullen we dan ook gretig gebruik van maken om een beetje geld uit te sparen.
De naam
Net als vorig jaar kiezen we voor "Halloween Resurrection", op het drukwerk gebruiken we ook hetzelfde lettertype terug. Herkenning is nu eenmaal belangrijk...
Datum
We hebben gekozen voor de zaterdag die het dichtste bij 31 oktober ligt in een weekend waarin niets anders groots te doen is in de omgeving: zaterdag 4 november.
Concept
Aangezien een doodsimpele fuif voor de doorsnee fuifbeesten niet speciaal genoeg meer klinkt was het belangrijk een origineel en stevig concept te bedenken. Prijzen, cocktails, een bekende DJ en een mooi decor betekenen alweer een heel ander imago voor de fuif. Belangrijk was dus om samen op zoek te gaan naar wat mogelijk is met ons budget.
- Een lichtshow, hierover meer onder het volgende titeltje.
- Creëeren van een stormachtige, halloween-sfeer. Een windblazer (2m) zorgt hiervoor.
- We hebben een sponsor die een klein deel van de decoratie verzorgd. Spinnenwebben, allerlei prullen om weg te hangen ed. en een levensgrote bewegende heks voor op het podium.
- Cocktails met een aangepaste naam.
Geluid & licht
Ook dit jaar hebben we weer gekozen voor deftig materiaal. Rodec, Denon en zo'n 4000 watt aan geluid.
Het licht bestaat uit 6 moving heads, 12 PAR, strobo, blinders en een grote LED-bol van zo'n 2,5 m doorsnede.
Deejays
Deejays zijn ikzelf (dance, trance, house, jump, hardstyle, retro, urban, ambiance) en DJ Bjorno (jump, french tek, hardstyle).
Promotie
- Eigen website
- Online wordt er veel promotie gevoerd op partywebsites
- Beschilderde houten platen die op publieke palen van de gemeente worden gehangen.
- 500 A1 & A2 affiches
- 10000 A5 flyers
Andere materialen
Voor podia, dranghekken en andere materialen maken we gebruik van de gratis diensten van de gemeente.
Ook krijgen we van de jeugddienst een aantal gratis dingen (kassa's, ...) bij het ondertekenen van een fuifcharter (afspraken, einduur, ...).
Helpers
Een tiental vrienden en vriendinnen zullen ons vrijwillig helpen.
Financiële kant
De huidige kosten bedragen geschat rond de 4000 euro. Met een VVK van € 3,5, inkom van € 4,5 en drankbonnen van € 1,25 zouden we volgens de recentste schatting met zo'n 350 bezoekers al winst maken.
Toekomst
Als het aantal bezoekers en de winst onze huidige verwachtingen overtreffen is een nog grotere locatie (2000 bezoekers!) een mogelijkheid voor de volgende editie.
Comment